سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

رشته هانمادانگ

رشته هانمادانگ

کیوک پا(KYOKPA) در هنرهاي رزمي تكنيكهاي شكستن بخودي خود هدف محسوب نمي‌شود، بلكه قسمتي از مجموعه مهارتها را در اين هنرها تشكيل مي‌دهند.
اين تكنيكها خاص هنرآموزان پيشرفته‌تر مي‌باشند و وسيله‌اي براي نيل به كمال در هنرهاي رزمي محسوب مي‌شوند.
كنترل و دقت لازم از طريق تمرين مهارتهاي مربوط به شكستن در مقايسه با فنون مبارزه سهل‌تر به دست مي‌آيد. قدرت بدني نيز در اثر احاطه بر اين تكنيكها افزايش خواهد يافت . تا مرحله‌اي خاص از هنرهاي رزمي ، فنون مبارزه مي‌تواند بسيار مفيد و سازنده باشد ، ليكن بعد از آن مرحله بايد فنون شكستن را نيز به خوبي آموخت تا سير تكاملي تمرينها ، مسير مطلوب خود را طي كند. در واقع كيوكپا تمرين و اجراي كاربردي و ايمن تكنيكهاي تكواندو است . مهارت در فنون شكستن نياز به تمرينهاي روزانه و مكرر، تمركز حواس ، اعتماد به نفس و قدرت دارد . بايد از بدني پرورش يافته و با قدرت برخوردار باشيد و مهارتهاي بسياري را آموخته باشيد.لازم به ذکر است کیوک پا (شکستن اجسام) تنها بوسیله پا و دست انجام میگردد.


هوشین سول(HOSHINSUL) اوج و نهایت هنر رزمی تکواندو است تجهیز اکثر ارتشهای جهان با این بخش از تکواندو و نیز مسابقات قهرمانی ارتشهای جهان گواهی محکم بر اهمیت هوشین سول در دفاع میباشد، تنوع مسابقات هان مدانگ به گونه ای است که هر فرد با هر استعداد امکان شرکت در آن را دارد ، مسابقات فني تكواندو در رشته هاي مختلف آن هان مادانگ نام دارد . در مسابقات هان مادانگ رشته هاي مختلف تكواندو بجز گيونگي كيوروگي وجوددارد.

مسابقات هان مادانگ شامل طيف وسيعي از مهارتهاي تكواندو است و جذابيت خاصي براي اساتيد طراز اول جهان دارد. مسابقات هان مادانگ را مي توان جشنواره و يا نمايشگاه بين المللي تكواندو دانست. به همين منظور كوك كي وان (مركز تكواندو جهان ) از چند سال پيش با همكاري انجمن تكواندو كره مسابقات هان مادانگ را برگزار نموده و از سال 2003 نيز مسابقات جهاني را با همكاري فدراسيون جهاني و انجمن تكواندو كره بنيانگذاري كرده است .
هان مادانگ محل مناسبي براي ارائه دستاوردهاي فني نوين تكواندو است و با برگزاري اين مسابقات شاهد آن هستيم كه هر سال تكنيكها و روشهاي نويني براي تمرين و اجراي هنر رزمي بوجود مي آيد.در واقع هان مادانگ ضامن زنده بودن و پويايي تكواندو و ارتقا سريعتر آن مي باشد.


باید قبول کنیم که تکنیکهای پایه و مسابقه ای کارایی مناسبی برای دفاع از خود ندارند و مهارت در دفاع از خود و دیگران نیازمتد تمرینات و آمادگی های خاصی است
هنرجویان در تکنیکهای پایه اصول فنی و زیبایی های هنر رزمی و در تکتیکهای مبارزه روشهای امتیاز گیری را فرامی گیرند اما در دفاع شخصی، زیبایی و امتیاز مفهومی ندارند بلکه رهایی و نجات از آسیب اصل حیاتی و اساس آن را تشکیل میدهند.

هوشین سول در واقع اجرای کاربردی تکنیکها و تاکتیکهای تکواندو برای رهایی از آسیب های احتمالی در درگیری های واقعی است همانگونه تکنیکهای پایه یا مبارزه دارای اصول و قواعدی هستند، دفاع شخصی نیز قوانین ویژه ای دارند.هنر جوی تکواندو از طریق آشنایی با این قوانین و اجرای دقیق آنها در تمرینات هوشین سول میتواند میزان کارآیی خود را در درگیریهای احتمالی بیشتر نماید.

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1402

مشاهده