سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان- باکو/ 6

به دنبال شگفتی در باکو/ حسین پور در وزن 58- کیلوگرم

علیرضا حسین پور قابلیت های خود را از رقابت های آزاد قهرمانی کشور مقابل اعضای کادر فنی به نمایش گذاشت و گام به گام پیش رفت تا موفق شد به عنوان نماینده تکواندو ایران در وزن ۵۸- کیلوگرم به ترکیب اصلی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان راه پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا ۱۴ خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن ۲۵۰۰۰ نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات 82 تکواندوکار در وزن ۵۸- کیلوگرم  مبارزه خواهند کرد.

«علیرضا حسین پور» در وزن ۵۸- کیلوگرم نماینده ایران خواهد بود؛ تکواندوکار 21 ساله ای که سال2017 طلای نونهالان و سال 2018  طلای نوجوانان آسیا را کسب کرد و حالا پس از گذشت 5 سال یکبار دیگر خود را به ترکیب تیم ملی رساند تا پس از موفقیت در رقابت های انتخابی گام به مسابقات جهانی بگذارد. تکواندوکار فریدونکناری تیم ملی چند ماه قبل در فجیره طلا گرفت و تجربه حضور در رقابتهای گرنداسلم را دارد. در این وزن 82 تکواندوکار شرکت می کنند که در بین اوزان پرترافیک به شمار می رود و بعبارتی کسب مدال برای هر تکواندوکاری چالش سختی به حساب می آید.

در این گزارش قصد داریم به بررسی تکواندوکاران شاخص و صاحب نام حاضر در وزن ۵۸- کیلوگرم و رقبای حسین پور بپردازیم.

یکی از رقبای حسین پور، «ویتو دلاکویلا» تکواندوکار ایتالیایی است که در رنکینگ جهانی در جایگاه دوم قرار دارد و در المپیک توکیو توانست مدال طلا را کسب کند. این ایتالیایی در مسابقات جهانی 2017 موجو و در وزن 54- کیلوگرم برنز گرفت و در 2019 منچستر در همین وزن خیلی زود حذف شد. اما در مسابقات 2022 گوالاخارا و در 58- کیلوگرم همه رقبا را شکست داد و طلا گرفت. طلای المپیک 2020 توکیو و یک طلا و شش برنز گرندپری و دو برنز قهرمانی اروپا بخش عمده ای از مدالهای وی است. «دلاکویلا» تاکنون در سال ۲۰۲۳ در هیچ رویدادی شرکت نکرده و رقابت‌های جهانی باکو نخستین رویدادی است که او در سال جدید میلادی در آن شرکت می‌کند. به نظر می رسد تمام تمرکز او روی  دفاع از عنوان قهرمانی است و پیکار با این تکواندوکار برای هر مبارزی جذاب خواهد بود. 

«محمد خلیل جندوبی» تکواندوکار تونسی هم از حریفان مهم حسین پور به حساب می‌آید. این بازیکن در مسابقات گرند اسلم ووشی و در دیدار فینال مغلوب «جونگ وو هیوگ» از کره جنوبی شد و به مدال نقره رسید. این تونسی در گرندپری ریاض هم دستش از کسب مدال طلا بازماند و به نقره بسنده کرد. نقره المپیک توکیو را می‌توان به عنوان با ارزش‌ترین مدال این بازیکن نام برد و با توجه به عناوین خوبی که در رقابت‌های بین المللی برای کشورش به دست آورده قطعا برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال پا به باکو خواهد گذاشت.

«آدریان وینسنته یونتا» از کشور اسپانیا 4 مدال برنز گرندپری را در ویترین افتخاراتش جای داده و به همین تعداد نیز در رقابت های جهانی شرکت کرده که توفیقی در مدال  آوری نداشته است. وینسنته در فینال گرندپری ریاض بالاتر از اسامی که شاید هر علاقه مندی به تکواندو فکر می کرد به مدال می رسد، توانست برنزی شود و حالا یک سال مانده به المپیک، باکو را فرصتی ایده آل برای رسیدن به اهدافش تلقی می کند. 

«براندون پلازا هرناندز» تکواندوکار مکزیکی عناوین مختلفی را در کارنامه خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مدال برنز مقدماتی بازی‌های المپیک پان آمریکا در سال ۲۰۲۰، مدال طلای مسابقات آزاد کاستاریکا در سال ۲۰۲۲ و مدال برنز USOPEN در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد. او سابقه رویارویی با آرمین هادی پور در مسابقات گرندپری 2019 رم در سال ۲۰۱۹ را دارد و حسین پور این فرصت را خواهد داشت تا در صورت رویارویی با این بازیکن بتواند با شکست این تکواندوکار مکزیکی انتقام شکست هادی پور را از او بگیرد.

اسدی: علیرضا باید به خودش ایمان داشته باشد تا نتیجه خوبی کسب کند

حسینعلی اسدی مربی سازنده علیرضا حسین پور در رابطه با حسین پور می گوید: علیرضا از دوران خردسالی با من تمرین می کرد و در همان موقع هم یکی از بهترین بازیکنان در رده سنی نونهالان بود. او در مسابقات نونهالان قهرمانی کشور توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد همچنین و در مسابقات آسیایی نونهالان هم طلایی شد اما در رویداد جهانی موفق به کسب مدال نشد. او در بخش بزرگسالان جوان است و جویای نام که در تورنمنت های فجر و فجیره عملکرد خوبی داشت و مدال طلا را کسب کرد. حسین پور هنوز جوان است اما مطمئنم که اگر به خودش ایمان داشته باشد و از دستورات مربیان به خوبی استفاده کند، می تواند در باکو نتیجه خوبی را بدست آورد و حتی روی سکو برود.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده