سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان باکو/13

قهرمان جهان در پی تکرار خاطرات خوب گذشته/ فرزان عاشورزاده وزن 63- کیلوگرم

فرزان عاشورزاده نماینده تکواندو ایران در وزن ۶۳- کیلوگرم در رقابت‌های قهرمانی جهان باکو شرکت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا ۱۴ خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن ۲۵۰۰۰ نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می‌شود و به همین منظور در وزن ۶۳- کیلوگرم 76 تکواندوکار شرکت خواهند کرد.

«فرزان عاشورزاده» در وزن ۶۳- کیلوگرم نماینده ایران خواهد بود؛ تکواندوکار  کشورمان که سابقه قهرمانی در رقابت‌های جهانی «چلیابینسک» روسیه را در کارنامه خود دارد. فرزان تنها عضو تیم ملی در باکو خواهد بود که سابقه ایستادن روی سکوی قهرمانی جهان را دارد. عاشورزاده علاوه بر طلای مسابقات جهانی، ۳ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز در رقابت‌های گرندپری، ۲ طلا، یک نقره و یک برنز مسابقات قاره‌ای و ۶ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز مسابقات آزاد را به دست آورده است.

در این گزارش قصد داریم به بررسی تکواندوکاران شاخص و صاحب نام حاضر در وزن ۶۳- کیلوگرم و رقبای عاشورزاده بپردازیم.

«یوشای لیانگ» تکواندوکار اهل کشور چین که در رنکینگ یک دنیا در وزن ۶۳- کیلوگرم قرار دارد، کار خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده است و سال گذشته در مسابقات جهانی گوادالاخارای مکزیک موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. این تکواندوکار در سال ۲۰۲۳ هم با حضور در رقابت‌های آزاد آلمان و بلژیک توانسته به خوشرنگ‌ترین مدال ممکن دست یابد. لیانگ در مجموع یک طلای جهانی، یک نقره مسابقات نظامیان جهان، یک نقره و یک برنز مسابقات گرنداسلم و ۴ مدال طلا، یک نقره و یک برنز تورنمنت‌های آزاد را در کارنامه خود دارد و با این رزومه پربار در نظر دارد موفقیت های خودرا تکرار کند.

«زید الحلوانی» تکواندوکار اردنی در رنکینگ ۲ جهانی این وزن قرار دارد و دررقابتهای آزاد اتریش برنز گرفت و عملکرد خوبی در مسابقات جهانی مکزیک به نمایش گذاشت و برنز گرفت. وی همچنین سابقه بازی مقابل فرزان عاشورزاده در فینال مسابقات آزاد بیروت ۲۰۲۲ را دارد که در آن موفق به شکست ملی پوش کشورمان شد. الحلوانی تاکنون در مسابقات قاره‌ای صاحب ۲ مدال نقره و برنز و در تورنمنت‌های آزاد هم موفق به کسب ۱۳ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ برنز شده است.

«هاکان رچبر» تکواندوکار اهل کشور ترکیه یکی دیگر از حریفان اصلی عاشورزاده محسوب می‌شود. این تکواندوکار در رنکینگ هشتم فدراسیون جهانی قرار دارد و در المپیک توکیو صاحب مدال برنز شد. رچبر مدال طلای جوانان جهان در رقابت‌های سال ۲۰۱۶ را هم در کارنامه خود دارد. وی علاوه بر مدال برنز المپیک توکیو و طلای جهانی، یک طلا و یک برنز  گرندپری، ۴ طلا، یک نقره و یک برنز در مسابقات قاره ای، یک طلای گرنداسلم و ۸ طلا، ۴ نقره و ۴ برنز در تورنمنت‌های آزاد را هم کسب کرده است. رچبر سابقه رویارویی با ملی پوشان ایرانی را دارد و در ۴ بازی که به مصاف حریفان ایرانی خود رفته یک مرتبه پیروز شده و در 3 بازی شکست خورده است.

«نیاز پولاتوف» تکواندوکار ازبکستانی که در رنک دهم جهانی قرار گرفته است، سال گذشته در مسابقات جهانی گوادالاخارای مکزیک فینال نتیجه را به "لیانگ" از چین واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت. پولاتوف برابر «متین رضایی» در دیدارهای نخست به برتری رسید و راهی مراحل بعدی شد. او همچنین در مسابقات پرزیدنت کاپ ۲۰۲۲ که به میزبانی تهران در فینال مغلوب الحلوانی از اردن شد و باز هم به مدال نقره رسید. مسابقات آزاد بلژیک آخرین رویدادی است که این بازیکن در آن شرکت کرده و توانست مدال طلا را تصاحب کند. پولاتوف سابقه رویارویی با عاشوزاده در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جارکاتا را دارد که در آن رویداد موفق شد فرزان را شکست دهد و عاشورزاده در مصاف احتمالی خود با این بازیکن در باکو می تواند انتقام شکست در جاکارتا را بگیرد.

ساعدی: فرزان انگیزه بالایی دارد تا دوباره قهرمان جهان شود

مهرداد ساعدی مربی سازنده فرزان عاشورزاده در خصوص او می گوید: فرزان از 6 سالگی با من تکواندو را آغاز کرد و از همان ابتدا روحیه مبارزه ای داشت. با کمربند زرد توانست در مسابقات نونهالان شهرستان عنوان قهرمانی را کسب کند. اوج درخشش فرزان در تیم ملی بزرگسالان و مسابقات جهانی 2015 «چلیابینسک» روسیه بود که با شکت همه رقبا قهرمان شد. اما شکست در المپیک باعث شد تا به او ضربه روحی شدیدی وارد شود. خدا را شکر از سال گذشته با یکدیگر تمرین کردیم و مجددا فرزان به تیم ملی بازگشت. من امیدوارم که روحیه تمام بازیکنان حفظ شود و فرزان انگیزه بالایی دارد تا دوباره مدال طلای جهان را از آن خود کند.

او ادامه داد: ویدیو مبارزه حریفان فرزان را با یکدیگر تماشا می کنیم و آنالیز خوبی صورت گرفته است. مطمئنا اگر آرامش خودش را حفظ کند می تواند قهرمانی را به دست آورد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده