سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

سهم بالای تکواندو در مدال آوری کاروان یونیورسیاد با 13 مدال/ جابجایی رکوردها به نفع تیم مقانلو و مداح

تیم ملی تکواندو کشورمان عملکرد خوبی در 2 گروه بانوان و آقایان رقابت های یونیورسیاد چین داشته و رکوردهای جدیدی از خود به جای گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، تیم ملی تکواندو دانشجویان کشورمان در 2 بخش کیوروگی و پومسه در سی و یکمین دوره رقابت های یونیورسیاد چین موفق به کسب 13 مدال رنگارنگ شد؛ مدال هایی که نقش اصلی در ارتقای جایگاه کاروان ایران در توزیع مدال ها میان کشورهای شرکت کننده داشت.

تا روز نهم، 5 مدال طلا توسط اعضای کاروان ایران کسب شده که 4 نشان آن متعلق به تکواندو است؛ از میان 6 مدال نقره کسب شده نیز 3 نشان آن به ملی پوشان تکواندو ایران تعلق دارد و نیمی از برنزهای  به دست آمده کاروان ایران هم (6 مدال) متعلق به تکواندوکاران بود.

تیم ملی تکواندو ایران در این دوره از بازی‌ها توسط مهدی حاجی موسایی، علیرضا حسین پور، میرهاشم حسینی و ناهید کیانی 4 مدال طلا، 3 مدال نقره در بخش تیمی، آناهیتا توکلی و آرین سلیمی و ۲ برنز توسط مهران برخورداری و نرگس میرنوراللهی به دست آورد. همچنین در پومسه تیمی و انفرادی نیز ۴ نشان برنز برای ایران به ثبت رسید.

از میان 23 مدال کسب شده کاروان ایران، 13 مدال خوشرنگ آن به رشته تکواندو تعلق دارد که در هر رویدادی پا گذاشت، همواره عصای دست کاروان اعزامی بوده است. این مدال ها با رکوردهای به یاد ماندنی هم همراه شد.

ناهید کیانی تاریخ را تکرار کرد/ کسب بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی تکواندو بانوان در چنگدو

تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان پیش از چنگدو صاحب مدال طلا در المپیک دانشجویان جهان شده بود. اکرم خدابنده سال ۲۰۱۵ با مربیگری مینو مداح اولین نشان طلای بانوان ایران در یونیورسیاد را به دست آورد. پس از سال 2015 نشان طلا تکرار نشد و تنها 2 برنز کیانی و میرحسینی در سال 2017 و تک نشان میرحسینی در سال 2019 به دست آمد. سال 2023 در چین برای بانوان ایران متفاوت تر از همیشه بود. هر 3 رنگ مدال به یکباره توسط نمایندگان شایسته ایران به دست آمد و ناهید کیانی نشان طلای تاریخی خدابنده را تکرار کرد؛ آناهیتا توکلی اولین فینالیست زن کاروان ایران در چنگدو لقب گرفت و نقره ای شد و نرگس میرنواللهی هم یک نشان برنز را تصاحب کرد. 

ملی پوشان و کادر فنی شایسته ایران پس از قهرمانی جهان 2023 و مدال تاریخی طلا در این رویداد و درخشش در گرندپری رم و یونیورسیاد دانشجویان ، راه موفقیت را به صورت پیوسته طی می کنند و چشم به هدف اصلی و کسب نشان در المپیک پاریس 2024 دارند. 
 

بارقه امید در وجود میرهاشم روشن ماند/ 4 مدال طلا و یک نقره در ویترین افتخارات حسینی

بعد از مدت زمان طولانی از کسب نشان طلا، میرهاشم حسینی مصمم بود تا در یونیورسیاد، رقابتی که بارها پرچم خوشرنگ کشورمان را به اهتزاز در آورده است؛ مدال طلا تصاحب کند. این نشان خوشرنگ در یونیورسیادی به دست آمد که به دنبالش یک نقره تیمی و رکوردشکنی جذاب برای شخص حسینی به دنبال داشت. حسینی 3 طلای 2017، 2019 و 2023 در بخش انفرادی و یک طلای تیمی در مسابقات  2019 را دارد و با کسب 4 مدال طلا در این زمینه رکورددار است و حالا امیدوارانه در مسیر پیش رو قدم بر می دارد.

سنگینی نقره تیمی  روی دوش 3 تکواندوکار

تیم ملی تکواندو در بخش کیوروگی تیمی با ترکیب علیرضا حسین پور، مهران برخورداری، میرهاشم حسینی و آرین سلیمی پا به این رویداد گذاشت. مسابقاتی که در نیمه نهایی یک شوک بزرگ به تیم وارد کرد و «آرین سلیمی» به واسطه مصدومیت از ناحیه دنده توانایی ادامه دادن مقابل قزاقستان را نداشت و مطابق قوانین امکان جابجایی بازیکن در روز بازی نبود. ملی پوشان با وجود نبود یکی از یاران کلیدی شان پا پس نکشیدند و در مرحله نیمه نهایی مقابل قزاقستان به برتری دست یافتند و راهی فینال مسابقات شدند. جوانان شایسته و پرتلاش کشورمان برابر کره جنوبی در فینال تن به شکست دادند و نشان نقره ارزشمند را بر گردن انداختند. 

4 مدال برنز رهاورد تیم ملی پومسه دانشجویان 

تیم ملی پومسه کشورمان در 2 بخش انفرادی (یاسمن لیموچی و مرتضی زنده دل) و در بخش تیمی 3 نفره بانوان و آقایان توانستند 4 مدال برنز تصاحب کنند. این مدال ها در شرایطی به دست آمد که کشورهای صاحب نام در رده سنی جوانان مانند کره جنوبی، چین، چین تایپه و ... حضور داشتند و در برخی از بخش ها موفق به کسب مدال نشدند. 4 نشان برنز نمایندگان ایران تعداد خوبی از بُعد مدال آوری برای ارتقای شرایط جدولی ایران در روزهای اول مسابقات به حساب آمد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده