سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

ساعی: همه تلاش خواهند کرد تا افتخارات تکواندو دوباره تکرار شود

رئیس فدراسیون تکواندو در حاشیه بازدید وزیر ورزش و جوانان از فدراسیون تکواندو در رابطه با مسائل مختلف صحبت هایی را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواند,، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در حاشیه بازدید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم‌های ملی تکواندو در جمع خبرنگاران گفت: امروز وزیر ورزش و جوانان زحمت کشید و در کنار ملی‌پوشان حضور پیدا کرد. این جلسه پیش‌تر قرار بود برگزار شود، اما اتفاقات اخیر موجب تاخیر حضور ایشان در اردوهای تیم‌های ملی تکواندو شد. در آستانه اعزام ملی‌پوشان به مسابقات قهرمانی جهان سجادی خودش را به آن ها رساند. وزیر با قول‌هایی که داد، روحیه خوبی به ملی‌پوشان داد و امیدوارم تکواندوکاران بتوانند در رقابت‌های پیش‌رو بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی درمورد دوپینگ تکواندوکاران و حاشیه‌های مربوط به این موضوع، گفت: این اتفاق برای همه ناراحت کننده بود. هیچکدام باور نمی‌کنیم که این اتفاق را بچه‌ها خودشان رقم زده باشند. گفتنی‌ها را وزیر ورزش مطرح کرد و من نمی‌خواهم در حال حاضر خیلی درمورد این موضوع صحبت کنم. اتفاقاتی هست که انشالله با کمک مسئولان وزارت ورزش و ... حل خواهد شد. تمرکز ما در شرایط کنونی روی مسابقات پیش‌رو است. خدا را شکر این اتفاق موجب شده تا ملی‌پوشان هم‌قسم شده و انگیزه بالاتری گرفتند که بتوانند حقانیت رشته خودشان را به همه ثابت کنند. تکواندو همیشه پرافتخار بوده و همه تلاش می‌کنند که این افتخارات را تکرار کنند. این هم ‌قسم شدن ملی‌پوشان من را امیدوار کرده است و خوش‌بین هستم که در مسابقات جهانی اتفاقات خوبی برای ما رخ دهد.

رئیس فدراسیون تکواندو خاطرنشان کرد: ما بعد از مسابقات چین به ایران بازگشتیم و 4 روز به ملی‌پوشان استراحت دادیم. قرار بود اردوی ما روز بیستم آغاز شود که همان روز نخست از طرف نادوی ایران برای گرفتن تست آمدند. دوستان چند مصاحبه کردند که تمام آن صحبت‌ها دروغ بود و اعلام کردند که فدراسیون تکواندو به ما نامه زده که برای تست‌گیری بیاییم، در حالی که ما هیچ نامه‌ای نزده بودیم. مگر ما قرار است به نادو اعلام کنیم چه زمانی تست بگیرند؟ آنها باید وظیفه ذاتی خود را انجام دهند که آن هم گرفتن تست است. ما از تست‌گیری ناراحت نیستیم و حرف ما این است که چرا اینگونه تست گرفتند؟ از یک تیم 23 نفره، 23 تست گرفتند که این کار تاکنون سابقه نداشت. چرا این کار بعد از درخشش تکواندوکاران صورت گرفت؟ رئیس کمیته پزشکی از شرایط خبر ندارد. من از او پرسیدم که آیا شما در جریان بودید که او ابراز بی‌اطلاعی کرد.

وی افزود: دبیر کمیته هم ابراز بی‌اطلاعی کرده بود؛ به هر حال یک نفر باید بداند که چه کسی اعلام کرده چنین تستی از تکواندوکاران گرفته شود. رفتار بدی هم با ملی‌پوشان داشتند که من تازه متوجه آن شدم و ملی‌پوشان از این برخورد دلخور شدند. تمام اتفاقات شک‌برانگیز است. ابتدا باید بگویند چه کسی به آنها دستور داده و سپس به سوالات دیگر پاسخ دهند. من در مسابقات و رویدادهای مختلف حضور داشتم. در مسابقات کشورهای اسلامی که من معاون کاروان بودم، خودمان به فدراسیون پزشکی گفتیم به صورت رندوم از چند ورزشکار تست بگیرند. وقتی می‌گوییم از تمام نفرات حاضر در اردو تست گرفته شده، همه می‌گویند که این کار خودزنی است. نگرانی دیگر ما این است که در تست‌هایی که گرفته شده ممکن است اتفاقاتی افتاده باشد و به همین دلیل درخواست کردیم که زودتر جواب تست‌ها را بدهند که بتوانیم با خیال راحت به رقابت‌ها اعزام شویم. در حال حاضر تمام تکواندوکاران استرس دارند.

ساعی درمورد حمایت مالی از ورزشکارانی که محروم شده‌اند، عنوان کرد: اعتقاد ما این است که به ورزشکاران ماهیگیری یاد بدهیم، نه اینکه به آن ها ماهی بدهیم. اگر بخواهیم حمایت مالی کنیم اینکار به صورت مقطعی است، اما می‌خواهیم این کار را به گونه دیگری انجام دهیم که ورزشکاران بتوانند روی پای خود بایستند. دانیال بزرگی را با پیگیری‌های رئیس هیأت مازندران می‌خواهیم به سرکار بفرستیم تا استخدام شود. کلهر هم هنوز محصل و دبیرستانی است. با مدرسه او تماس گرفته‌ایم و خواسته‌ایم که وی را حمایت کنند تا حداقل از درس‌هایش عقب نماند. بدون شک این دو ورزشکار در کنار ما هستند و از آن ها حمایت خواهیم کرد، چون اعتقاد داریم که دوپینگ، کار خودشان نبوده است.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده