سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

زمان اعلام سهمیه قطعی تکواندوکاران المپیکی مشخص شد/ چین و ترکیه با بیشترین نماینده در پاریس

با اعلام سایت insidethegames، اسامی تکواندوکارانی که به صورت مستقیم راهی پاریس خواهند شد، ماه ژانویه توسط فدراسیون جهانی اعلام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو  و به نقل از سایت insidethegames، پس از برگزاری مرحله نهایی رقابت های گرندپری منچستر 2023، 5 نفر برتر اوزان مختلف در رنکینگ المپیکی مشخص و به صورت مستقیم سهمیه حضور در بازی های المپیک 2024 پاریس را دریافت کردند. 

پس از آن نیز مرحله دوم مسابقات گرنداسلم در سال 2023 به میزبانی چین در شهر «ووشی» برگزار شد و نفرات برتر این مسابقات به عنوان نفر ششم رنکینگ نیز سهمیه المپیک را دریافت کردند. درواقع در مجموع 4 وزن مردان و 4 وزن زنان تا کنون 48 تکواندوکار از طریق سیستم رنکینگ موفق به کسب مجوز سفر به پاریس شدند. 

با بسته شدن رنکینگ سیستم در سال 2024، فدراسیون جهانی تکواندو می بایست به صورت رسمی اسامی سهمیه آوران المپیک را تا تاریخ 11 ژانویه «21 دی ماه» به کمیته بین المللی المپیک برای تایید ارسال کند. بنابراین تا این مدت زمان تغییراتی در رنکینگ المپیک ایجاد نخواهد شد.

بنابر اعلام این سایت کشورهای ترکیه و چین 5 سهمیه از 8 سهمیه المپیک 2024 را تصاحب کرده اند و در میان کشورهای مدعی با بیشترین تعداد تکواندوکار راهی پاریس خواهند شد. فرانسه کشور میزبان  و بریتانیا نیز دارای 4 سهمیه هستند. در کنار افرادی که به صورت مستقیم راهی پاریس شده اند، ورزشکاران سایر کشورها نیز شانس دیگری برای راهیابی به المپیک و پارالمپیک 2024 از طریق مسابقات انتخابی قاره ای را خواهند داشت.

این رقابت ها در قاره آفریقا در شهر «داکار کشور سنگال»، از 9 تا 11 فوریه « 21 و 22 بهمن ماه» خواهد بود. یک ماه بعد،  شهر «صوفیه» بلغارستان، از 8 تا 10 مارس « 19 و 20 اسفندماه» میزبان مسابقات قاره ای اروپا خواهد بود.

یک هفته پس از آن، شهر «تای آن»در چین از 15 تا 17 مارس «روزهای 25 تا 27 اسفندماه» میزبان مسابقات انتخابی المپیک و پارالمپیک پاریس در قاره آسیا است که ایران در این رقابت ها 2 نماینده خواهد داشت. 6 آوریل، برابر با «18 فروردین ماه سال 1403 » «هونیارا» در جزایر سلیمان میزبان مسابقات انتخابی اقیانوسیه خواهد بود.

«سانتو دومینگو» در جمهوری دومینیکن برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک از 9 تا 11 آوریل « طی روزهای 21 و 22 فروردین ماه سال آینده» میزبان مسابقات مقدماتی پان آمریکا (آمریکای شمالی و جنوبی) است. 2 ورزشکار حاضر در فینال از هر رویداد نام برده، یک سهمیه المپیک برای کشور خود کسب خواهند کرد.

نهایتا فدراسیون جهانی تکواندو 16 مه سال 2024، سهمیه های باقی مانده را طی وایلد کارت و یا سهمیه مجزا به تکواندوکاران پناهنده برای المپیک پاریس 2024 مجدداً اختصاص خواهد داد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده