سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

12 تکواندوکار با انگیزه در بازی های آسیایی هانگژو

نوزدهمین دوره بازی های آسیایی در حالی از فردا رسما به میزبانی چین در شهر زیبای هانگژو آغاز می شود که تکواندوکاران جوان کشورمان به دنبال تداوم موفقیت های ماه های گذشته هستند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات تکواندو در بازی های آسیایی هانگژو از فردا یکشنبه دوم مهرماه با حضور 223 تکواندوکار آغاز و تا پنجشنبه ششم مهرماه ادامه خواهد داشت.  تیم ملی ایران در 5 وزن مردان، 5 وزن بانوان، دو بخش کیوروگی و پومسه در  این مسابقات حضور خواهد داشت.

مهدی حاجی موسایی، علیرضا حسین پور،متین رضایی، مهران برخورداری و آرین سلیمی اعضای تیم ملی آقایان و مبینا نعمت زاده،  ناهید کیانی، نرگس میرنوراللهی،  ملیکا میرحسینی و  آناهیتا توکلی هم اعضای تیم ملی بانوان ایران را در این رقابت ها تشکیل خواهند داد. مرتضی زنده دل و مرجان سلحشوری دو نماینده پومسه کشورمان خواهند بود. 

در ادمه نگاهی به افتخار آفرینی ملی پوشان کشورمان در سال 2023 میلادی پیش از بازی های آسیایی هانگژو انداخته ایم.

پوکر طلای مهدی در هانگژو رقم می خورد؟

مهدی حاجی موسایی نماینده کشورمان در وزن 58- کیلوگرم مردان در سال 2023 میلادی گرچه توفیقی در کسب مدال در گرنداسلم ووشی و جهانی باکو نداشت اما گرندپری رم ایتالیا سرآغاز تحول و درخشش «آرشام» تکواندو بود که موفق شد به مدال نقره دست پیدا کند و پس از آن با کسب مدال طلا در سه تورنمنت آزاد ترکیه، یونیورسیاد چین و گرندپری پاریس خود به نزدیکی کسب سهمیه المپیک رساند. هانگژو مقصد جذابی برای پوکر طلای مهدی خواهد بود.

جوان خوش آتیه در مسیر شکوفایی در هانگژو

علیرضا حسین پور در وزن 63- کیلوگرم نماینده ایران در هانگژو خواهد بود، ملی پوش کشورمان در سال 2023، در مسابقات آزاد فجیره امارات به مدال طلا دست یافت. در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی باکو هر چند به مدالی نرسید ولی با ارائه نمایشی قابل تحسین برابر قهرمان ایتالیایی جهان نوید از ظهور یک چهره با آتیه داد. باخت در باکو او را مصمم تر کرد تا در یونیورسیاد چین حق خود را بگیرد و نشان طلا را بر گردن بیاویزد. جوانی حسین پور در کنار تکنیک ناب و البته هوش بازی خوانی به کمک وی خواهد آمد تا در هانگژو با وجود حضور مدعیان صاحب نام به عنوان مدنظرش دست یابد.

رضایی به دنبال درخشش در هانگژو

متین رضایی در وزن 68- کیلوگرم ملی پوش ایران در بازی های آسیایی، در سال 2023 و در رقابت های جهانی باکو دست به کار بزرگی زد و توانست به نشان با ارزش برنز دست پیدا کند. ملی پوش کشورمان در مسابقات آزاد ترکیه بالاتر از سایر رقبا عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد. او در بازی های آسیایی به دنبال درخشش و کسب مدال طلا است.

طلای پاریس پلی برای مهران به سمت هانگژو

مهران برخورداری در وزن 80- کیلوگرم باید رو در روی رقبای خود قرار گیرد. مهران در سال 2023، در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی ترکیه طلایی شد. او در گرنداسلم ووشی چین به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و گرندپری رم هم این عنوان را تکرار کرد. ملی پوش کشورمان در مسابقات آزاد ترکیه صاحب مدال نقره شد و در رقابت های دانشجویان جهان هم در سکوی سوم ایستاد. برخورداری در گرندپری پاریس طلسم  طلا را شکست و قهرمان شد. «صالح الشرابتی» اردنی و «شوخرات سالائف» ازبکستانی اصلی ترین رقبای مهران هستند که اتفاقا در هانگژو نیز حضور دارند. 

ببر کرمانشاهی به دنبال تکمیل پازل موفقیت

آرین سلیمی در وزن 80+ کیلوگرم نماینده کشورمان در بازی های آسیایی است. سلیمی در تورنمنت آزاد فجیره به مدال نقره دست یافت. او در گرنداسلم ووشی چین بسیار درخشان بود و صاحب نشان طلا شد و در رقابت های جهانی باکو هم به نشان برنز رسید. ملی پوش کشورمان در رقابت های آزاد ترکیه عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و در مسابقات دانشجویان هم نایب قهرمان شد. سلیمی روند رو به رشد خوب را تا یونیورسیاد و پیش از مصدومیت به خوبی طی کرده است و حالا با طی کردن دوران نقاهتش در نظر دارد در هانگژو به خود و کادر فنی ثابت کند بازیکن وزن هشت قوی به شمار می رود.

جوان و با انگیزه به دنبال هت تریک مدال این بار در چین

مبینا نعمت زاده در وزن 49- کیلوگرم، نماینده تیم ملی بانوان کشورمان خواهد بود. نعمت زاده در تورنمنت آزاد فجیره 2023 به مدال طلا رسید. او در رقابت های گرندپری رم و پاریس که هر دو مسیر مهمی در کسب سهمیه المپیک به شمار می روند، مدعی نشان داد و  2 نشان برنز برای ایران به ارمغان آورد. نعمت زاده در وزنی پا می زند که «پانیپاک وونگ پاتاناکیت» قهرمان پرآوازه تایلندی در هانگژو شرکت می کند اما برای مبینا هیچ فردی بزرگ تر از هدفی که در سر دارد نیست و می خواهد این بار در بازی های آسیایی حق خود را بالاتر از سایر مدعیان بگیرد.

ناهید طلایی امید کاروان ایران در هانگژو

ناهید کیانی در وزن 53- کیلوگرم باید به مصاف حریفان خود در هانگژو برود. او در رقابت های جهانی باکو 2023 دست به کار بزرگی زد و برای اولین بار بانوان ایران را در مسابقات جهانی صاحب نشان خوشرنگ طلا کرد. کیانی در گرندپری رم ایتالیا نایب قهرمان شد و در مسابقات دانشجویان جهان هم به عنوان قهرمانی دست یافت. کیانی روند خوبی را از 2 سال گذشته طی کرده است و سابقه مدال آوری در بازی های آسیایی جاکارتا را نیز در کارنامه دارد. برنز جاکارتا در نظر ناهید و سایر علاقه مندان به سبک بازی او این بار در یک وزن بالاتر ممکن است به طلایی تغییر رنگ دهد. خواسته ای که از پرچمدار بازی های آسیایی هانگژو دور از انتظار هم نخواهد بود.

وزن جدید، چالشی نو برای میرنوراللهی

نرگس میرنوراللهی در وزن 57- کیلوگرم نمایند ایران است، او در تورنمنت آزاد فجیره به مدال برنز دست یافت و در رقابت های دانشجویان هم در سکوی سوم ایستاد. نرگس در هانگژو در یک وزن پایین تر نسبت به تمام رویدادهایی که پا گذاشته است شرکت خواهد کرد. در آسیا و در وزن 57- کیلوگرم قهرمانان صاحب عنوانی از جمله «زونگشی لو» چینی حضور دارند که این تکواندوکار چینی سابقه قهرمانی در بازی های آسیایی نیز در ویترین افتخاراتش دیده می شود. نرگس نشان داده است تکواندوکار دست و پا بسته ای نیست و برای موفقیت در هانگژو برنامه دارد.

با تجربه به دنبال مدال در هانگژو

ملیکا میرحسینی در وزن 67- کیلوگرم ملی پوش بانوان ایران در بازی های آسیایی است. میرحسینی در سال 2023 تنها در تورنمنت آزاد فجیره توانسته به عنوان نایب قهرمانی دست یابد. ملیکا سابقه حضور در بازی های آسیایی هانگژو را در کارنامه دارد و در دومین حضورمی خواهد از تمامی اندوخته های خود بهره کافی را ببرد تا رقیبانی که بارها با آنها در رویدادهای مختلف رو به رو شده است را پس زند و به نشانی مهم در رویدادی مهم همچون المپیک آسیایی برسد.

جای پای بزرگان در سنگین وزن 

آناهیتا توکلی در وزن 67+ کیلوگرم نماینده کشورمان است و در رقابت های دانشجویان جهان در سال 2023 عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد. توکلی در وزنی پا می زند که پیشتر در بازی های آسیایی فینالیست داشته و اکرم خدابنده موفق به کسب نشان نقره شده است. توکلی راه طولانی دارد تا پا جای بزرگانی بگذارد که همواره برای تکواندو ایران افتخار آفرینی کند و چه مقصدی دلپذیر تر از هانگژو که یک سوغاتی ارزنده را با خود به تهران برگرداند؟

سلحشوری و زنده دل نمایندگان پرافتخار پومسه در بازی های آسیایی

در بخش پومسه نیز مرجان سلحشوری و مرتضی زنده دل نمایندگان ایران در بازی های آسیایی و در بخش پومسه استاندارد انفرادی هستند. مرجان سلحشوری سابقه مدال آوری (نقره) در بازی های آسیایی جاکارتا را دارد و نسبت به زنده دل که اولین حضور خود در این رویداد را تجربه می کند، باتجربه تر به حساب می آید. با این حال زنده دل خود سابقه درخشش در قهرمانی آسیا و یونیورسیاد را در کارنامه دارد و حالا شرایط ایده آلی دارد تا در بازی های آسیایی در کنار سلحشوری دست به مدال آوری بزند.

 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده