سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان - باکو/ 3

امید به کسب مدال خوشرنگ تر در باکو/ مهران برخورداری در وزن 80- کیلوگرم

مهران برخورداری نماینده تکواندو ایران در وزن 80- کیلوگرم در رقابت های جهانی 2023 باکو می خواهد رنگ مدال خود در مکزیک را از برنزی به طلایی تغییر دهد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا ۱۴ خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن ۲۵۰۰۰ نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می‌شود. در وزن 80- کیلوگرم این رقابت ها 61 تکواندوکار شرکت خواهند کرد.

«مهران برخورداری» نماینده ایران در این وزن خواهد بود. او با اکثر تکواندوکاران مطرح 80- کیلوگرم جهان تن به تن شده است و راه مبارزه کرده و آشنایی کاملی به با راه  مبارزه  با آن ها دارد. تکواندوکار قزوینی تیم ملی ایران که سال 1402 با فینال گرنداسلم ووشی و مدال نقره این رقابتها آغاز کرده، تلاش دارد تا فینال مسابقات قهرمانی جهان را نیز تجربه کند. او مدال برنز دوره قبل را در اختیار دارد و اکنون یکی از مدعیان اصلی طلای این وزن در باکوست.

در این گزارش قصد داریم به بررسی تکواندوکاران شاخص و صاحب نام حاضر در وزن 80- کیلوگرم و رقبای برخورداری بپردازیم.

« سیمون آلسیو» نماینده تکواندو ایتالیا در باکو گرچه دستش از مدال در گوادالاخارا کوتاه ماند اما او ارزش هر مسابقه را به خوبی می داند. قهرمان رقابت های جهانی منچستر 2019  و نفر اول رنکینگ جهانی، حالا آماده تر از هر رویدادی در باکو شرکت می کند. در فینال گرندپری ریاض به مدال طلا رسید و اکنون برای حفظ جایگاهش به این مدال نیاز وافری دارد.

«سیف عیسی» نفر دوم رنکینگ جهانی از مصر در المپیک توکیو برنز کسب کرد و این مدال را در جهانی 2022 مکزیک تکرار کرد. این تکواندوکار خوش نام و صاحب عنوان در بین تمام تکواندوکاران قدرتمند در یکی از اوزان پر ترافیک رقابت های جهانی چشم امید زیادی به درخشش در باکو بسته است. برای این تکواندوکار سختی معنا ندارد و این مهم را در اکثر رویدادهایی که پا گذاشته، ثابت کرده است. 

«شوخرات سالائف» حریفی نام آشنا و چغر که برای تکواندوکاران ایرانی در برخی از مسابقات تولید دردسر کرده است. او در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی «مهران برخورداری» را متوقف کرد؛ البته کار او بی جواب نبود و برخورداری در جهانی مکزیک برابر او به برتری رسید و به نظر می رسد نماینده ایران راه پیروزی مقابل او را به خوبی فراگرفته است، اما نباید فراموش کرد با توجه به پیشرفت تکواندو ازبکستان این تکواندوکار هم مانند سایرین به موفقیت در جهانی امیدوار است.

«صالح الشرابتی» نایب قهرمان المپیک توکیو از کشور اردن گرچه بعد از این رویداد مهم از روزهای اوج خود فاصله گرفته است اما هیچگاه قهرمانی به این سطح را نمی توان دست کم گرفت. نایب قهرمان آسیا در سال 2022 بعد از این رویداد با وجود شرکت در رقابت های مهم تنها در چند تورنمنت دستش به مدال رسید و با توجه به جایگاه خوبش در رنکینگ جهانی در کنار سایرین برای خود در باکو شانس زیادی قائل می شود.

«وو هئوک پارک» در جهانی مکزیک کار بسیار بزرگی کرد و به سختی با پیروزی مقابل برخورداری توانست فینالیست شود و مدال طلا را از آن خود کند. او گرچه در گرنداسلم ووشی به رویای مدنظرش نرسید اما نحوه و سبک بازی کردنش نشان داد همچنان کره ای ها در تکواندو حرف های زیادی برای گفتن دارند و روی کاغذ باید برای او شانس زیادی قائل شد. نفر سوم گرندپری رم این بار پرقدرت تر از همیشه به شیاپ چانگ باکو پا می گذارد، رویارویی دوباره او با مهران و تلاش نماینده ایران برای انتقام گوادالاخارا، می تواند دیداری جذاب را برای علاقه مندان به تکواندو در باکو رقم بزند.

اکبری: اعتماد به نفس و انگیزه بالا ویژگی شاخص برخورداری است

علی اکبری مربی قزوینی سازنده و پایه «مهران برخورداری» در خصوص این تکواندوکار بیان کرد: در گروه نونهالان، مهران برخوداری را وارد مسابقات لیگ کشوری کردیم ولی تمام سعی مان بر این بود  که هیچ کدام از بچه ها در فشار و استرس مسابقات قرار نگیرند. اگرچه نتیجه برای ما مهم بشمار می رفت اما نگاه باشگاه درخشش تک تک بچه ها در رده های بزرگسال بود. مهران با وجود تمام پستی بلندی ها ولی از یک اراده و هدف بزرگ برخودار بود و بعد از کسب تجربه در رده نونهال در مسابقات نوجوانان توانست عملکرد مثبت خودش رو به نمایش بگذارد و پیراهن تیم ملی را بر تن کند.

او ادامه داد: برخورداری  در مسابقات آسیایی قزاقزستان مدال برنز را دریافت کرد و یک سال بعد در رده بزرگسال بعد از حضور در انتخابی تیم ملی بزرگسالان وارد اردوی تیم ملی شد و اولین مدال بین المللی خود را در قالب تیم ملی در مسابقات جام فجر و جام باشگاه های آسیا در کیش دریافت کرد. عملکرد مهران برخورداری مقابل بازیکن رنکینگ دار کره ای و پیروزی در این بازی باعث شد نظر کادر فنی را به خود جلب کند و در نهایت در سن ۱۹ سالگی جوان ترین بازیکن تیم ملی باشد که با پیروزی در 2 بازی متوالی مقابل حریفش در انتخابی درون اردویی جواز حضور در مسابقات جهانی منچستر را دریافت کند. او با وجود شکست در این رویداد اما تجربیات و تلاش خوبی کرد که باعث شد در مسابقات بعدی‌ و از همه با ارزش تر رقابت های جهانی مکزیک بتواند با راهنمایی های بیژن مقانلو به مدال برنز جهانی برسد.

اکبری در ادامه اظهار کرد: او در حال حاضر بعد از عملکرد موفقیت آمیز در گرنداسلم و انتخابی درون اردویی توانست لباس تیم ملی را در مسابقات جهانی باکو  در وزن 80- کیلوگرم  به نام خود ثبت کند. مهران از ویژگی های منحصربه فردی برخوردار هست و یک هدف بزرگ یعنی سهمیه و سپس کسب مدال در المپیک را دنبال می کند. او می داند چه مسیر سختی و پر چالشی را پیش رو دارد اما چیزی که برای من به عنوان یه ویژگی بزرگ از مهران یاد می شود این است که او در لحظه های سخت و پر چالش می تواند با تمرکز و اعتماد بنفس بالا همه چیز را به نفع خود تمام کند.  در جاییکه هیچکس حتی فکرش را هم نمی کند هرگز ناامید نمی شود و از کوچکترین و سخت ترین فرصت ها برای بهترین نتیجه استفاده می کند. هدف های بزرگ ، سخت تمرین کردن ، اعتماد به کادر فنی و مربی های خودش ، دوری از هرگونه حواشی ، برنامه داشتن در کارهای روزانه باعث شده روند رو به رشد شده است.

مربی پایه ملی پوش وزن ششم تکواندو در ادامه گفت: همیشه از مهران خواسته ام برنامه و اهدافش را روی  کاغذ بیاورد تا عملکرد خودش رو مورد سنجش قرار بدهد. مطمئن هستم مهران با اهداف بزرگی که دارد و راهنمایی های خوب و فنی که بیژن مقانلو برای مهران برخوداری دارد، قطعا با خوش رنگترین مدال از جهانی باکو به کشور برمی گردد تا به هدف اصلی خودش که مدال المپیک است، برسد.

اکبری در خصوص پیش بینی اش از رقابت های جهانی باکو بیان کرد: تغییر تیم ملی در ۵ وزن نشان از پتانسیل بالای تکواندو ایران دارد اما نباید فراموش کنیم که تکواندو در دنیا یک ورزش شناخته شده است و سرمایه گذاری زیادی از سوی کشور های اروپایی روی تکواندو انجام شده است.  دیگر نام 2 یا 3 کشور در تکواندو مطرح نیست و همه دنیا با پتانسیل بالا در این رقابت ها حاضر می شوند. تیم ملی تکواندو ایران هم با در اختیار داشتن بیژن مقانلو سرمربی مستعد و فنی همچنین بازیکنان پر انگیزه قطعا یکی از مدعیان قهرمانی است و اگر با تمرکز کامل و آرامش وارد مسابقات جهانی باکو بشوند می توانند به سکوی قهرمانی برسند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده