سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

10 ستاره به دنبال افتخارآفرینی در اولین حضور پاراآسیایی هانگژو

ملی پوشان پاراتکواندو در تلاش هستند تا در اولین تجربه حضور این رشته ورزشی در بازی های پاراآسیایی هانگژو اتفاقات خوبی رقم بزنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، تیم ملی پاراتکواندو در حالی چهارشنبه 26 مهرماه تهران را به مقصد هانگژو ترک کرد  که این رشته ورزشی برای اولین بار حضور خود را در چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگژو را تجربه می کند. 

ملی پوشان پاراتکواندو غیبت در رقابت های جهانی مکزیک را به فراموشی سپردند و سراسر انگیزه هستند تا اتفاقات خوش قهرمانی آسیای لبنان 2023 را با رنگ قهرمانی تکرار کنند. اتفاقی که بارها از این ملی پوشان باانگیزه و پرتلاش دیده ایم و با موفقیت هایشان سر ذوق آمدیم.

در این گزارش قصد داریم به بررسی عملکرد ملی پوشان اعزامی به هانگژو در رویدادهای اخیر بپردازیم.

مریم عبدالله پور/ شکارچی طلا در هانگژو
بی شک یکی از کم اشتباه ترین و فنی ترین  پاراتکواندوران در سطح آسیا و جهان، کسی جز «مریم عبدالله پور» نخواهد بود. ملی پوش 16 ساله ای که در 2 سال پیاپی عنوان فنی ترین بازیکن آسیا را از آن خود کرد و حالا در اولین تجربه اش در بازی های پاراآسیایی هانگژو می خواهد نشان طلای دیگری را صید کند. او برابر خود یکی از اصلی ترین رقبایش یعنی «زیداخون ایساکووا» از ازبکستان را پیش روی خود خواهد دید؛ تکواندوکاری که بارها برابر مریم مغلوب شده است و هانگژو! چه صحنه دلپذیری برای گیله زن خوش آتیه است تا در حضور رقیب طلای دیگری را بر گردن بیاویزد.

روزا ابراهیمی/ کیجا مازنی در جستجوی بهترین نشان
حدود یک ماه پیش روزا ابراهیمی مقتدرانه بر سکوی قهرمانی آسیا در شهر بیروت تکیه زد. نماینده مازندرانی وزن 57- کیلوگرم که به گونه ای در آسیا بی رقیب است، حالا در شرقی ترین نقطه قاره کهن و در کشور چین می خواهد دومین نشان خود را در این یک ماه به دست بیاورد. طلای ارزشمندی که مطمئنا راه وی را برای رسیدن به رویای همیشگی اش یعنی «پارالمپیک» هموارتر می کند. 

رومینا چمسورکی/ به افتخار خوشحالی مادر از اصفهان تا هانگژو 
 در ابتدای راهی که در آن قدم برداشته بود، کمتر کسی حتی قبول می کرد با وی تمرین کند؛ اما با ممارست خود و مادرش بالاخره رده کمربندش را ارتقا داد و تا کاپیتانی تیم ملی پیش رفت. تا جاییکه در رقابت های قهرمانی آسیا و تورنمنت های بین المللی درخشید و اخیرا نیز در قهرمانی آسیای لبنان به نشان ارزشمند نقره دست یافت. هیچکدام از این اتفاقات میسر نبود اگر مادر پافشاری نمی کرد. نماینده اصفهانی وزن 65- کیلوگرم تنها یک هدف دارد؛ رسیدن به قله افتخار برای دیدن خنده های مادر، کسی که روزی تمام تمرکز خود را روی آینده رومینا گذاشت تا دخترش به سکوی افتخار برسد. 

مهدیه حسینی و نرگس جوادی/ رویای تصاحب خوشرنگ ترین مدال در سر 2 ملی پوش
مهدیه حسینی در بیروت دبل طلای خود در قهرمانی آسیا را جشن گرفت و حالا در کنار وی نرگس جوادی  در سن 17 سالگی یکی از ملی پوشان با آتیه تیم ملی پاراتکواندو است و شانس بالایی دارد تا همچون حسینی به مدال آوری این بار در هانگژو برسد. تقابل 2 ایرانی در بازی های پاراآسیایی هانگژو در نوع خود می تواند جالب و هیجان انگیز باشد و چه بهتر از اینکه این تقابل یک طلا و یک نقره را در فینال برای ایران به همراه داشته باشد. 

لیلا میرزایی/ کسب بهترین نشان در حضور قهرمان پارالمپیک توکیو
بی شک یکی از اصلی ترین رقبای لیلا میرزایی در جهان و حالا در قاره کهن «نایموا» ازبکستانی است که پیشتر سابقه رویارویی برابر ملی پوش جوان تکواندوی کشورمان را در وزن 65+ کیلوگرم داشته است. قهرمان المپیک توکیو 2020 در مسابقات آزاد ترکیه سابقه شکست برابر میرزایی با آتیه را دارد و اگرچه در قهرمانی آسیای لبنان برابر نماینده ایران به برتری رسید، اما دختر دورودی تکواندو می خواهد دومین شکست این غول ازبک را اکنون در هانگژو رقم بزند.

سعید صادقیانپور/ از طلای بیروت به طلای هانگژو
کاپیتان پاراتکواندو یکی از با سابقه ترین بازیکنان تیم ملی به حساب می آید و انواع مدال های آسیایی و جهانی را در ویترین افتخارات خود جای داده است. در اولین حضور پاراتکواندو در بازی های پاراآسیایی هانگژو کسب نشانی از جنس طلا برای ملی پوش وزن 63- کیلوگرم تیم ملی رنگ و بوی دیگری خواهد داشت. افتخاری که هم در بالا بردن مدال های کاروان ایران و هم در تاریخ پاراتکواندو جاودانه خواهد شد.

مهدی پوررهنما/ چشم ها خیره به سمت نایب قهرمان پارالمپیک
نقره پارالمپیک توکیو و عناوین مختلف جهانی و آسیایی برای مهدی پوررهنما کافی نیست و حالا چشم علاقه مندان پاراتکواندو به سمت «طوفان آسیا» خیره شده است؛ لقبی که اروپایی ها در رقابت های قهرمانی اروپا به او نسبت دادند و حالا در سایت های بین المللی ورزشی نیز از او به عنوان یکی از اصلی ترین شانس های کسب مدال طلا در المپیک آسیایی یاد می شود. طلای هانگژو ارزشی بسان نقره توکیو!

علیرضا بخت/ بخت بالای کسب طلا برای ملی پوش بوشهری 
تا پیش از رقابت های قهرمانی اروپای فرانسه و قهرمانی آسیای لبنان 2023، اکثر مدال های ملی پوش وزن 80- کیلوگرم ایران طلایی بود و حالا با نشان نقره ای رنگی که در 3 رویداد پیشین به دست آمد، ملی پوش بوشهری را مصمم تر کرد تا این بار برای سومین بار، نشان طلا را از سرزمین اژدها شکار کند. برای بخت و تکنیک ناب ایرانی اش هیچ چیز غیر ممکن نیست. یک نشان خوشرنگ سوغاتی ارزشمندی برای بوشهری ها خواهد بود.

حامد حق شناس/ مدال طلا، همان همیشگی!
نماینده وزن 80+ کیلوگرم یکی از مطمئن ترین بازیکنان تیم ملی پاراتکواندو است که در رویدادهای پیشین با کسب نشان ارزشمند طلا شرایط تیم ملی را در جدول مدال آوری ارتقا بخشیده و حالا حق شناس در مسیری قدم برداشته است که علاقه مندان به تکواندو وی را جزو مدال آوران اصلی کاروان ایران تلقی می کند. طلای دیگر؟ بله حتما! این مورد واقعا تخصص حق شناس است.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده