سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان- باکو/ 24

اسبقی: تکواندوکاران ایران در اوج جوانی باتجربه هستند/ نباید از تیم های رقیب غفلت کنیم

قهرمان اسبق تکواندو جهان گفت: ملی پوشان ایران با وجود جوانی در مسابقات مختلفی حضور داشتند و تجربه خوبی برای درخشش در رقابت های جهانی باکو 2023 خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بهنام اسبقی یکی از تکواندوکاران طلایی ایران در رقابت های جهانی به شمار می رود که در مسابقات جهانی "پوئبلا" مکزیک 2013 توانست مدال خوشرنگ طلا را برای کشورمان به ارمغان بیاورد. در کارنامه ورزشی اسبقی مدال طلای مسابقات آسیایی ازبکستان و همچنین طلای بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی نیز به چشم می خورد.

در آستانه آغاز بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان، روابط عمومی فدراسیون تکواندو با برخی از تکواندوکارانی که در ترکیب تیم ملی ایران افتخارآفرین بوده اند، گفت و گو کرده  است تا از خاطرات و تجربیات خود برای علاقمندان به تکواندو سخن بگویند. به همین منظور با بهنام اسبقی قهرمان سابق تکواندو جهان و آسیا گفت و گو کرده ایم که در ادامه آن را می خوانید.

اسبقی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو در خصوص کسب مدال طلای 2013 مکزیک بیان کرد: در سال 2013 و در لحظات پایانی به جمع سایر ملی پوشان اضافه شدم و هیچکس فکر نمی کرد که بتوانم در اولین مسابقه جهانی ام مدال طلا را برای ایران به ارمغان بیاورم.

برای کسب طلای جهان 7 بار مبارزه کردم

او ادامه داد: من در آن مسابقات حتی به عنوان امتیاز آورترین تکواندوکار نیز شناخته شدم و در 7 بازی حضور یافتم و فکر نمی کنم تا به حال کسی برای کسب مدال طلای جهانی در 7 بازی شرکت کرده باشد اما من با اقتدار هر 7 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتم و در آن رویداد به عنوان یکی از شگفتی های مسابقات جهانی لقب گرفتم. این صحبت ها را انجام دادم تا به تکواندوکاران جوان بگویم نباید از توانایی های خود غافل شوند؛ هر بازیکنی به اندازه خودش مهارت دارد و باید سخت تمرین کند تا به مدال های خوشرنگ دست یابد. همانطور که در ابتدا گفتم کسی در آن سال از من انتظار مدال آوری نداشت اما توانستم قهرمان جهان شوم.

ملی پوشان ایران در عین جوانی باتجربه هستند

قهرمان اسبق جهان در خصوص تیم ملی کشورمان برای حضور در مسابقات جهانی 2023 باکو گفت: ملی پوشان فعلی با اینکه جوان هستند اما همه آن ها تجریه های زیادی را در رویدادهای مختلف آسیایی و بین المللی دارند؛ پس دلیلی ندارد که نتوانند به مدال در رقابت های جهانی فکر کنند. البته نباید از تیم های دیگر هم غافل شد همه کشورها مطمئنا برای کسب بهترین نتیجه پا به باکو می گذارند و ملی پوشان ما هم باید از این موضوع غفلت نکنند و با تمرکز بالا به مصاف رقبای خود بروند.

مقانلو کارنامه خوبی دارد

اسبقی در ارتباط با تلاش های کادرفنی تیم ملی بیان کرد: همه ما برای تعریف و تمجید از یک مربی به کارنامه مدال آوری او نگاه می کنیم اما نباید از این موضوع کنار کشید که یک مربی چقدر توانسته در تیم تغییرات مثبت ایجاد کند، چه نفراتی را به تیم اضافه کرده و باعث پیشرفت چند تکواندوکار شده است که به نظرم بیژن مقانلو کارنامه خوبی در این زمینه ها داشته است.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده