سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

نوری: همسان سازی آموزش در سراسر کشور هدف اصلی کمیته آموزش است

رئیس کمیته آموزش فدراسیون تکواندو گفت: برگزاری آزمون تعیین سطح با هدف یکسان سازی آموزش و ارتقا دانش علمی مدرسین فدراسیون تکوندو برگزار شد.

علی نوری  در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون گفت: سال گذشته هدف گذاری ما توسعه کمی در بخش های آموزش مربیگری و داوری تکواندو و بر طرف کردن نیازهای استان ها بود که الحمدالله با تلاش هایی که از سوی همکاران ما و هیات های استانی صورت گرفت توانستیم با برگزاری منظم دوره های آموزشی در بین همه فدراسیون ها رتبه نخست را کسب کرده و افتخاری ارزشمند برای فدراسیون تکواندو کسب کنیم. معتقدم که این عنوان برای همه خانواده تکواندو بوده و صرفا برای کمیته آموزش نیست.

او ادامه داد: ما در سال گذشته 134 دوره آموزشی در بخش مربیگری و داوری برگزار کردیم که رکورد بی نظیری بود و می توان گفت که نسبت به سال 1400 رشد 1/5 برابری داشت، با این تفاوت که در سال 1400 به دلیل همه گیری ویروس کرونا دوره ها به صورت آنلاین برگزار می شد. همچنین برای اولین بار در 27 استان کشور دوره های آموزشی برگزار کردیم.

نوری در رابطه با افزایش نرخ دوره های آموزش نسبت به سال های گذشته بیان کرد: باید مطابق شرایط جامعه پیش برویم. در سال های 1399 و 1400، با توجه به همه گیری ویروس کرونا و برگزاری مجازی دوره های آموزشی، تغییری در قیمت دوره های آموزشی فدراسیون تکواندو نداشتیم. در سال 1401 هم با توجه رویکرد های موجود تنها 10 درصد به قیمت دوره ها اضافه کردیم اما هرچه رو به جلو حرکت کردیم متوجه این موضوع شدیم که هزینه های برگزاری دوره ها متناسب با شهریه های دریافتی از متقاضیان نیست و متاسفانه مجبور شدیم هزینه های آموزشی دوره ها را با توجه به شرایط اقتصادی جامعه افزایش دهیم. البته باید این موضوع را هم بگویم که این افزایش قیمت صرفا برای فدراسیون تکواندو نبود و سایر فدراسیون ها هم با افزایش قیمت دوره های آموزشی خود روی آوردند. ما همانگونه که قیمت دوره ها را افزایش دادیم، کیفیت دوره ها و نحوه برگزاری نیز ارتقا یافت تا عزیزان حاضر در این دوره ها  از نحوه آموزش و برگزاری رضایت داشته باشند.

نوری در مورد آزمون ارزیابی و همسان سازی مدرسان مربیگری و داوری فدراسیون تکواندو اظهار کرد: این آزمون در سال های گذشته برگزار نشد و ما چند هدف را با برگزاری آن دنبال خواهیم کرد. به دنبال این هستیم که هر عزیزی که بیشترین زحمت را می کشد از مزایای بیشتری بهره مند شود. عدم هماهنگی در آموزش موضوع مهمی است که همه مدرسان به آن اذعان دارند و آن به این معنی است که وقتی ما رئوس مطالبی که در اختیار مدرسان قرار می دهیم آنان بدون مطالعه در کلاس ها حضور می یابند و توازن آموزش در بین همه استان ها وجود ندارد و بیشتر مدرسان به شیوه دلخواه خود آموزش ها را به سایر متقاضیان منتقل می کنند و برای اینکه متون جدید را متناسب با نیاز جامعه فراهم و یک هم افزایی در بین مدرسان ایجاد کنیم، اقدام به برگزاری چنین آزمونی کردیم تا نظرات ارزشمند مدرسان را داشته باشیم تا بتوانیم متون جدید آموزشی را تدوین کنیم.

او افزود: مدرسان ما به دوره های آموزشی ضمن خدمت نیاز دارند که ما برای برخی از عزیزان این دوره ها را برگزار می کنیم تا سطح آموزشی در بین مدرسان یکسان باشد. ما باید نگرش آموزشی خود را عوض کنیم، جامعه تکواندو امروز تحصیل کرده است و عزیزانی که در دوره حضور می یابند دسترسی به اطلاعات آزاد دارند. ما متوجه این موضوع شده ایم که برخی از مدرسان ما نتوانسته اند خود را بروز کنند و برای اینکه از این بحران عبور کنیم می بایست چنین آزمونی را برگزار می کردیم تا حداقل تلنگری برای عزیزانی که مطالعه ندارند، باشد. دنیای امروز، دنیای دیجیتال و استفاده از تکنولوژی است و ما هم می خواهیم از نظرات همه جامعه مدرسان استفاده کنیم تا متون خود را تدوین کنیم تا به امید خدا تکواندو ایران از عصر تکنولوژی عقب نماند تا نتیجه های آن را در سال های آینده و در تیم های ملی خود مشاهده کنیم.

رئیس کمیته آموزش در پایان خاطر نشان ساخت: طی یکسال گذشته، با سرمبیان تیم های ملی در رده های مختلف به گفتگو پرداختم و بزرگترین چالش این عزیزان این بود که وقت زیادی از آماده سازی تیم، صرف اصلاح تکنیک می شود. تکنیک مساله ای است که ابتدا مدرس به مربی و سپس مربی به تکواندوکار آموزش داده است و این زنجیر به هم پیوسته ای است که باید از راس آن اصلاح شود و ما هم به دنبال همین موضوع و پیشرفت تکواندو ایران هستیم. در بحث کادر آموزشی فدراسیون هم تغییراتی صورت خواهد گرفت و مطمعنا ثمره آن به کل خانوانده تکواندو بر می گردد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده