سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

در گفت و گو با تسنیم مطرح شد؛

رحیمی: پیش‌بینی نتایج بهتری را نسبت به مسابقات جهانی مکزیک می‌کنیم/ گرندپری چین اولویت بیشتری نسبت به بازی‌های آسیایی دارد

سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو گفت: با توجه به فاصله کوتاه برگزاری بازی‌های آسیایی و گرندپری چین، حضور پرقدرت در رویداد ۶۰ امتیازی گرندپری برای فدراسیون اولویت بیشتری نسبت به بازی‌های آسیایی دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از خبرگزاری تسنیم، اصغر رحیمی در خصوص مشخص شدن کادرفنی تیم‌های ملی پایه تکواندو اظهار داشت: تعداد 42، 43 مربی تا سال گذشته از سوی فدراسیون  به کار گرفته  شده بودند و امسال به صورت چمشگیری به این تعداد اضافه خواهد شد. در حال حاضر فعلاً سرمربیان را انتخاب کردیم و طبق روالی که داریم از میان دو مربی، قرار است یک نفر را سرمربی پیشنهاد بدهد و نفر بعدی نیز مربی‌ باشد که بیشترین مدال را در قهرمانی کشور کسب کرده است.

وی در خصوص شرایط تیم‌های ملی تکواندو برای حضور در مسابقات جهانی گفت: خدا را شکر شرایط هر دو تیم ما خوب است. به خاطر مناسبات سیاسی ایران و آذربایجان خیلی نگران دریافت روادید بودیم که خوشبختانه ویزاها را به صورت آنلاین دریافت می‌کنیم. بیشتر ویزاها صادر و کارهای ثبت نام بچه‌ها، بلیت و هتل نیز انجام شده است. با وجود تغییر 5 وزن تیم پسران نسبت به مسابقات جهانی سال گذشته، تصور می‌کنم اگر خدا کمک کند و آفتی به تیم نخورد نتیجه بهتری را نسبت به مکزیک کسب کنیم.

سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو در خصوص تعداد نفرات اعزامی تیم بانوان عنوان کرد: ثبت نام 7 وزن را انجام دادیم، اما بر اساس شرایط تصمیم می‌گیریم چند نفر را اعزام کنیم. جلسه مفصلی با کادرفنی تیم بانوان داشتیم و با توجه به شبیه‌سازی قرعه‌کشی مسابقات جهانی احتمال دارد 6 نفر را اعزام کنیم.

رحیمی با اشاره به عدم بازگشت برخی ملی‌پوشان پس از پایان مسابقات جهانی به ایران گفت: پس از پایان مسابقات جهانی، نفرات دعوت شده به گرندپری به ایتالیا خواهند رفت و گروه دیگری که دعوت نشده باشند نیز روز 15 خردادماه به ایران باز می‌گردند. 7 ورزشکار پسر و 4 ورزشکار دختر به گرندپری ایتالیا دعوت شده بودند، اما با اعلام فدراسیون جهانی غزل سلطانی نیز در جمع 32 نفر برتر رنکینگ قرار گرفته است و می‌توانیم کارهای ثبت نام او را نیز انجام بدهیم. با این شرایط 12 نماینده در گرندپری خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام ترکیب تیم دانشجویان و حضور اکثر ملی‌پوشان در این تیم، بهتر نبود از ابتدا به جای برگزاری مسابقات انتخابی ترکیب تیم اعلام می‌شد، تاکید کرد: این حرف درست است، اما ساختار وزارت علوم و فدراسیون دانشجویی به گونه‌ای است که باید حتماً انتخابی تیم ملی دانشجویان را برگزار می‌کردیم. با توجه به این شرایط بچه‌های مدال‌آور از حضور در دور اول معاف بودند تا فرصتی برای عرضه‌اندام بچه‌های دانشجو فراهم شود.

سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو تصریح کرد: نفرات اول و دوم این مسابقات به اردو دعوت شدند و در این فاصله کارهای دانشجو شدن میرهاشم حسینی و یکی از ملی‌پوشان دختران نیز فراهم شد. در نهایت مسابقات انتخابی را با حضور نفرات برتر و ملی‌پوشان  برگزار کردیم و همانطور که اشاره کردید عملاً ترکیب ما همان بچه‌های ملی‌پوش شدند. این موضوع را با توجه به تجربه سالیان گذشته پیش‌بینی می‌کردیم، اما اگر هر کدام از نفرات برتر کشوری موفق به شکست ملی‌پوشان می‌شد، او را اعزام می‌کردیم.

رحیمی افزود: خدا را شکر تیم‌‌های اعزامی به مسابقات دانشجویان، مسابقات جهانی و گرندپری تیم‌های خوبی شدند و محصول همه این‌ها، موضوع 5 بازیکن اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو و تیم اعزامی به گرندپری چین خواهد بود. رقابت‌هایی که به فاصله یکی، دو روز از پایان بازی‌های آسیایی در یکی دیگر از شهرهای کشور چین برگزار خواهد شد و ما باید برای این دو تیم نیز تصمیم‌گیری کنیم. تقریباً در اواسط مهر ماه و بعد از پایان بازی‌های آسیایی و گرندپری چین وضعیت نفراتی که در آستانه کسب سهمیه المپیک پاریس قرار دارند مشخص و با برگزاری فینال گرندپری در آذرماه در منچستر تکلیف همه چیز نهایی می‌شود.

وی در خصوص اینکه برای بازی‌های آسیایی انتخابی برگزار خواهد شد یا بر اساس عملکرد ورزشکاران در مسابقات جهانی تصمیم‌گیری می‌شود، گفت:  در جلسه‌ای که همراه با هادی ساعی با اعضای ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پولادگر داشتیم، گفتیم که هدفگذاری ما المپیک پاریس است. باید مسابقات جهانی آذربایجان و گرندپری ایتالیا را دنبال کنیم تا ببینیم خدایی نکرده بازیکنان ما دچار آسیب دیدگی خواهند شد یا نه، اما در شرایط مساوی اولویت ما گرندپری 60 امتیازی چین به نسبت بازی‌های آسیایی 40 امتیازی است.

سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو با اعلام احتمال اعزام تیم دوم به بازی‌های آسیایی تصریح کرد: در حال حاضر تصمیم اینگونه است، اما نمی‌توانم قطعی بگویم. ما رویدادهای سنگین جهانی، گرندپری و دانشجویان  را در پیش داریم و پس از این مسابقات در خصوص ترکیب تیم برای بازی‌های آسیایی تصمیم‌گیری خواهیم کرد. حضور در رقابت‌های گرندپری محدودیت دارد و تنها نفرات برتر رنکینگ به این مسابقات دعوت می‌شوند، اما پیش‌بینی تعداد نفرات خوبی در گرندپری چین داریم. به احتمال خیلی زیاد کادرفنی بعد از بازی‌های آسیایی به تهران باز نمی‌گردد و فقط شهر خود را تغییر می‌دهند و به محل برگزاری بازی‌های گرندپری می‌روند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده