سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان- باکو/ 15

بوسه بر شیاپ چانگ فینال باکو/ آرین سلیمی در وزن 87- کیلوگرم

آرین سلیمی نماینده ایران در وزن 87- کیلوگرم در رقابت های جهانی 2023 باکو خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا ۱۴ خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن ۲۵۰۰۰ نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می‌شود و به همین منظور در وزن 87- کیلوگرم 50 تکواندوکار شرکت خواهند کرد.

«آرین سلیمی» که پیش این سابقه حضور در اردوهای تیم ملی را داشت، بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره  آسیب دیدگی، دوباره از صفر شروع کرد و گام به گام از رقابت های آزاد کشوری بالا آمد تا به ترکیب اصلی تیم ملی رسید. سال 1402 را بسیار خوب آغاز کرد و بی شک ستاره ایران در رقابت های گرنداسلم ووشی چین بود. او در این رقابت ها بالاتر از همه رقبایی که خود را یک المپیکی تلقی می کردند، ایستاد و توانست در وزن 80+ کیلوگرم به مدال طلا دست پیدا کند. 

در این گزارش قصد داریم به بررسی تکواندوکاران شاخص و صاحب نام حاضر در وزن 87- کیلوگرم و رقبای سلیمی بپردازیم.

قد و قامت شاید در تکواندوی روز دنیا مهم ترین فاکتور نباشد اما یک ویژگی بسیار خوب ست که هر تکواندوکاری که آن را دارا باشد با تکنیک بروز و بجای خود می تواند بهترین بهره را از آن ببرد. نفر سوم رقابت های جهانی منچستر 2019 یعنی «ایوان ساپینا» از کرواسی با همین مشخصات هر زمانی که  پا به زمین می گذارد لحظه ای حریفان را سردرگم می کند اما این این حریف هم با وجود موفقیت های خوب خود در گوادالاخارا چیزی به جز شکست نصیبش نشد و حالا می خواهد در باکو به جبران گذشته بر بیاید.

گوادالاخارا برای تکواندوکاران مکزیکی بهترین فرصت بود تا در خاک خود توانایی هایشان را به رخ حریفان بکشند. «پرز سالازار» نیز از این قائده مستثنی نبود. گرچه او برابر «منگ» از چین بازی را در نیمه نهایی واگذار کرد اما در جهانی 2022 صاحب مدال ارزشمند برنز شد. تکواندوکار مکزیکی در فینال گرندپری ریاض ناکام بود اما  در باکو نمی توان او را دست کم گرفت. 

«ایکاردو میگوئل مارتینز» نفر اول رنکینگ جهان با باخت در مکزیک مقابل ابوالفضل عباسی نماینده شایسته ایران دستش از مدال کوتاه ماند. این در حالی است که این تکواندوکار برزیلی در منچستر 2019 فینالیست شد و مدال نقره را تصاحب کرد. او برابر یک ایرانی دچار بهت و ناباوری ناشی از باخت شد اما در صورت رویارویی با دیگر نماینده ایران طبعا حواس جمع تر پیکار خواهد کرد. 

«مهدی خدابخشی» یکی از دیگر تکواندوکاران مدعی این وزن است. او تکواندوکار ایرانی تیم صربستان است که پس چند سال دوری از مسابقات، در مکزیک 2022 موفق به کسب مدال طلا شد. او توانست رقبای قدرتمندی مانند «نیکیتا رافالوویچ» ازبک دارنده مدال برنز همان رقابت را کنار بزند و طلا کسب کند. خدابخشی یکی از شانس های کسب عنوان در این رقابت هاست.

ناصری: جسارت و شجاعت ویژگی بارز سلیمی است

وحید ناصری مربی سازنده آرین سلیمی در خصوص ویژگی های این تکواندوکار کرمانشاهی بیان کرد: آرین حدود 8 ساله که زیر نظر من تکواندو  را دنبال می کند. اخلاق و متانت بارزترین خصوصیت آرین هست که از او یک جوان محجوب ساخته است. شجاعت و جسارت، میل به بردن و رسیدن به اهداف، تلاش و کوشش و سماجت از ویژگی ها شاخص آرین در این سال ها بوده است. برای رسیدن به پیراهن تیم ملی خیلی سختی ها رو تحمل کرد و علیرغم آسیب دیدگی های زیاد ولی با توکل بخدا و برنامه ریزی و تلاش به این مهم دست یافت.

ناصری عنوان کرد: در بازه ای از زمان خیلی ها او و توانایی ها ش رو برای موفقیت به تکواندو کافی نمی دانستند ولی از کودکی و زمانی که در مدرسه معلم ورزش آرین بودم، رویا پردازی و علاقه خیلی زیاد او به موفقیت را در زنگ های ورزش و بازی می دیدم. مطمئن بودم اگر  وی خوب هدایت شود همه چیز برایش میسر خواهد بود. حمایت های پدر آرین در رسیدن موفقیت این جوان محجوب بسیار تاثیر گذار بوده و امیدوارم والدین با در نظر گرفتن نقش حمایتی خود در راه رسیدن فرزندان شان به موفقیت در مسیر درست گام بردارند.

مربی قهرمان ساز کرمانشاهی در پایان اظهار کرد: آرین در هنگام مسابقه جزو تکواندوکارهایی است که بعنوان مربی کاملا حس می کنم که با تمام وجود برای برنده شدن می جنگد و هر آنچه در توان دارد در میدان برای برنده نمایش می دهد. یقین دارم که با کمک خداوند در مسابقات جهانی باکو با درخشش  ایران عزیز را سربلند می کند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده