سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تشریح آخرین شرایط تیم های ملی نونهالان

سرمربیان تیم های ملی نونهالان دختر و پسر کشورمان آخرین شرایط تیم های تحت هدایت خود را تشریح کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، «رقابت‌های تکواندو نونهالان قهرمانی جهان» ششم تا نهم شهریور‌ 1402 به میزبانی کشور بوسنی و هرزگوین در شهر «سارایوو» برگزار خواهد شد.  طی روزهای 15 تا 17  شهریور ماه بیروت میزبان «رقابت های تکواندو نونهالان آسیا» است.

بر همین اساس بعد از برگزاری چند مرحله از مسابقات انتخابی، تمرینات تیم های ملی دختر و پسر نونهالان کشورمان برای حضور پرقدرت در این 2 رویداد آغاز شده است.  سرمربیان تیم های فوق در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون آخرین شرایط تیم های تحت هدایت خود را تشریح کردند.

عزیزی: بیش از 90 درصد اعضای تیم از آمادگی بسیار خوبی برخوردار هستند

«محمد عزیزی سرمربی تیم ملی تکواندو نونهالان پسر» اعزامی به رقابت های جهانی در خصوص شرایط تیم خود بیان کرد: مرحله اول اردوی تیم ملی را از 26 تیرماه تا 4 مردادماه در شهرستان کرج و در 2 جلسه صبح و بعد از ظهر برگزار کردیم. روز چهارم اردو طی هماهنگی با هیات تکواندو استان البرز و در خانه تکواندو این استان دیدارهای تدارکاتی انجام شد. از لحاظ امکانات و اقامت واقعا شرایط خوبی در استان داشتیم.

او ادامه داد: در مرحله اول تمرینی، تمرینات بدنسازی را پشت سر گذاشتیم که خدا را شکر به شرایط مطلوب رسیده ایم و در روز آخر اردو هم مسابقه تدارکاتی با قهرمانان استان البرز داشتیم که تقریبا 36 بازی انجام دادیم. با توجه به زمان باقی مانده تا مسابقات جهانی تمامی ملی پوشان را یک "رده قدی" جا به جا کردیم تا در مسابقات به مشکل نخوریم در کل به آنچه که مدنظرمان بود در مرحله اول برگزاری اردو رسیدیم.

عزیزی افزود: مرحله دوم اردو از 7 مردادماه آغاز و تا 15 مرداد ادامه خواهد داشت که در شهرستان کرج اقامت داریم و پس از آن در صورت موافقت مسئولان عازم بابلسر مازندران می شویم. هنوز تصمیم گیری نکرده ایم ولی قطعا یا در کرج یا در بابلسر مسابقات تدارکاتی مرحله دوم اردو را نیز برگزار می کنیم تا به ارزیابی های ممکن دست یابیم.

عزیزی در ارتباط با آمادگی ملی پوشان بیان کرد: بالغ بر 90 درصد اعضای تیم از آمادگی بسیار خوبی برخوردار هستند، یک یا 2 تکواندوکار از لحاظ بدنی با مشکلاتی همراه هستند که تلاش خواهیم کرد تا هرچه سریعتر این دو عزیز را هم به شرایط ایده آل برسانیم.

سرمربی تیم ملی نونهالان در رابطه با مسابقات جهانی گفت: این رقابت ها از ششم تا نهم شهریورماه در شهر سارایوو کشور بوسنی و هرزگووین برگزار می شود و تاکنون 600 تکواندوکار از کشورهای مختلف در این رویداد شرکت کرده اند. تیم های کره جنوبی، مکزیک، ازبکستان، قزاقستان، ایتالیا، ترکیه و جمهوری آذربایجان تیم های برتر دوره های گذشته بوده اند و قطعا در این دوره هم جز مدعیان خواهند بود، ما هم با توکل به خدا در این مسابقات شرکت می کنیم و امیدوارم نتایج خوبی را کسب کنیم.

صفریان: مسابقات جهانی همیشه حساس بوده و مدعیان سکو با تمام قوا حاضر می شوند

«نیلوفر صفریان سرمربی تیم ملی تکواندو نونهالان» اعزامی به رقابت های جهانی بیان کرد: اردوی آمادگی خود را در شهر رشت و به میزبانی هیات استان گیلان برگزار کرده ایم که خدا را شکر شرایط میزبانی استان گیلان تاکنون بسیار خوب بوده و مسئولان سعی کرده اند تا بهترین امکانات را در اختیار ما بگذارند که جا دارد از آنان تشکر کنم.

او ادامه داد: تمرینات هوازی و تاکتیکی را در دستور کار قرار داده ایم همچنین تمرینات بدنسازی بچه ها هم به دقت انجام می دهیم تا از آمادگی بسیار خوبی برای حضور در رقابت ها برخوردار باشند. تا پنجشنبه هفته جاری در استان گیلان خواهیم بود و مرحله بعدی اردو که هنوز زمان آن مشخص نشده را در شهر شاهرود برپا خواهیم کرد.

صفریان در خصوص رقابت های جهانی گفت: مسابقات جهانی همیشه حساس و مهم بوده است. کشورهای کره جنوبی، تایلند، چین و چین تایپه از مهم ترین رقبای ما محسوب می شوند. خدا را شکر تا این لحظه تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته ایم و اعضای کادرفنی تمام تلاش را خواهند کرد تا بچه ها از لحاظ جسمی و روحی و روانی در بالاترین سطح خود باشند. مختصصان روانشناسی هم در اردوی ما بوده اند و با بچه ها جلساتی را در این زمینه برگزار کرده اند که مثمرثمر بوده است. امیدوارم در رقابت های جهانی بهترین عملکرد را از خودمان نشان دهیم و مدال های خوشرنگی را برای ایران به ارمغان بیاوریم.

محمدنژاد: حضور مدعیان در کشورهای آسیایی باعث بالارفتن سطح مسابقات می شود

«محبوبه محمدنژاد سرمربی تیم ملی نونهالان دختر» در رقابت های آسیایی در رابطه با شرایط  تیم  خود بیان کرد: به امید خدا اردوی تیم ملی از 9 مرداد ماه در شهرستان بابل استان مازندران به مدت  2 هفته پیگیری خواهد شد. 15 تکواندو کار به اسامی آیدا سمیعی، مبینا عبادی، فاطمه زهرا باقر زاده، عسل آقایی، اسما خرمی، نازنین زهرا مسلمی، درسا ویسی، نارینا خیاط، فاطمه معصومه ذبیحی، روزان حیدری، دینا بابارحیم، نیایش علی عسکری و هستی خلجی) در اردو حضور خواهند داشت و در اولین فرصت در برخی از اوزان مسابقات انتخابی برگزار می کنیم.

او ادامه داد: مسابقات آسیایی در کشور لبنان برگزار می شود و شرایط مسابقات امسال با سال های قبل تفاوت دارد و از حساسیت بسیار بالاتری برخوردار است. قانون جدید قد و وزن برای اولین بار در این مسابقات انجام می شود که ما هم همانند سایر تیم ها برای اولین بار در این رویداد با این قانون مواجه می شویم. مسئولان فدراسیون تکواندو با توجه به نزدیک بودن فاصله زمانی 2 رویداد آسیایی و جهانی تصمیم گرفتند که 2 تیم مجزا را تشکیل دهند که همین مسئله قاطعا به پایه سازی و آینده تکواندو ایران بسیار کمک خواهد کرد.

محمدنژاد خاطر نشان کرد: مدعیان تکواندو بیشتر در کشورهای آسیایی حضور دارند که همین مسئله باعث شده تا رقابت های آسیایی خیلی مهم و حساس باشد. تیم های چین تایپه، تایلند، قزاقستان و کره جنوبی از مهم ترین حریفان ما هستند. تیم ایران هم در سال گذشته توانسته عناوین قهرمانی آسیا را کسب کند و امیدوارم با توجه به قوانین جدید که اخذ کرده اند ما بتوانیم در این رویداد سربلند بیرون بیاییم. هم اعضای کادرفنی و هم بچه ها تمام تلاششان را خواهند کرد تا از عناوین قهرمانی سالیان گذشته ایران دفاع کنیم و بهترین سکو را برای کشورمان کسب کنیم.

جعفری: از بُعد تاکتیکی و روحی و روانی بچه ها را آماده مسابقات کرده ایم

«حامد جعفری سرمربی تیم ملی نونهالان پسر» اعزامی به مسابقات نونهالان آسیا بیان کرد: از تاریخ 25 تیرماه مرحله اول از اردوی تیم ملی را با 25 تکواندوکار در شهر شاهرود استان سمنان آغازشد. در هفته اول بیشتر تمرینات هوازی، قلبی و عروقی و مسائل تکنیکی را مد نظر قرار دادیم و محمدرضا مهدی زاده و حسین کریمی مربیان تیم ملی را در این زمینه بسیار کمک کردند. بعد از پایان تمرینات هفته اول با حضور داوران رسمی و سیستم های الکترونیکی، مرحله سوم مسابقه انتخابی درون اردویی را برگزار کردیم و از 25 نفر، 12 تکواندوکار در اردوی تیم ملی باقی ماندند.

او ادامه داد: در هفته دوم تمرینات، علاوه بر هوازی، در بخش های تکنیکی، قلبی و عروقی به کمک دکتر بهناز به مبین به مسائل روانشناختی بچه ها پرداخیتم و 2 جلسه در این زمینه با تکواندوکاران داشتند که بسیار روی اعتماد به نفس بچه ها تاثیر گذار بود. در مجموع ما با این کار سعی کردیم نقاط ضعف تکواندوکاران را به نقاط قوت آنان تبدیل کنیم. بعضی از بچه ها دچار آسیب دیدگی جزئی بودند که با فیزیوتراپی مشکل آنان برطرف شد.

جعفری افزود: از امروز 9 مردادماه ادامه تمریناتمان را در آزادشهر استان گلستان پیگیری می کنیم که از بین 12 تکواندوکار، طی 2 تکواندوکار طی فرآیند رقابت انتخابی جمع ما را ترک می کنند و 10 نفر اصلی برای مسابقات آسیایی را معرفی می کنیم. باید از مسئولانی که در استان سمنان ما را یاری کردند و توانستیم اردوی خوبی را برگزار کنیم، تشکر کنم. همچنین هادی ساعی رئیس فدراسیون با حضور در اردوی تیم ملی باعث دلگرمی ما و انگیزه بچه ها دوچندان شد.

او در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم در استان گلستان هم بتوانیم تمرینات خوبی را چه از بُعد تاکتیکی و چه از بُعد روحی و روانی داشته باشیم و بچه ها را برای حضور در مسابقات آسیایی آماده کنیم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده