سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان- باکو/ ۸

سبک وزن ایران در اندیشه تاریخ سازی/ سعیده نصیری در وزن 46- کیلوگرم

سعیده نصیری نماینده تکواندو بانوان ایران در وزن 46- کیلوگرم در رقابت های قهرمانی جهان باکو شرکت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا 14 خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن 25000 نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می شود و به همین منظور در وزن 46- کیلوگرم 54 تکواندوکارشرکت خواهند کرد.

سعیده نصیری در وزن 46- کیلوگرم نماینده ایران خواهد بود؛ این تکواندوکار جوان مزد تلاش، ممارست و تمرکزدر تمرینات خود را با جلب اعتماد کادر فنی گرفت و اکنون به عنوان نفر اول سبک وزن تیم ملی بانوان جایگاه خود را تثبیت کرده است.  او در رقابت های گرند اسلم ووشی با ارائه مبارزات سطح بالا و با کیفیت، نتایج بسیار خوبی کسب کرد و در دور مقدماتی توانست به فینال وزن 49- کیلوگرم و مبارزه با «ایگلسیاس» حریف عنواندار اسپانیایی برسد. سعیده حالا هدفی بزرگتر آن هم موفقیت در مسابقات قهرمانی جهان دارد. رویدادی که می تواند سکوی پرتاب این جوان آتیه باشد و مسیر کسب سهمیه المپیک را برای او هموار کند. 

در این گزارش قصد داریم به بررسی تکواندوکاران شاخص و صاحب نام حاضر در وزن 46- کیلوگرم و رقبای نصیری بپردازیم. 

«می ریو کانگ» قهرمان آسیا چانچئون 2022  در این وزن ثبت نام کرده است و با در اختیار داشتن رنکینگ دوم جهان شانس بالایی روی کاغذ برای درخشش در این وزن دارد. برزیل در این وزن «والریا سانتوس» برترین بازیکن وزن 46- کیلوگرم خود را در اختیار ندارد و می خواهد از «دانگلا گیمارش» به جای او بهره ببرد. 

«یینگ سوان هوانگ» از چین تایپه در گوادالاخارای مکزیک نایب قهرمان سال 2019 جهان یعنی مهلا مومن زاده را مغلوب  و تا نیمه نهایی پیش رفت که نهایتا مدال برنز را تصاحب کرد. «هوانگ» برای باکو مجددا در همین وزن ثبت نام کرده است و با اینکه تکواندوکار تازه کاری به حساب می آید اما مدال های خوبی در این بخش گرفته است و حتی «می ریو کانگ» قهرمان آسیا 2022 را در مراحل ابتدایی گوادالاخارا پشت سر گذاشت؛ کاملا مشخص است او با برنامه و هدف پیش می رود و به اصطلاح «تکواندو بلد» است. 

 «روکا اوکاموتو» از ژاپن که در رقابت های گرنداسلم ووشی مقابل سعیده نصیری شکست خورد مجددا در این رقابت ها حاضر است؛ سعیده راه و رسم پیروزی برابر این حریف چشم بادامی را به خوبی فرا گرفته است و قصد دارد این بار نیز در صورت رویارویی وی را شسکت دهد؛ این تنها خواسته نصیری نیست، رویای او فتح جهانی باکو است؛ او در ووشی نشان داد این امر قابل انجام است و تنها با کوششی بیشتر در چنگ او خواهد بود. 

با توانایی فنی که از نصیری طی چندماه اخیر شاهد بودیم ، فیزیک بدنی و پاهای بلند در کنار تنوع تکنیکی بالا، می توان از او انتظار داشت که در ادامه روند رو به رشد خود، در باکو با رسیدن به مدال جهانی شگفتی ساز تیم بانوان باشد. 

آقاجانپور: سعیده هیچ گاه از شکست ها وسختی ها نا امید نمی شود

راضیه آقاجانپور مربی سازنده سعیده نصیری در رابطه با او می گوید: سعیده  به مدت ۴ سال است که فعالیت ورزشی خود را زیر نظر بنده پیگیری می کند. او به دلیل شغل پدر به سمنان انتقال داده شد .که خوشبختانه با حمایت هایی که داشتم به لحاظ روحی، فنی وتلاش وانگیزه  خودش توانست به اردوی تیم ملی راه پیدا کند. او صاحب افتخارات متعددی در این اواخر در عرصه بین المللی شده است. خصوصیت شاخص سعیده علاقه شدید به تکواندو ورویای تیم ملی بود که واقعا برای این هدف جنگید. از شکست ها وسختی ها ناامید نشد والان به عنوان تنها بازیکن وزن یک ثابت وجسور تیم ملی بزرگسالان محسوب می شود. سعیده از حمایت خانواده خود برخوردار است و خانواده همیشه از او در رویدادهای مختلف حمایت کرده اند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده