سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

نشست کمیسیون مربیان فدراسیون‌های ورزشی با وزیر ورزش؛

کیومرث هاشمی: موفقیت ورزش ما در بازی‌های المپیک، مدیون مربیان ایرانی است/ خودباوری در میان مربیان ایرانی باید تقویت شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: موفقیت ورزش کشور ما در بازی‌های المپیک، مدیون مربیان ایرانی است و یکی از وظایف ورزش کشور، تقویت خودباوری میان مربیان است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، اولین نشست کمیسیون مربیان فدراسیون‌های ورزشی امروز با کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان کمیسیون مربیان فدراسیون‌ها از جمله غلامرضا عمرانی رئیس و اعظم درستی مسئول امور بانوان کمیته مربیان  فدراسیون تکواندو به نمایندگی از سایر مربیان دغدغه‌ها و مشکلات خود را در حضور وزیر ورزش و جوانان مطرح کردند.

وزیر ورزش و جوانان در این جلسه گفت: بنای ما بر این است تا نشست‌های این‌چنینی را برگزار کنیم و هدف از برگزاری نشست، گفت‌وگوی ۲طرفه میان ما و شماست و این گفت‌وگوها می‌تواند به پیش‌برد اهداف کمک کند و امیدوارم این جلسات استمرار داشته باشد و از نقطه نظرات دوستان استفاده می‌کنیم.

او ادامه داد: زمانی کمیسیون‌ها فعال می‌شوند که انتخابات در آن برگزار می‌شود و مجامع آن فعال هستند. ما اگر بهترین ورزشکاران را هم داشته باشیم و اگر مربی خوبی نداشته باشیم، ضربه می‌خوریم. بنا این است که از ظرفیت مربی داخلی استفاده کنیم و سیاست ما در رابطه با مربیان خارجی هم اولویت این است که در رده‌های پایه از آن‌ها بهره ببریم، البته این یک مساله مطلقی نیست و در برخی شرایط تغییراتی وجود خواهد داشت.

هاشمی افزود: آموزش را اگر از مربی جدا کنند، مثل آب راکد می‌ماند و باید مربیان خود را با علم روز، بروزرسانی کنند و ما در این جلسه به دنبال این هستیم تا نقش مربیان در توسعه ورزش پررنگ‌تر شود. کمیسیون مربیان و ورزشکاران از رکن‌های اساسی ورزش هستند و شأن ما به خاطر وجود ورزشکاران است و این ورزشکاران به وسیله مربیان آماده می‌شوند.

او درخصوص تدوین دستورالعمل حق رشد در دنیای ورزش گفت: قانونی است به نام حق رشد و این در فوتبال پیگیری می‌شود. ما این را در کشور خودمان می‌توانیم‌‌ پیگیری کنیم و ما مواردی در فوتبال داشتیم که فیفا برای بازیکنان ما حق رشد در نظر گرفتند. مربیان بازیکن‌ساز ما باید دیده شوند‌ و این اتفاق یک روز باید عملیاتی شود.



هاشمی درخصوص شرایط و ارزش مربیان داخلی گفت: ارزش مربیان ایرانی با قراردادشان مشخص می‌شود و کم‌ترین قراردادها برای مربیان ایرانی است. موفقیت ورزش کشور ما در بازی‌های المپیک، مدیون مربیان ایرانی است و یکی از وظایف ورزش کشور، تقویت خودباوری میان مربیان است. پیشنهاد می‌کنم فیلم "پرویز خان" را تماشا کنید و این فیلم، فیلم وزارت ورزش است و خروجی این فیلم این است که ما با مربی ایرانی می‌توانیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: وظیفه‌ای که یک مربی برای زیرمجموعه خود دارد، بسیار مهم است. تختی به خاطر مردم‌دار بودنش تختی شده است و مربیان نقش مهمی در این راستا و ترویج اخلاق در ورزش را دارند و ما باید ظهور و بروزش را در ورزشکاران ببینیم.

او افزود: مربیان می‌توانند در کرسی‌های بین‌المللی حضور داشته باشند و هرچه درجه و جایگاه یک مربی بیشتر باشد، ارزش آن بیشتر خواهد شد و ما باید این را در عرصه مورد نظر عملیاتی کنیم.

هاشمی درباره ایجاد شبکه ارتباطی میان مربیان گفت: باید بهترین مربیان ما در رده‌های پایه و دیگر رده‌ها حضور داشته باشد و این مساله را امور باشگاه‌ها باید در نظر بگیرد. یک شبکه ارتباطی برای مشکلات و دغدغه مربیان باید شکل بگیرد. شبکه ارتباطی مربیان در وزارتخانه باید شکل بگیرد و این هم‌افزایی می‌تواند راهگشا باشد.

او در پایان اظهار کرد: کمیسیون مربیان باید از همه ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند و برای اینکه مربیان داخلی ما به درجات خوب برسند، باید روحیه خودباوری آن‌ها تقویت شود و امیدوارم شاهد حضور مربیان ایرانی در راس تیم‌های ملی باشیم.

پیشنهادات عمرانی در حضور وزیر ورزش

غلامرضا عمرانی رئیس کمیته مربیان فدراسیون تکواندو در این  نشست ضمن تبریک کسب افتخارات اخیر تکواندو برای ایران اسلامی بویژه کسب سهمیه های تاریخی تکواندو برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، پیشنهاداتی مطرح کرد که مورد استقبال وزیر ورزش قرار گرفت. 

 

در نظر گرفتن فعالیت های مربیان ورزشی به عنوان یک شغل رسمی، در وزارتخانه های مربوطه و پیرو آن تعلق گرفتن بیمه های تأمین اجتماعی، بیمه های تکمیلی و بازنشستگی و سایر موارد مربوطه به مربیان، معرفی و تکریم مربیان پایه و سازنده‌ی ورزشکاران و قهرمانان به اشکال مختلف به منظور ایجاد انگیزه و همچنین حفظ منزلت و شأن مربیان،  تدابیری برای ایجاد امنیت شغلی و افزایش درآمدهای مربیان، در نظر گرفتن و ایجاد قانون و اجرای آن تحت عنوان « حق رشد » برای مربیان از سوی شاگردان، اتخاذ  تدابیری برای حمایت های مالی و معنوی از پیشکسوتان و مربیان ورزشی در مواقع لزوم و مورد نیاز از جمله کمک هزینه های ازدواج فرزندان، دغدغه های مسکن و شغل فرزندان، بیماری ها و سایر موارد خاص، با همکاری وزارت ورزش و فدراسیون ها، تشکیل واحدی در وزارت ورزش به عنوان « بنیاد مربیان» که در آن همه امورات مربوط به مربیان کشور از جمله مواردی بود که از سوی عمرانی مطرح و مورد استقبال هاشمی قرار گرفت. 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده