سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

بازی های آسیایی هانگژو؛

نتیجه صد درصدی تیم ملی آقایان/ بانوان در مسیر رشد

تیم ملی تکواندو در نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو موفق به کسب 8 مدال نقره و برنز شد و در گروه آقایان توانست با تمامی نمایندگان مدال کسب کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو طی روزهای دوم تا ششم مهرماه  در حالی به پایان رسید که سهم تکواندوکاران در این رویداد مهم 8 مدال نقره و برنز بود.

در این رویداد آرین سلیمی، مهدی حاجی موسایی و علیرضا حسین پور 3 مدال نقره،  متین رضایی، مهران برخورداری، ملیکا میرحسینی، مبینا نعمت زاده و مرجان سلحشوری (پومسه) 5 نشان  برنز را از آن خود کردند.

در گروه آقایان اگرچه مدال طلا کسب نشد اما هر 5 نماینده اعزامی موفق به کسب نشان شدند؛ اتفاقی که تنها 2 بار طی سال های 1994 و 2006 تکرار شد. در سال 2006 تیم ملی با 4 نماینده به عنوان نایب قهرمانی رسید و در سال 1994 نیز با 4 نماینده تیم ملی به 4 نشان دست یافت و نایب قهرمان شد.

همه ملی پوشان در گروه آقایان اولین حضور خود در بازی های آسیایی هانگژو را در حالی  تجربه می کردند که امتیاز این رقابت ها اهمیت ویژه ای در مسیر کسب سهمیه برای آن ها داشت.  مهدی حاجی موسایی، علیرضا حسین پور و آرین سلیمی با تمام شایستگی خود به دیدار نهایی صعود کردند و با وجود شایستگی و با اندک اختلاف به نسبت به رقیب موفق به کسب نشان ارزشمند نقره شدند. متین رضایی و مهران برخورداری که در رویدادهای پیشین توانایی های خود را ثابت کرده بودند نیز به نشان برنز دست پیدا کردند. 

 در گروه بانوان و در بخش مبارزه نیز روند رو به رشد تیم ملی تکواندو بانوان همچنان ادامه دارد؛ تیم ملی با حضور 5 نماینده صاحب 2 مدال برنز شد. مبینا نعمت زاده سومین نشان مهم خود در 3 رویداد اخیر را به دست آورد و ملیکا میرحسینی کاپیتان باتجربه تیم ملی در دومین تجربه حضورش در بازی های آسیایی موفق به ایستادن در سکوی سومی شد. این در حالی است که در بازی های آسیایی جاکارتا در بخش مبارزه تیم ملی تنها به تک نشان برنز ناهید کیانی در گروه بانوان بسنده کرد.

در بخش پومسه نیز مرجان سلحشوری موفق عمل کرد و توانست مدال آوری خود در جاکارتا را این بار در هانگژو تکرار کند. سلحشوری نشان برنز بازی های آسیایی هانگژو را به دست آورد و در جاکارتا نیز موفق شده بود مدال نقره کسب کند.

سیر صعودی جوانان تکواندو آهسته آهسته ادامه دارد و تا المپیک پاریس ملی پوشان این فرصت را دارند تا با موفقیت در گرندپری چین و منچستر نام خود را در لیست مسافران المپیک ثبت کنند.اتفاقی که با توجه به توانمندی ملی پوشان دور از دسترس نخواهد بود و تنها حمایت همه جانبه جامعه تکواندو را می طلبد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده