سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

رکوردشکنی تیم ملی تکواندو آقایان در گرند اسلم ووشی

تیم ملی تکواندو مردان ایران در حالی با کسب چهار مدال طلا، نقره و برنز به کار خود در رقابت‌های گرند اسلم پایان داد که در تاریخ حضور تکواندوکاران کشورمان در این مسابقات یک رکورد ثبت کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رقابت‌های گرند اسلم از سال ۲۰۱۷ به پیشنهاد کشور چین، موافقت فدراسیون جهانی و با هدف جذابیت بیشتر این رشته المپیکی در 2 بخش تیمی و انفرادی راه اندازی شد. رقابت‌های تیمی که داستان متفاوتی داشت و با سبک و سیاق جدید برگزار شد، ولی در بخش انفرادی WT برای اعتبار بخشی به این رقابت‌ها سهمیه ششم حضور در المپیک را به گرند اسلم اختصاص و برای آن رنکینگی جدا و اختصاصی ترتیب داد.

در کنار سهمیه اختصاصی به رقابت‌های گرنداسلم، جوایز دلاری قابل توجه به تکواندوکاران مطرح دنیا انگیزه مضاعف برای حضور در این مسابقات داد. در واقع کسی که در این مسابقات به مدال طلا می‌رسید هم شانس خود را برای حضور در المپیک افزایش می‌داد و هم جایزه ۷۰ هزار دلاری دریافت می‌کرد.

پیش از رقابت‌های ۲۰۲۳ که ۲ روز گذشته در شهر ووشی چین به پایان رسید، ۳ دوره گرند اسلم در سال‌های ۲۰۱۷، تا ۲۰۱۸ برگزار شده بود که کشورمان در مجموع یک طلا، ۳ نقره و ۴ برنز کسب کرده بود. از این تعداد ۳ نقره و ۲ برنز آن در مسابقات مقدماتی اولین دوره در سال ۲۰۱۷ کسب شد. در رقابت‌های اصلی هم تکواندوکاران کشورمان یک طلا و ۲ برنز کسب کرده اند. در مرحله نهایی سجاد مردانی به غیر از تک نشان برنزش، تنها مدال طلای ایران را به همراه یک نشان برنز کسب کرد و آرمین هادی پور نیز یک مدال برنز به دست آورده است.

اما در رقابت‌های ۲۰۲۳ شاگردان بیژن مقانلو به تنهایی همه رکوردها را به سود خود جابجا کردند. در مرحله مقدماتی نمایندگان کشورمان 6 مدال شامل ۲ طلا، 3 نقره، یک برنز به همراه 10 جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند. در مرحله نهایی نیز یک طلا، 2 نقره و یک برنز توسط نمایندگان کشورمان به دست آمد. طلای آرین سلیمی، ۲ نقره مهران برخورداری و دانیال بزرگی در کنار یک برنز رضا کلهر شانس تکواندو ایران را برای کسب 3 سهمیه المپیک در اوزان ۶۸-، ۸۰- و ۸۰+ کیلوگرم به میزان قابل توجهی افزایش داده اند.

ملی پوشان تکواندو در صدد هستند تا در مرحله دوم رقابت های گرند اسلم ماه دسامبر، ضمن مدال آوری باز هم رکوردها را به نفع خود تغییر دهند. 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده