سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان- باکو/ 27

جدال سخت مقابل عنوانداران/ غزل سلطانی در وزن 49- کیلوگرم

غزل سلطانی نماینده تکواندو بانوان ایران در وزن 49- کیلوگرم در رقابت های قهرمانی جهان باکو شرکت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا 14 خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن 25000 نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می شود و به همین منظور در وزن 49- کیلوگرم 62 تکواندوکار شرکت خواهند کرد.

«غزل سلطانی» در وزن 49- کیلوگرم نماینده ایران در این وزن خواهد بود. تکواندوکار کشورمان در رقابت های قاره ای تاکنون 2 طلا و یک برنز را به دست آورده و در کارنامه خود، 5 طلا، 4 نقره و 2 را از تورنمنت های آزاد دارد. سلطانی در رقابت های جهانی مکزیک نیز حضور داشت که در کسب مدال ناکام بود اما این بار با تجربه بیشتر نسبت به دوره قبلی قصد دارد اتفاقات مکزیک را با درخشش در باکو به فراموشی بسپارد.

در این گزارش قصد داریم به بررسی تکواندوکاران شاخص و صاحب نام حاضر در وزن 49- کیلوگرم و رقبای سلطانی بپردازیم.

"آدریانا سرزو ایگلسیاس" تکواندوکار اهل کشور اسپانیا است که دارنده مدال نقره مسابقات المپیک 2022 در رنک نخست فدراسیون جهانی قرار دارد. ایگلسیاس در مسابقات گرندپری رم توانست به مدال طلا دست یابد. علاوه بر نشان طلا، او 2 مدال برنز هم از مسابقات گرندپری در کارنامه خود دارد.  او پیش از سلطانی با سعیده نصیری در فینال مرحله مقدماتی گرنداسلم ووشی رو به رو شد و به دلیل مصدومیت نماینده ایران به برتری رسید.  تکواندوکار اسپانیایی در 17 سالگی صاحب نشان ارزشمند نقره در المپیک توکیو شد و در گرنداسلم ووشی عملکرد خوبی داشت و حالا با روحیه ای بالا می خواهد در باکو جزو مدال آوران باشد. غزل سلطانی در مواجهه احتمالی با این بازیکن باید مراقبت ضربات برق آسای پای او باشد و از اصابت ناگهانی به صورت جلوگیری کند. 

"پانیپاک وونگ پاتاناکیت" تکواندوکار تایلندی در رنکینگ دوم فدراسیون جهانی قرار دارد. این تکواندوکار یکی از پرافتخار ترین مبارزین در رقابت های المپیک محسوب می شود و در المپیک جوانان نانجینگ در سال 2014 به مدال طلا، در المپیک 2016 ریو مدال برنز و در المپیک توکیو به عنوان قهرمانی دست یافت. علاوه بر افتخاراتی که این بازیکن در رقابت های المپیک کسب کرده، در مسابقات جهانی هم 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز را به دست آورده است. پانیپاک در مسابقات گرندپری هم یکی از بازیکنان پرافتخار محسوب می شود؛ این تکواندوکار تایلندی، 9 طلا، 2 نقره و یک برنز را در این مسابقات از خود به ثبت رسانده، همچنین دارای 2 مدال طلا در رقابت های گرند اسلم هم هست. او سابقه 2 بار بازی با بازیکنان ایرانی داشته که هر 2 بار با پیروزی از زمین خارج شده است و برای جبران شکست در گوادالاخارا این بار در باکو شانس زیادی برای خود قائل خواهد بود.

"دانیلا پائولا سوزا" تکواندوکار اهل کشور مکزیک است که در رنکینگ سوم  فدراسیون جهانی قرار دارد. این بازیکن در مسابقات جهانی 2016 به مدال برنز و در مسابقات جهانی مکزیک صاحب گردن آویز طلا شد. او یک برنز گرندپری و در تورنمنت های قاره ای 5 طلا را به دست آورده است. همچنین در تورنمنت های آزاد 12 طلا، 7 نقره و 9 برنز را به دست آورده است. این تکواندوکار جوان در نیمه نهایی گوادالاخارا گوی سبقت  را از پانیپاک ربود و در خاک خود صاحب مدال ارزشمند طلا شد و به نوعی به «پانیپاک تایم» و پیروزی های این اسطوره تکواندو تایلند و شانس رسیدن به فینال را پایان داد. دانیلا هم مانند پانیپاک شانس بالایی برای تکرار موفقیت و کسب مدال در باکو دارد.

"دینچل مروه" تکواندوکار ترکیه ای در رنکینگ چهارم فدراسیون جهانی قرار دارد. این بازیکن در 3 دوره از مسابقات گرندپری صاحب مدال نقره شده است و 2 طلای تورنمنت های قاره ای و 12 طلا، 3 نقره و 3 برنز تورنمنت های آزاد را هم در کارنامه خود دارد. مروه گرچه در گوادالاخارا صاحب نشان نشد اما در مسیر کسب سهمیه المپیک این بار در باکو دست و پا بسته نخواهد بود.

«کیونگ گو»  نماینده کشور چین در فینال رقابت های قهرمانی آسیا 2022 چانچئون برابر «مبینا نعمت زاده» از ایران به برتری رسید و طلایی شد. تکواندوکار چینی در رقابت های قهرمانی جهان با کنار زدن «دنیا ابواطالب» از عربستان به نشان ارزشمند نقره رسید. گو سودای حضور مستقیم در المپیک پاریس را در سر داشت اما «سعیده نصیری» از ایران در گرند اسلم ووشی این فرصت را به او نداد تا در مرحله مقدماتی به کامیابی برسد. او باید برابر نمایندگان ایران به ویژه « غزل سطانی» مراقب باشد و اگر دنبال مدال است حواسش به این تکواندوکار خوش تکنیک باشد.

آقاجانپور: سطانی پایداری خوبی در تیم ملی تکواندو داشته است

راضیه آقاجانپور مربی پایه «غزل سلطانی» در خصوص ویژگی های این مبارز عنوان کرد: غزل سلطانی از ابتدا و کمربند سفید شاگرد خودم بوده وزیر نظر خودم تمرینات  را انجام می دهد.  او از رده نونهالانی تا کنون عضو تیم ملی تکواندو است وعناوین مختلف در عرصه بین المللی دارد. کمتر بازیکنی چنین سابقه ای داره که از رده نونهالان تا جوانان و بزرگسالان به صورت پیوسته عضو ثابت تیم ملی شود.

او ادامه داد: در شهر سمنان با جمعیت تکواند بسیار اندک و نداشتن حریف تمرینی با انگیزه بالا صاحب این افتخارات شده است. غزل سلطانی ویژگی که متمایزش می کند  شخصیت قهرمانی است که از همان کمربند قرمز در خردسالان صاحب مدال کشوری و کسب عنوان فنی ترین را برایش در بر داشت. تلاش و پشتکار، رعایت اصول اخلاقی، پایبند بودن واحترام به مربیان اساس موفقیت این بازیکن خوش آتیه است. غزل به دور از هرگونه حواشی تمام تمرکزش را روی موفقیت می گذارد که امیدوارم در باکو نیز به هدف مدنظرش دست یابد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده