سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تشریح شرایط تکواندو دیار نصف جهان توسط الله آبادی

رئیس هیات تکواندو استان اصفهان که در محل فدراسیون حضور داشت گفت: تکواندو در استان اصفهان فعالیت مستمری دارد، ولی نداشتن خانه تکواندو به ما لطمه می زند.

شهرام الله آبادی رئیس هیات تکواندو استان اصفهان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو در خصوص روند کار در این هیات اظهار کرد: از سال 98 سکاندار هیات تکواندو استان شدم و از همان ابتدا نیز اهداف برای رشد و گسترش تکواندو در شهرهای مختلف استان طراحی شد و برای تحقق آن نیز به کمک اهالی تکواندو دیار نصف جهان گام به گام پیش رفتیم.

70 درصد تیم ملی پومسه اصفهانی هستند

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات انتخابی تیم های ملی و میزبانی از اردوی تیم ملی پومسه بر عهده ما بود. تمام مربیان تکواندو استان چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان در دوره های هماهنگی حضور یافتند. سال گذشته لیگ کیوروگی آقایان و بانوان را در استان برگزار کردیم که برای اولین بار 4 تیم از استان های همجوار هم در مسابقات ما شرکت کردند که پیش از این در تکواندو اصفهان سابقه نداشت. رقابت های پومسه آقایان و بانوان و مسابقات آزاد قهرمانی استان را در تمام مقاطع سنی با موفقیت پشت سر گذاشتیم. ناگفته نماند که ملی پوشان اصفهان در مسابقات جهانی پومسه حضور یافتند و بیش از 70 درصد ترکیب تیم های ملی پومسه آقایان و بانوان را تکواندوکاران اصفهانی تشکیل می دهند.

درخشش اصفهانی ها در تیم ملی باعث خرسندی است 

الله آبادی در رابطه با سایر فعالیت های هیات تکواندو اصفهان گفت: فهیمه سلمانی زاده که هدایت تیم ملی پومسه را بر عهده داشت یکی از مربیان توانمند استان است که باعث افتخار ما خواهد بود که مربی تیم ملی پومسه از استان اصفهان است. ملی پوشان پومسه استان در مسابقات آسیایی هم که شرکت کردند و دست پُر به کشور بازگشتند. در مسابقات جهانی و المپیک ناشنوایان هم 3 تن از ملی پوشان را تکواندوکاران اصفهانی تشکیل دادند که در مسابقات جهانی صاحب گردن آویز نقره شدند و در المپیک عنوان قهرمانی را کسب کردند.

رئیس هیات تکواندو استان در رابطه با ملی پوشان اصفهانی گفت: در تیم های ملی پاراتکواندو آقایان و بانوان بازیکنان اصفهانی حضور دارند که در رویداد های داخلی و بین المللی توانسته اند درخشش خوبی را داشته باشند. همچنین زهرا حسینی هم به عنوان مربی در کادر فنی تیم ملی پاراتکواندو بانوان نیز حضور دارد.

الله آبادی در ارتباط با داوران اصفهانی بیان کرد: داوران اصفهان در تمامی مسابقات استانی و کشوری حضور داشتند و خداراشکر تواستند قضاوت های خوبی را از خود بجای بگذارند.

در سال 1401 رکورد زدیم 

رئیس هیات تکواندو اصفهان تصریح کرد: در سال 1401 و در بخش آموزش می توان گفت که ما رکورد زدیم و 22 دوره آموزشی داوری و مربیگری کشور را استان اصفهان به موفقیت میزبانی کرد. در تمام هفته ها ما مسابقات و رویدادهای مختلفی را تدارک دیدم. استان اصفهان میزبان هفته پایانی مسابقات دسته برتر پومسه کشور بود و که با قهرمانی تیم اصفهان به پایان رسید. بانوان پومسه رو استان سال گذشته قهرمان مسابقات لیگ برتر و دسته یک شدند. به طور میانگین تکواندوکاران اصفهانی در تمام رویداد ها حضور داشتند و مدال از آن خود کردند. همچنین هیات تکواندو شهرتان نظنز برای اولین بار میزبان مسابقات دانش آموزی کشور  بود.

97 هزار تکواندوکار اصفهانی در کشور داریم

وی بیان کرد: در آخرین آماری که به دست ما آمده در استان اصفهان، 97 هزار تکواندوکار داریم که در 28 شهرستان استان در حال فعالیت هستند. خیلی از شهرستان های استان هم از برخی مسابقات به خوبی میزبانی کردند و فعالیت های هیات های شهرستانی نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده است. پیش از اینکه سکاندار هیات تکواندو استان شوم، ما سیستم های داوری را از استان های همجوار کرایه می کردیم که اکنون و با همت همه عزیزان توانسته ایم 9 سیستم داوری در بخش های کیوروگی و پومسه خریداری کنیم. علاوه بر سیستم های داوری تعدادی لپ تاپ و دوربین هم برای هیات تهیه کرده ایم. در سال 1401 برخی از مربیان و پیشکسوتان استان به دان 9 ارتقا پیدا کردند. سجاد مردانی، امیرحسین یزدانی و نگار اسماعیلی تکواندوکاران اصفهانی هستند که در مسابقات انتخابی تیم های ملی در بخش کیوروگی حضور یافتند.

حامیان مالی به دنبال عکس یادگاری بودند

الله آبادی در خصوص حمایت های بخش خصوصی از تکواندو استان اصفهان گفت: متاسفانه از زمانی که ما مسئولیت گرفتیم، هیچ حامی مالی حاضر به همکاری با تکواندو نشد این مشکل فقط در رشته تکواندو نیست و سایر ورزش ها هم در استان اصفهان از نبود حامی مالی رنج می برند. در همین رابطه نامه هایی را برای استاندار اصفهان هم ارسال کرده ایم و معتقدیم برای جذب حامی مالی باید استاندار قدم پیش بگذارد. سال گذشته هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو سه مرتبه به استان سفر کردند و هر زمان که ساعی به اصفهان می آمد برای او برنامه های فشرده ای را در نظر می گرفتیم و هدف بیشتر ما هم جذب حامی مالی بود. باشگاه های فولاد مبارکه، ذوب آهن و گیتی پسند و چند باشگاه خصوصی دیگر دیدن کردیم اما جز اینکه دوستان با هادی ساعی عکس یادگاری گرفتند هیچ سودی برای تکواندو اصفهان نداشت و هیچکدام از این باشگاه ها حاضر به کمک مالی به هیات تکواندو استان نشدند.

رئیس هیات تکواندو اصفهان در ارتباط با کمک های اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: بعد از 3 سال، اداره کل ورزش اصفهان به ما مبلغ 150 میلیون تومان کمک کرد که تمام این مبلغ صرف پرداخت دستمزد داوران، مربیان و بازیکنان شد و به محض اینکه 150 میلیون به حساب ما آمد فورا بدهی های خود را به این عزیزان پرداخت کردیم.

خانه تکواندو اصفهان را از ما گرفتند 

الله آبادی در رابطه با خانه تکواندو استان اصفهان گفت: بدترین اتفاقی که برای تکواندو اصفهان در سال 1401 رخ داد این بود که خانه تکواندو استان اصفهان بعد از 20 سال، به مزایده گذاشته و از دست هیات تکواندو استان گرفته و به بخش خصوصی سپرده شد. متاسفانه دوستان یک نفر را به 97 هزار نفر تکواندوکار استان ترجیح دادند  و خانه تکواندو را از ما گرفتند. کل مبلغی که خانه تکواندو را به بخش خصوصی واگذار کردند 150 میلیون تومان بود در صورتی که میلیاردها تومان به تکواندو استان خسارت وارد کرد. همانطور که پیش از این گفتم ما در سال 1401 از رویدادهای زیادی میزبانی کردیم ولی امسال بدون داشتن خانه تکواندو عملا نمی توانیم از مسابقات میزبانی داشته باشیم. اگر ملی پوشان اصفهانی بخواهند در استان خودشان تمرین کنند ما شرمنده آن ها هستیم و نمی توانیم سالنی در اختیارشان قرار دهیم.

باید فکری به حال تکواندو اصفهان شود 

وی گفت: تیم های استان هم جای مناسب برای تمرین ندارند. هر فعالیتی که بخواهیم برای تکواندوکاران، مربیان و داوران در استان داشته باشیم بدون خانه تکواندو اصلا امکان پذیر نیست. متاسفانه این اتفاق تلخ برای تکواندوکاران اصفهانی رخ داده و خوشبختانه با توجه رصد اخبار متوجه می شویم که بسیار از استان ها صاحب خانه تکواندو شده یا در آینده بسیار نزدیک می شوند. از همین جا از تمامی دوستان در اداره کل ورزش، استانداری اصفهان و رئیس فدراسیون تکواندو درخواست می کنم که فکری به حال تکواندو اصفهان بکنند. مسلما بدون داشتن حامی مالی و خانه تکواندو نباید انتظار پیشرفت در تکواندو اصفهان در سال 1402 باشیم و اگر مسئولان اداره کل ورزش فکری به حال ما نکنند تکواندو در اصفهان به بن بست می رسد.

وی در پایان بیان کرد: روز گذشته دیدار بسیار خوبی با اصغر رحیمی سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو داشتم و تمامی مشکلاتی که در تکواندو استان اصفهان وجود دارد را به او اعلام کردم و رحیمی حتی بارها شده که تلفنی هم با او مشکلات را در میان می گذاریم ظرف مدت 2 یا 3 ساعت آن مشکل را بر طرف می کند. امیدوارم در سال جدید هم همکاری های فدراسیون تکواندو با هیات استان اصفهان ادامه دار باشد و آینده خوبی را برای تکواندوکاران استان رقم بزنیم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده