سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

ناهید کیانی در گفتگو با سایت فدراسیون جهانی؛

مداح کمک کرد به خودم ایمان بیاورم/قوی تر از قبل برمی گردم

قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان در گفتگو با سایت فدراسیون جهانی تکواندو با بیان اینکه تکواندو ورزش لحظه هاست اشاره کرد که خسته نمی شود و برای کسب موفقیت های بیشتر قوی تر از گذشته بازمی گردم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو؛ سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار گزارشی از ناهید کیانی بعد از کسب مدال نقره مسابقات گرندپری در تائویان نوشت؛

زندگی می تواند در یک لحظه تغییر کند  و همینطور تکواندو. ناهید کیانی‌ این را به خوبی می‌داند.
 

در ادامه این گزارش آمده است؛


این تکواندوکار ایرانی دو بار در کسری از ثانیه موفق به کسب مدال طلا در گرندپری نشده و این بار در تائویان چنین اتفاقی افتاد؛ 
 
فینال وزن وزن 57 کیلوگرم بین کیانی‌، قهرمان جهان در مقابل اسکایلار پارک بازیکن محبوب کانادایی،برگزار شد و در راند اول هر دو ورزشکار تکنیک خوب  و قدرتمند را ارائه دادند هر دو ضربات سر زدند. اما کیانی ایرانی به وضوح در بازی مسلط بود.

در راند دوم، پارک با ضربه به بدن و ضربه سر پنج بار حمله کرد، اما این کیانی بود که یک بار دیگر به تساوی رسید و اگر او می توانست این برتری را حفظ کند، طلا برای او بود ولی پارک در ثانیه پایانی بازی را تغییر داد و بازی را به راند سوم رساند.
 
راند 3 پارک عملکرد هجومی داشت و ضربات قدرتمندی وارد کرد که همگی با دفاع کیانی و ضربات مستقیم او همراه شد. شش ثانیه مانده به پایان پارک کیانی را از شیاپ چانگ بیرون کرد و بعد هم به پیروزی رسید.
 
پایان هیچ بازی از این دراماتیک تر نمی شوند.نقره در این سطح از رقابت ها شاهکار خوبی است، اما این بازیکن 25 ساله تهرانی روز بعد از بازی در صحبت های خود به حس درونی خود اعتراف کرد.
 
کیانی‌ در اینباره به فدراسیون جهانی گفت: از دیروز تا کنون بیش از 100 بار آن لحظه را در ذهنم مرور کرده‌ام. "چه کاری می توانستم انجام دهم تا نتیجه را تغییر دهم؟"
 
جالب است بدانید کیانی‌ در گذشته، خودش با حرکات ثانیه‌های آخر بازی را تغییر می‌داد.
 
کیانی ادامه داد: تکواندو ورزش لحظه ها است و من در بسیاری از این مسابقات پیروز شده ام، نتیجه را تغییر داده ام!"در آینده بیشتر مراقب آخرین لحظه خواهم بود.
 
با این حال، آینده روشن به نظر می رسد. مسابقات اخیر در شرایط، امتیازات او را در رنکینگ تکواندو افزایش داده است.
 
کیانی‌سابقه رقابتی طولانی دارد و قبل از قهرمانی در بزرگسالان، سابقه مسابقات بین‌المللی را در نوجوانان و نوجوانان دارد.او در مسابقات جهانی 2019 منچستر و المپیک 2020 توکیو مبارزه کرد و در هر دو مورد بدون مدال به خانه رفت اما اوضاع در حال تغییر بود.
 
او درباره المپیک توکیو گفت: «در این مقوله احساس خیلی بهتری دارم. بعد از المپیک توکیو احساس کردم که مدال متعلق به من است  و باید آن را می گرفتم. بعد از توکیو، سرمربی جدیدی به تیم ملی آمد و آن مینو مداح بود.
 
کیانی‌ گفت: مداح از نظر روحی به من کمک زیادی کرد. او به من کمک کرد تا به خودم ایمان بیاورم و به من نشان داد که می توانی به همه چیز دست یابی.
 
طلای مسابقات قهرمانی آسیا 2022 چانچئون; طلا در مسابقات جهانی باکو 2023؛ نقره در گرندپری رم 2023؛ طلا در بازی های یونیورسیاد چنگدو 2021؛ و نقره در جایزه بزرگ تایوان 2023.
 
به طور خلاصه او یکی از بازیکنان برتر در بخش بانوان است. او نگرش و شخصیت فعلی خود را به مدت طولانی در کسب مدال گذرانده است و حالا زمان ظهور او است.
 
او گفت: "من هرگز تسلیم نمی شوم. بعضی وقت ها می بازم، اما هیچ وقت خسته نمی شوم و قوی برمی گردم."
 
کیانی در اوج شرایط بدنی است و بدون هیچ آسیبی قصد دارد تا در مسابقات پاریس شرکت کند. در آنجا، او دو هدف دارد: کسب طلا، و افتخار کردن والدینش.
 
در واقع  او مدیون مادرش است. سفر کیانی‌ در این ورزش از زمانی آغاز شد که مادرش در هشت سالگی برای او لباس تکواندو خرید. این جوان 25 ساله از انتخاب های زندگی خود پشیمان نیست.
 
او گفت: از زمانی که تکواندو را شروع کردم، آن را ادامه دادم و اتفاقات زیادی افتاد و درهای زیادی به روی من باز شد. هر چیزی می تواند رخ دهد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده