سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان- باکو/ 11

مصمم برای کسب سکوی جهانی/ زینب اسماعیلی در وزن 67- کیلوگرم

زینب اسماعیلی نماینده تکواندو بانوان ایران در وزن 67- کیلوگرم دومین تجربه جهانی خود را در رقابت های باکو پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا 14 خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن 25000 نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می شود و به همین منظور در وزن 67- کیلوگرم 56 تکواندوکار شرکت خواهند کرد.

«زینب اسماعیلی» در وزن 67- کیلوگرم نماینده ایران در این وزن خواهد بود. تکواندوکار خوب کشورمان در مسابقات جهانی 2022 مکزیک در مرحله یک شانزدهم نهایی در مقابل «لورن ویلیامز» تکواندوکار نامدار بریتانیا هر چند بازنده شد، ولی مبارزه قابل قبولی به نمایش گذاشت و اگر تجربه امروز را داشت، شاید این رقیب عنوان دار را شکست می داد. رقابت های جهانی باکو دومین میدان جهانی اسماعیلی است که البته با تجربه بیشتر و آمادگی بالاتر به دنبال کسب نتیجه خوب خواهد بود تا حذف تلخ خود را در مسابقات مکزیک فراموش کند.

اسماعیلی در مسابقات قاره ای یک مدال برنز و در تورنمنت آزاد 2 طلا و 3 برنز را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. همچنین ملی پوش تکواندو کشورمان در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی قونیه که در ترکیه برگزار شد در دیدار فینال مقابل «عزیزوا» نماینده کشور جمهوری آذربایجان تن به شکست داد و به مدال نقره رسید.

در این گزارش قصد داریم به بررسی تکواندوکاران شاخص و صاحب نام حاضر در وزن 67- کیلوگرم و رقبای اسماعیلی بپردازیم.

"جولیانا الصادق" تکواندوکار اردنی که مسئولان ورزش این کشور از او به عنوان یکی از برترین بازیکنان یاد می کنند؛ تاکنون در مسابقات جهانی و المپیک به مدال نرسیده است و با حضور در رقابت های جهانی باکو قصد دارد طلسم مدال نگرفتن خود را بشکند. این بازیکن در رقابت های گرندپری یک طلا، یک نقره و 2 برنز را کسب کرده و 4 مدال طلا، یک نقره و یک برنز هم دست آورده او از حضور در تورنمنت های قاره ای بوده است. رنکینگ یک فدراسیون جهانی در این وزن تاکنون در تورنمنت های آزاد، 19 مدال طلا، 5 نقره و 6 برنز را به ارمغان آورده است. این تکواندوکار اردنی تاکنون 2 بار مقابل بازیکنان ایرانی به میدان رفته که در هر 2  دیدار پیروز از زمین خارج شده است و برای موفقیت در باکو شانس بالایی برای خود قائل می شود. 

«ماگدا ویت هنین» ملی پوش پرافتخار فرانسوی به دنبال کسب دومین مدال طلای جهانی خود در باکو است. این بازیکن، در مسابقات شرم الشیخ مصر مدال طلا و در جهانی منچستر صاحب نشان برنز شد. هنین یکی از پرافتخار ترین بازیکنان این وزن محسوب می شود، این بازیکن علاوه بر عناوین جهانی، 3 طلا، یک نقره و 2 برنز در گرندپری، یک نقره در مسابقات قهرمانی بانوان جهان، یک طلا مسابقات دانشجویان، یک طلا، 4 نقره و 4 برنز تورنمنت قاره ای و 15 طلا، 20 نقره و 19 برنز هم در تورنمنت آزاد کسب کرده است. این بازیکن 2 بار در سال 2015 با (شکرانه ایزدی) بازیکنان ایرانی دیدار داشته که در هر 2 بازی با شکست مواجه شده است. او در مکزیک مدال نگرفت و باکو مقصد جذابی برای او خواهد بود تا این نشان را دشت کند. 

"الکساندرا پریشیچ" تکواندوکار اهل کشور صربستان است که در رقابت های جهانی گوادالاخارا مکزیک در فینال مقابل "سولترو گارسیا" از مکزیک نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید. این بازیکن در مسابقات گرندپری منچستر هم به مدال نقره دست یافت. ملی پوش کرواسی در تورنمنت های قاره ای، یک طلا و 2 برنز و در تورنمنت های آزاد 17 طلا، 12 نقره و 9 برنز را کسب کرده است. این بازیکن اکنون در رنک ششم فدراسیون جهانی قرار دارد. این بازیکن تا حالا با تکواندوکاران ایرانی مسابقه نداشته و اگر با اسماعیلی در باکو مصاف داشته باشد، نخستین بازی این بازیکن با تکواندوکاران ایرانی است.

"لزلی سولترو" تکواندوکار مکزیکی که سابقه کسب مدال برنز جوانان بوینس آیرس را در کارنامه خود دارد در سال گذشته توانست در مکزیک بالاتر از سایر رقبا بر سکوی نخست جهان بایستد و مدال طلا را از آن خود کند. سولترو مطمئنا برای تکرار این نتیجه با انگیزه دوچندان در باکو حاضر خواهد شد. از دیگر مدال های این بازیکن می توان به یک برنز گزندپری، 2 طلا، 2 نقره و یک برنز تورنمنت های قاره ای و 5 طلا، 4 نقره و 10 برنز تورنمنت های آزاد اشاره کرد. این بازی در رنک 7 فدراسیون جهانی ایستاده است و فقط یکبار مقابل تکواندوکاران ایرانی (یلدا ولی نژاد) قرار گرفته که در آن بازی هم با شکست از زمین خارج شده است. سولترو همانند سایر رقبا نیم نگاهی به درخشش در باکو خواهد داشت.

جرفی: اسماعیلی نقشه راه درستی طراحی کرده است 

نرگس جرفی مربی پایه «زینب اسماعیلی» درباره خصوصیات این تکواندوکار عنوان کرد: زینب تکواندو را در ۱۴ سالگی و با من شروع کرد و به یاد دارم که وقتی کمربند زرد داشت از من پرسید که چطوری باید ملی پوش شود. هوش و استعدادش و از همه مهمتر، خواست و انگیزه اش باعث شد که تمرینات را خاص و حرفه ای دنبال بکنیم. طوری که سال اولی که وارد رده سنی جوانان شده بود در انتخابی تیم ملی موفق به کسب مدال طلا شد و حتی در ریزش های نهایی توانست از سد حریف های عبور کند که به اندازه سن تکواندوکار بودن زینب، ملی پوش بودند.

جرفی بیان کرد: درواقع زینب کنار هوش و استعداد بالایی که دارد خوب میداند چه چیزی را می خواهد و چگونه باید به خواسته خود برسد . او نقشه راه دقیق و کاملی در این راه دارد و اکنون در جایی است که توانسته است مهارت و هنر مبارزه را با علم مبارزه تلفیق کند و این نویدی است برای موفقیت های بزرگی که پیش رو دارد. امیدوارم مسابقات جهانی باکو آغازگر این موفقیت های بزرگ باشد .

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده