سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا - ویتنام

9 مدال طلا، نقره و برنز حاصل تلاش نمایندگان ایران در روز نخست

رو نخست رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا به میزبانی ویتنام با کسب 9 مدال رنگارنگ برای نمایندگان ایران به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات از امروز چهارم شهریور ماه با حضور ۲۸۵ تکواندوکار از 28 کشور در سالن «ارتش» شهر هوشی مینه با برگزاری مبارزات اوزان ۴۵-، ۵۱-، ۵۹-، ۶۸- و ۷۸- کیلوگرم در گروه پسران، ۴۲-، ۴۶-، ۵۲-، ۵۹- و ۶۸- کیلوگرم در گروه دختران  آغاز شد که ملی پوشان کشورمان 5 مدال طلا، 2 نقره و 2 مدال برنز به دست آوردند.

در وزن ۵۱- کیلوگرم  امیررضا قربانی در مبارزه پایانی نتیجه را به «کیم مین جون» از کره جنوبی واگذار کرد و نقره گرفت. وی پیش از مبارزه پایانی، «رنزو گاولینس» از فیلیپین، «کریم مصطفی» از عراق و «نالیاپارا» از هند را شکست داده بود. 

 در وزن ۵۹- کیلوگرم  امیرحسین ملکی در مبارزه پایانی برابر «یوچن» از چین تایپه پیروز شد و به نشان طلا دست پیدا کرد. وی با برتری مقابل «باهان داری» از نپال، « سوروکا» از ژاپن و «کوما» از هند به دیدار نهایی صعود کرده بود. 

آرش وزیری دوست در وزن ۶۸- کیلوگرم که با برتری مقابل «رنزو بالیدو» از فیلیپین ،«عبدالرسول» از ازبکستان و «باتریخان» از قزاقستان به دیدار نهایی صعود کرده بود، در مبارزه پایانی برابر «چونگ» از کره جنوبی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۷۸- کیلوگرم محمد امین کارساز پس از برتری مقابل «یو فان» از چین و صعود به نیمه نهایی، در این مرحله مقابل «پارک» از کره جنوبی نتیجه را واگذارو به مدال برنز بسنده کرد.

در گروه دختران و در وزن ۴۲- کیلوگرم سوگند شیری در برابر «چانگ» از کره جنوبی  به پیروزی دست یافت و بعد از رقابت های جهانی دومین مدال طلای خود را این بار در آوردگاه آسیایی به دست آورد. وی برای رسیدن به فینال «گلشن اسماعیلوف» از ازبکستان و «هکاد» از هند را شکست داده بود. 

 مبینا نعمت زاده در سومین فینال متوالی خود به دومین طلا دست پیدا کرد. وی که نقره قهرمانی بزرگسالان آسیا و طلای نوجوانان جهان را درکارنامه خود داشت، این بار در فینال قهرمانی نوجوانان آسیا در وزن ۵۲- کیلوگرم «ژانگ» از چین را شکست داد و به مدال طلا دست پیدا کرد. وی پیش از رسیدن به دیدار نهایی برابر «جیسئون چول» از کره جنوبی، «نوزی کازانبک» از قزاقستان و «توین» از ویتنام صاحب پیروزی شده بود. 

پونه جعفر صالحی در وزن ۵۹- کیلوگرم، که پس از یک دور استراحت و برتری مقابل «زینو شن» از چین و «آندوری» از مغولستان  راهی فینال شده بود، در مبارزه پایانی «پارک» از کره جنوبی را در یک دیداری نه چندان سخت 2 بر صفر شکست داد و نشان طلا را تصاحب کرد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم الهام حقیقی پس از برتری مقابل «جین» از چین و «مینگ سئو» از کره جنوبی و صعود به مبارزه نهایی، مقابل «حسویان لین» از ویتنامی به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

تا پایان روز اول این دوره از رقابت ها، امیر حسین ملکی، سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، پونه جعفر صالحی و الهام حقیقی 5 مدال طلا، امیررضا قربانی و آرش وزیری دوست دو مدال نقره، یاسین ولی زاده  و محمدامین کارسازهم دو مدال برنز برای تیم ایران کسب کرده اند.

گفتنی است هدایت تیم ملی نوجوانان در گروه پسران برعهده وحید عبداللهی است؛ ابراهیم افتخاری و یوسفعلی حاجی پور دستیاران وی هستند. در گروه بانوان راضیه آقاجانپور سرمربی، آتنا دلیر و فاطمه نعمتی دستیاران او هستند. غلامحسن ذوالقدری سرپرست و جعفر رنجبرپور مدیر تیم هستند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده