سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان- باکو/ 26

جویای نام در میان غول کش ها | متین رضایی در وزن 68- کیلوگرم

متین رضایی نماینده تکواندو ایران در وزن 68- کیلوگرم در رقابت‌های قهرمانی جهان باکو شرکت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا ۱۴ خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن ۲۵۰۰۰ نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می‌شود و به همین منظور در وزن 68- کیلوگرم 87 تکواندوکار شرکت خواهند کرد.

«متین رضایی» در وزن 68- کیلوگرم با وجود مشکلاتی که برای 2 تکواندوکار شایسته ایران به وجود آمد، یک وزن بالاتر از وزنی که همیشه او را می دیدیم، نماینده ایران  در باکو خواهد بود. ملی پوش کشورمان به دنبال شگفتی در رقابت های جهانی باکو است و سابقه رویارویی با حریفان در وزن 68- کیلوگرم در رقابت های گرنداسلم ووشی را دارد. 

رضایی در مسابقات جهانی صوفیه و در رده سنی جوانان توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد و در مسابقات آسیایی نوجوانان ویتنام نیز در سال 2022 توانست طلایی شود. درخشش در مسابقات جهانی باکو می تواند سکوی پرتابی خوبی برای ملی پوش اهل شهرری باشد.

در این گزارش قصد داریم به بررسی تکواندوکاران شاخص و صاحب نام حاضر در وزن 68- کیلوگرم و رقبای رضایی بپردازیم.

"بردلی سیندن" تکواندوکار انگلیسی که در رنکینگ نخست جهانی این وزن قرار دارد، تاکنون عناوین زیادی را در رقابت های مختلف بین المللی کسب کرده است. این بازیکن در فینال المپیک توکیو مقابل رشیدوف از ازبکستان تن به شکست داد و صاحب مدال نقره شد. او در رقابت های جهانی 2017 "موجو" مدال برنز، 2019 "منچستر" مدال طلا و 2022 "گوادالاخارا" مدال نقره را از آن خود کرده است، سیندن در مسابقات گرندپری 3 نقره و 6 برنز، در تورنمنت های قاره ای، 2 طلا، 2 نقره و یک برنز، در گرند اسلم یک نقره و در تورنمنت های آزاد 12 طلا، 7 نقره و 8 برنز را در کارنامه خود دارد و در مکزیک نیز برابر «رضا کلهر» به برتری رسید و راهی فینال شد. نفر اول رنکینگ جهان نمی خواهد به سادگی از جایگاهش بگذرد.

"زید کریم" تکواندوکار اردنی و دارنده رنکینگ دوم فدراسیون جهانی، تاکنون در مسابقات جهانی صاحب سکو نشده است و با انگیزه دوچندان سعی خواهد داشت تا در باکو دست پر به کشورش بازگردد. او در مسابقات فینال گرندپری ریاض دست به کار بزرگی زد و در فینال با غلبه بر «اولوگ بک رشیدوف» ازبکستانی به مدال طلا رسید. همچنین کریم در سایر مسابقات گرند پری نیز توانسته 2 مدال نقره به دست آورد. در کارنامه ورزشی کریم، یک نقره و یک برنز تورنمت های قاره ای  و  9 طلا، 2 نقره و یک برنز تورنمنت های آزاد به چشم می خورد. لازم به ذکر است که این بازیکن، در کسب پیروزی مقابل رشیدوف در رقابت های قهرمانی آسیا ناکام بود اما در فینال گرندپری ریاض از این تکواندوکار ازبک انتقام گرفت و حالا با روحیه ای بالا به جمهوری آذربایجان سفر می کند.

"خاویر پرز پولو" تکواندوکار اسپانیایی و صاحب رنکینگ سوم جهانی، در رقابت های جهانی منچستر در سال 2019 در فینال مغلوب "بردلی سیندن" شد و به مدال نقره رسید. این مبارز، در گرندپری پاریس طلا و گرندپری رباط نیز به مدال برنز دست یافت. پولو همچنین 2 طلا، یک نقره و 2 برنز در تورنمنت قاره ای و 15 طلا، 12 نقره و 13 برنز هم در تورنمنت های آزاد هم کسب کرده است. این تکواندوکار تاکنون 3 بار رو در روی تکواندوکاران ایران قرار گرفته که 2 پیروزی و یک شکست سهم پولو بوده است که اگر در این رقابت ها با رضایی مصاف داشته باشد، چهارمین پیکار او با تکواندوکاران ایرانی خواهد بود.

"اولوگ بیک رشیدوف" تکواندوکار ازبک و دارنده رتبه 4 جهانی؛ یکی از پرافتخار ترین بازیکنان این وزن محسوب می شود. این مبارز، مدال طلای المپیک 2020 توکیو و مدال نقره المپیک جوانان بوینس آیرس را در کارنامه خود دارد. علاوه بر این مدال ها، رشیدوف در مسابقات جهانی  در تونس هم صاحب مدال برنز شد. او در مسابقات گرنداسلم ووشی 2023 و نظامیان جهان توانسته است بر سکوی نخست بایستد. علاوه بر این مدال ها، رشیدوف در 4 دوره از مسابقات قاره ای قهرمانی را از آن خود کرده؛ او تاکنون 4 بار به مصاف تکواندوکاران ایرانی رفته و در هر 4 بازی با پیروزی از زمین خارج شده است. مطمئنا اگر رضایی در مسابقات جهانی باکو با رشیدوف رو به رو شود انگیزه زیادی برای انتقام گیری ایرانی ها از این تکواندوکار ازبکی خواهد داشت.

"جواد آقائف" تکواندوکار اهل کشور جمهوری آذربایجان و یکی از امیدهای این کشور برای درخشش در مسابقات جهانی باکو به حساب می آید. این بازیکن در رنکینگ 20 جهانی قرار دارد. آقائف مدال طلای مسابقات جهانی تونس و مدال برنز رقابت های جهانی مکزیک را در کارنامه خود دارد و در تورنمت های قاره ای یک نقره و 2 برنز و در تورنمنت های آزاد 8 طلا، 5 نقره و 3 برنز را کسب کرده است. این تکواندوکار تاکنون 4 بار با ملی پوشان ایرانی رو در رو شده که در 3 بازی تن به شکست داده و فقط یکبار موفق شده تا پیروز از زمین بازی خارج شود. هدف او تکرار موفقیت گوادالاخارا این بار در خاک کشور خود خواهد بود. 

لطفعلیان: رضایی هیچگاه ناامید نمی شود

امید لطفعلیان مربی سازنده متین رضایی در خصوص این تکواندوکار عنوان کرد: «متین رضایی» از ۷ سالگی شاگرد من بوده و می توانم بگویم همیشه جزو بهترین ها به حساب می آید. بزرگترین ویژگی متین، شجاعت و جنگندگی بالای این تکواندو است  که هیچ وقت از بچگی ناامید نمی شد. رضایی همیشه با تلاش فراوان و انگیزه مثال زدنی تمرین می کرد و آرزویش مدال المپیک است. روحیه ی جنگندگی و در کنارش معرفت بالایش همیشه بین شاگردانم زبانزد بوده و خواهد بود. 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده