سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو؛

به اهداف خود از حضور رقابت های فرانسه رسیدیم

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو گفت: برای حضور در رقابت های بین المللی فرانسه اهدافی را تعریف کردیم که خدا را شکر بخش عمده ای از آن محقق شد.

پیام خانلرخانی سرمربی تیم ملی پاراتکواندو آقایان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو اظهار کرد: از هفتم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ اردوی تیم ملی را برای حضور در رقابت‌های جهانی و بازی‌های پارا آسیایی هانگژو آغاز کردیم که قرار بود رقابت‌های جهانی اواخر اردیبهشت و اوایل خردادماه آغاز شود که متأسفانه به تعویق افتاد و طبق برنامه اعلام شده قرار است شهریور ماه به میزبانی مکزیک برگزار شود.

او ادامه داد: تقریباً 3 الی 4 هفته اردوی تمرینی نداشتیم که باعث کاهش سطح آمادگی پاراتکواندوکاران شد. برای حضور در رقابت‌های بین المللی فرانسه 3 هفته به تمرین پرداختیم و از آنجایی که این مسابقات ۳۰ امتیاز داشت، شبیه ساز خوبی برای ملی پوشان جهت شرکت در رقابت‌های جهانی مکزیک بود. در شهریور ماه ۲ رویداد مهم در پیش داریم که اولی گرندپری است و دومی رقابت‌های جهانی که در فاصله ۲ روز و به میزبانی کشور مکزیک برگزار خواهد شد. مسابقات مکزیک ۲۰۰ امتیازی بوده و برای همه ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

خانلرخانی افزود: چند تن از ملی پوشان نزدیک به 8 ماه بود که در هیچ رویدادی حضور نیافته بودند، به عنوان مثال مهدی پوررهنما حدود یک سال و نیم از مسابقات دور بود و ۲ تورنمنت فرانسه محک خوبی برای بچه‌ها بود. خدا را شکر به اهداف خود از حضور در رقابت‌های پاریس رسیدیم اگرچه برخی از ملی پوشان می‌توانستند مدال خوشرنگ تری کسب کنند. اما در کل این مسابقات باعث شد تا بچه‌ها از نقاط ضعف و قوت خود آگاهی بیشتری پیدا کنند و کادر فنی از شرکت در این رویداد رضایت دارد و امیدوارم در مسابقات پیش رو به خصوص در بازی‌های آسیایی هانگژو به بهترین نتیجه برسیم.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو در خصوص سطح کلی رقابت‌های قهرمانی اروپا بیان کرد: در مسابقات قهرمانی اروپا ۳۱ کشور و حدود ۹۰ درصد از پاراتکواندوکارانی که در رقابت‌های گرندپری و جهانی مدعی هستند در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بودند حتی یکی، 2 پاراتکواندوکار عنواندار جهانی بعد از مدتی غیبت در تورنمنت پاریس شرکت کردند. متأسفانه ایرادات «هوگو» ها نه تنها برای ما که برای خیلی از کشورها مشکل ساز شد و اعتراض‌هایی را در پی داشت. مبارزه پوررهنما با حریف ازبک و علیرضا بخت با حریف کره‌ای نمونه بارز آن بود که امتیازات نفرات تیم ما ثبت نمی‌شد. متأسفانه مسئولان برگزاری با وجود قبول کردن همه مشکلات بازهم در رویداد دوم از همان هوگوها استفاده کردند.

وی در خصوص دیدار مهدی پوررهنما با «اسماعیل عمار» از آمریکا در تورنمنت آزاد فرانسه که باعث حذف ملی پوش کشورمان شد، بیان کرد: مهدی با اینکه در این دیدار از تا لحظات پایانی از حریف خود پیش بود، متأسفانه پای او از روی هوگو حریف سُر خرد و ضربه‌ای به کلاه حریف آمریکایی وارد شد و با تمارضی که او انجام داد، داور مهدی را بازنده اعلام کرد. انشاالله با تلاش بیشتر در مسابقاتی که در پیش داریم مهدی این نتیجه را جبران خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم مسئولان نگاه ویژه ای به ما پاراتکواندو داشته باشند. هفته آینده استرالیا میزبان 3 تورنمنت بین المللی با مجموع ۵۰ امتیاز است و حریفان اصلی ما مثل برزیل، مکزیک، ژاپن، قزاقستان از همین جا راهی این کشور می‌شوند. اما ما به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانیم به استرالیا اعزام شویم. امیدواریم کمک‌های مالی بیشتری به تکواندو شود تا ما بتوانیم در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنیم. هدف ما کسب سهمیه پارالمپیک در همه اوزان است و برای رسیدن به آن تلاش خواهیم کرد.

خانلرخانی در پایان گفت:جا دارد از فدراسیون تکواندو و کمیته ملی پارالمپیک که شرایط حضور در تورنمنت فرانسه را برای ما فراهم کردند، تشکر کنم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده