سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

کیانی: سطح مسابقات جهانی و گرندپری در حد المپیک بود/ امیدوارم 2 بانوی تکواندوکار به پاریس برسند

ملی پوش تکواندو کشورمان گفت: 2 رویداد مهم قهرمانی جهان باکو و گرندپری رم در سطح فنی بالایی برگزار شد و موفق شدم با عملکرد خوب خود 2 مدال کسب کنم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، «ناهید کیانی» در رقابت های قهرمانی جهان به میزبانی باکو دست به کار بزرگی زد و با ارائه مبارزاتی در خور تحسین همه رقبا را یکی بعد از دیگری شکست داد و موفق شد مدال طلا را برای تکواندو بانوان ایران به ارمغان بیاورد. شیردختر کشورمان در رقابت های گرندپری رم هم روند خوب خود را ادامه داد و تا فینال پیش رفت و در نهایت به مدال نقره بسنده کرد.

ناهید کیانی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو اظهار کرد: رقابت های جهانی باکو و گرند پری رم از سطح بالایی برخوردار بود. بهترین تکواندوکاران دنیا در آماده ترین شرایط خود به باکو سفر کرده بودند، چرا که  امتیازات این مسابقات در کسب سهمیه المپیک تاثیر زیادی داشت. ضمن اینکه برترین های اوزان المپیکی در رقابت های گرندپری رم به رقابت پرداختند و شاهد مبارزات سطح بالایی بودیم به طوری که می توان گفت این 2 رویداد در سطح المپیک برگزار شد. 

کیانی درباره کسب مدال طلا در مسابقات جهانی باکو اظهار داشت: بازی‌های سختی را پشت سرگذاشتم و خدا را شکر موفق شدم با خودباوری همه رقبا را شکست داده و به مدال طلا که اتفاق خوبی برای من بود دست پیدا کنم. احساسم در آن لحظات را با هیچ چیزی نمی‌توانستم عوض کنم، چون برای اولین بار بود توانستم طلای جهانی را کسب کنم و مطمئن هستم که بعد از کسب این مدال بستر مناسبی برای موفقیت‌های بیشتر فراهم می‌شود.

ملی پوش طلایی کشورمان در خصوص مبارزه با «جید جونز» بریتانیایی در فینال گرندپری رم ایتالیا گفت: من تجربه مبارزه و پیروزی در 2 راند برابر این تکواندوکار داشتم. در مسابقات جهانی روز آخر و در مسابقات گرند پری روز اول مبارزه کردم. زمان اندک برای ریکاوری بین این 2 رویداد، کاهش وزن برای حضور در مسابقات جهانی و بلافاصله افزایش وزن برای رقابت های رم از جمله عواملی بود که دست به دست هم داد تا در نهایت نتوانم در فینال گرندپری عملکرد همیشگی خود را داشته باشم و بازی را به حریف خود واگذار کردم.

کیانی ادامه داد: از عملکردم در این 2 رویداد رضایت دارم چون واقعا مسابقات سختی را پشت سر گذاشتم. در مسابقات گرندپری ورزشکارانی که واقعا از لحاظ  فیزیکی از من خیلی بهتر بودند را شکست دادم. فکر کنم ورزشکار چین‌تایپه حدود ۱/۹۰ قدش بود و از لحاظ فیزیکی خیلی برتر از من بود، اما من با هوش خودم توانستم او را شکست بدهم. از عملکرد خودم رضایت دارم و کادر فنی هم راضی بودند.

او درباره مسیر خود برای کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس گفت: تا کنون بانوان ایران از طریق رنکینگ سهمیه المپیک کسب نکرده اند و اگر این اتفاق بیفتد برای اولین بار است. من تمام تلاشم را می‌کنم تا رنکینگ خودم را تا المپیک حفظ کنم و حتی بتوانم ارتقا بدهم. هر چند حفظ همین موقعیت کار راحتی نیست و باید مسابقات مختلفی تا پایان زمان بسته شدن سیستم رنکینگ شرکت کنم و کنار آن نیز امتیازات خود را ارتقا دهم. البته هنوز چیزی قطعی نیست تا روزی که کسب سهمیه ها از سوی فدراسیون جهانی به صورت رسمی اعلام نشود، دست از تلاش برنخواهم داشت. کسب سهمیه از طریق رنکینگ سیستم فضا را برای دیگر تکواندوکاران باز می‌کند تا از مسابقات قاره‌ای به المپیک برسند وبرای اولین بار، 2 بانوی تکواندوکار ایرانی در المپیک داشته باشیم.

عضو تیم ملی تکواندو درخصوص حضور در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: خدا را شکر در  بازی‌های آسیایی در وزن خودم یعنی 53- کیلوگرم مبارزه می کنم. تمام تلاشم کسب مدال طلا در این رویداد خیلی مهم است؛ چرا که 40 امتیاز آن خیلی در رنکینگ تاثیرگذار خواهد بود.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده