سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

به بهانه اعزام تیم ملی تکواندو به رقابت های گرنداسلم؛

ماجراجویی 16 تکواندوکار و سودای المپیک

تیم ملی تکواندو آقایان شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک پاریس با 16 ملی پوش در گرنداسلم چین امتحان می کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نخستین مرحله از رقابت های گرنداسلم در سال ۲۰۲۳ از بامداد فردا پنجشنبه دهم فروردین ماه به میزبانی چین در شهر «ووشی» با برگزاری مسابقات انتخابی آغاز می‌شود. رقابت هایی که یکی از راه‌های میانبر کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس محسوب می‌شود و حضور و موفقیت دراین رقابت‌ها می‌تواند رویای کسب سهمیه المپیک را به واقعیت تبدیل کتد.

این رقابت ها دو مرحله در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود و نفرات نخست رنکینگ اختصاصی آن در مجموع امتیازات دو مرحله به صورت مستقیم جواز حضور در المپیک پاریس را دریافت خواهند کرد. تیم ملی تکواندو آقایان با ۱۶ تکواندوکار در ۴ وزن المپیکی در این مسابقات حضور خواهد یافت. ۱۶ ملی پوشی که هر کدام این روزها با تلاش مضاعف می‌خواهند آن برنده خوش شانس باشند؛ برنده‌ای که به ضیافت المپیک پاریس زودتر از سایرین دعوت شوند.

ابوالفضل زندی، حسین لطفی، مهدی حاجی موسایی و علیرضا حسین پور در وزن ۵۸- کیلوگرم، رضا کلهر، متین رضایی، محمد صادق دهقانی و دانیال بزرگی در وزن ۶۸- کیلوگرم، میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی، مهران برخورداری و محمد حسین یزدانی در وزن ۸۰- کیلوگرم، ابوالفضل عباسی، مهدی عابدینی، علیرضا نادعلیان و آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم جواز حضور در مسابقات مرحله اول گرنداسلم ووشی را کسب کرده اند که در ادامه با بازیکنان اعزامی به چین بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

 

وزن 58- کیلوگرم: ستاره تابان در ووشی- ابوالفضل زندی
کسب 2 مدال ارزشمند طلا در رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان و آسیا 2022 برای «ابوالفضل زندی» راضی کننده نبود؛ قهرمان نوجوانان جهان در رقابت های ارتش های جهان 2022 توانست به مدال ارزشمند برنز برسد و سال را با کسب طلا در پرزیدنت کاپ ترکیه 2023 به اتمام رساند؛ رویدادی که او را با حضور تمامی قهرمانان به درخشش در ووشی امیدوار کرده است؛ کسب موفقیت در ووشی سخت است اما برای سبک وزن خوش آتیه ایران دور از انتظار نخواهد بود. 

 

وزن 58- کیلوگرم: درخشش در قونیه، تکرار در ووشی؟ - حسین لطفی
حسین لطفی یکی از تکواندوکاران اعزامی به رقابت های گرند اسلم در وزن 58- کیلوگرم، گرچه در قهرمانی آسیا چانچئون حاضر نبود اما عملکرد خیره کننده ای در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه داشت و توانست طلایی شود؛ پسر شهرقدسی تیم ملی عملکرد خوبی در رقابت های قهرمانی جهان گوادالاخارا داشت و حالا در نظر دارد در سال جدید اتفاق خوبی را رقم بزند و با درخشش در گرنداسم ووشی، بلیت پاریس را رزرو کند. 

 

وزن 58- کیلوگرم: نایب قهرمان آسیا در تفکر رستگاری در چین- مهدی حاجی موسایی
بازیکن 18 ساله تیم ملی تکواندو، با وجود سن کم قابلیت های خود را به خوبی نشان داد و تیر ماه سال 1401 در چانچئون کره جنوبی به فینال قهرمانی آسیا رسید و نقره ای شد. نفر سوم بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه به خوبی می داند ابتدای این مسیر است و برای فراموشی اتفاقات جهانی مکزیک، باید ووشی را هدف قرار دهد؛ مقصدی که جنگجوی البرزی شبانه روز به آن می اندیشد.

 

 

وزن 58- کیلوگرم: ریکا مازنی پدیده می شود - علیرضا حسین پور
علیرضا حسین پور را می توان به "ملی پوش طلایی ایران" در تورنمنت های مختلف لقب داد. این بازیکن در رده های سنی مختلف  در اکثر رویدادی که حضور داشته توانسته است، مدال طلا را کسب کند. حسین پور در رقابت های آزاد فجیره بالاتر از همه رقبا به طلا رسید و در نظر دارد روند رو به رشد خود را تا ووشی چین این بار در سال 1402 ادامه دهد. 

 

وزن 68- کیلوگرم: ادامه روند رو به رشد تخصص نوجوان آینده دار- رضا کلهر
رضا کلهر سال 1401 را طوفانی آغاز کرد و در رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان و آسیا در صوفیه و هوشیمینه توانست به مدال ارزشمند طلا برسد؛ روند رو به رشد او به همینجا ختم نشد و نوجوان با انگیزه ایران در رقابت های قهرمانی جهان 2022 مکزیک با ارائه یک مبارزه پخته و پر از تکنیک، موجب شگفتی حریفان و البته «بردلی سیندن» نفر اول تکواندو جهان در وزن خود شد و او را در 3 راند به چالش سختی کشید و نهایتا به مدال برنز دست یافت. کلهر مطمئنا با انگیزه ای فراوان  در رقابت های گرند اسلم حضور خواهد یافت و در حال حاضر برترین تکواندوکار ایران در رنکینگ جهانی است. جوان آینده دار ایران می تواند از مسیر میانبر ووشی راهی برای رسیدن به پاریس استفاده کند.

 

وزن 68- کیلوگرم: قهرمان طلایی سال را با موفقیت آغاز می کند- متین رضایی
متین رضایی در 17 سالگی همانند کلهر 2 مدال ارزشمند طلا در رقابت های قهرمانی جهان و آسیا 2022 به دست آورد و نهایتا در ترکیب تیم ملی اعزامی به رقابت های قهرمانی جهان قرار گرفت. او در وزن 63- کیلوگرم گرچه نتوانست مدالی به دست بیاورد اما  بسیار آماده نشان داد و انگیزه و آمادگی اش را به رخ حریفان کشید. ووشی می تواند به رویای متین جامه عمل بپوشاند و او را خیلی زودتر از سایرین به المپیک برساند.

 

وزن 68- کیلوگرم: رویای دست نیافتنی وجود ندارد! - محمدصادق دهقانی
محمدصادق دهقانی بازیکن 25 ساله تیم ملی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه موفق به کسب مدال برنز شد و در تورنمنت پاکستان نیز به طلا دست یافت. فنی ترین بازیکن تورنمنت پاکستان در وزن پر ترافیک 68- کیلوگرم که مدعیان زیادی هم در ایران و هم در جهان دارد، قصد پا پس کشیدن ندارد و می خواهد با پشت سر گذاشتن آن ها در ووشی بالاتر از همه به جایگاهی که در نظر دارد برسد؛ سخت شاید باشد اما دست نیافتنی هرگز!

 

وزن 68- کیلوگرم: شکست شاخ غول ازبک در تفکرات جنگجوی مازنی- دانیال بزرگی
دانیال بزرگی ملی پوش مازنی تیم ملی تکواندو در رقابت های قهرمانی آسیا در وزن جدید خود بازی کرد و برابر «رشیدوف» قهرمان المپیک و عنواندار رقابت های بین المللی قرار گرفت و صاحب نشان برنز شد؛ او در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه نیز مجددا برابر این بازیکن به میدان رفت اما این بار نتوانست مدالی کسب کند. یکی از اصلی ترین رقبای بزرگی همین تکواندوکار چغر و قدرتمند است؛ تکواندوکاری که قطعا مهار شدنی است و این مهار در رویای «بزرگی» است. شکست دادن رشیدوف در صورت شرکت، این بار در خاک ووشی لذت بزرگی برای بزرگی خواهد بود. 

 

 

وزن 80- کیلوگرم: دومین بلیت المپیک در دستان کهنه کار؟- میرهاشم حسینی
میرهاشم حسینی یکی از پرمدال ترین بازیکنان حاضر در تیم ملی ایران است و افتخارات زیادی برای تکواندوی ایران رقم زده است؛ او تیر ماه سال 1401 در چانچئون کره جنوبی در یک وزن بالاتر نسبت به المپیک توکیو، توانست به فینال راه یابد و مدال نقره را تصاحب کند. حسینی در رقابت های جام ریاست فدراسیون جهانی ترکیه در وزن جدید خود آماده نشان داد و توانست با پشت سر گذاشتن حریفانی قدرتمند به مدال برنز برسد؛ راه پس از المپیک توکیو و حوادث آن برای میرهاشم طولانی است، اما تکواندوکار میانه ای مرد روزهای سخت است و می داند چگونه راه المپیک را این بار از مسیر ووشی بیابد.

 

 

وزن 80- کیلوگرم: وزن جدید، رویای نو- امیرمحمد بخشی
امیرمحمد بخشی هم  در کنار میرهاشم حسینی توانسته عناوین زیادی کسب کند. این تکواندوکار، چه دررده نوجوانان و چه در رده  جوانان، بزرگسالان مدال های متعددی کسب کرده است و به نوعی ویترین مدال هایش همه نوع مدالی دارد؛ اما کسب نشان و موفقیت در ووشی رنگ و بوی جدیدی برای ملی پوش وزن 80- کیلوگرم دارد. بخشی در وزن جدید خود می خواهد موفقیت های یک وزن پایین تر را تکرار کند و با تکنیکی که از او سراغ داریم این مهم شدنی است؛ کافی است بخشی فعل خواستن را مانند بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه به خوبی صرف کند. 

 

 

وزن 80- کیلوگرم: یک پله تا المپیک - محمدحسین یزدانی
وزن 80- کیلوگرم همواره چه در جهان و چه در ایران مدعیان زیادی داشته است و این بار در گرند اسلم ووشی، «محمدحسین یزدانی» خود را در این وزن ثابت کرده است. جوان  خوش تکنیک با قد و قامت ترکه ای  حالا می خواهد پس از فجیره مدالی خوش رنگ با خود به ایران بیاورد. ستاره نقره ای رقابت های آزاد فجیره 2023، مقابل «سیف عیسی» عنواندار المپیک در فینال مغلوب شد؛ اما این مسیر ادامه دارد، شیرینی پیروزی برابر این تکواندوکاردر ووشی مطمئنا برای دارنده مدال نقره ارتش های جهان 2022 دلچسب خواهد بود.

 

 

وزن 80- کیلوگرم: تکمیل پازل افتخارات - مهران برخورداری 
اغلب مدال های مهران برخورداری در سال 1401 به رنگ برنزی بود؛ اما این نشان ارزشمند در رویدادهای مهمی کسب شد که موجب شد نگاه ها به سوی این ملی پوش خوش آتیه تغییر اساسی کند؛ برنز بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و انتقام از ملی پوش ازبک در رقابت های جهانی راه را برای پسر قزوینی تکواندو هموارتر کرد و او توانست به نشان ارزشمند برنز در رقابت های جهانی مکزیک دست یابد، نشان ارزشمندی که عنوانداران جهان در گوادالاخارا از آن بی بهره ماندند. او در وزن 80- کیلوگرم خود را در حد مدعی نشان داد و پس از طلای پرزیدنت کاپ ترکیه در نظر دارد سال 1402 را با رنگ طلا آغاز کند. 

 

 

وزن 80+ کیلوگرم: اژدهای ایرانی در ووشی چین- ابوالفضل عباسی
شاید باید با اسامی تکراری که در جهان کسب افتخار می کنند کم کم خداحافظی کنیم؛ اژدهای ایرانی در راه است. «ابوالفضل عباسی» ملی پوش 17 ساله تیم ملی در رقابت های قهرمانی جهان صوفیه و آسیای هوشیمینه در سال 2022 صاحب نشان طلا شد و در ترکیب اعزامی تیم ملی به رقابت های جهانی قرار گرفت. ریکا مازنی در رقابت های جهانی مکزیک گرچه دستش از مدال کوتاه ماند اما نام آوران تکواندو جهان را شکست داد و این مسیر تا پرزیدنت کاپ ترکیه ادامه دار بود؛ او با یک نمایشی خیره کننده حریفان صاحب عنوان را مقهور توانمندی خود کرد و به فینال رسید. عباسی در دیدار نهایی برابر «شیک سیسه» قرار گرفت و حریف را با تکنیک های ناب خود در 3 راند به چالش کشید و نهایتا به مدال ارزشمند نقره دست یافت. این راه ادامه دارد؛ اژدها همچنان بیدار است.

وزن 80+ کیلوگرم: بار سنگین روی دوش سنگین وزن ایران- علیرضا نادعلیان
علیرضا نادعلیان ملی پوش تکواندو کشورمان تیر ماه سال 1401 توانست بالاتر از مدعیان راهی قهرمانی آسیای کره جنوبی شود.سنگین وزن ایران در این رویداد درخشید و نایب قهرمان شد؛ سپس در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی ترکیه با رویارویی مقابل بزرگان تکواندو سنگ تمام گذاشت، قهرمان شد.  طلایی رقابت های آزاد فجیره 2023 طعم شیرین مدال زیر دندانش مزه کرده و کدام رویداد بهتر از ووشی که می تواند او را مستقیما به شیاپ چانگ پاریس دعوت کند.

 

وزن 80+ کیلوگرم: توفیق ستاره البرزی در چین - مهدی عابدینی
قهرمان رقابت های ارتش های جهان 2022 سال 1401 را به خوبی به اتمام رساند؛ او توانست در رقابت های انتخابی تیم ملی بدرخشد و به اردوی تیم ملی راه یابد. توفیقی که موجب شد تا نامش در لیست اعزام به رقابت های گرند اسلم قرار بگیرد. وزن 80+ کیلوگرم در رقابت های گرنداسلم مدعیان صاحب عنوان زیادی دارد اما ستاره البرزی تیم ملی رویایی بلندتر از تصورات حریفان خواهد داشت.

 

 

وزن 80+ کیلوگرم: «جەنگاوەر» در پی تار و مار - آرین سلیمی
آرین سلیمی، جوان خوش تکنیک و با آتیه کرمانشاهی در رقابت های انتخابی تیم ملی جهت شرکت در رقابت های گرنداسلم به معنای واقعی درخشید. او برای رسیدن به هدفی که در سر دارد از تمام خود مایه گذاشت و حالا مسافر ووشی است؛ نایب قهرمان رقابت های آزاد فجیره 2023 احتمالا «رافالوویچ» ازبک، حریف فینال خود در این رویداد را در ووشی ملاقات می کند. پیروزی برابر او و سایر رقبا در اوج آمادگی برای «جەنگاوەر» شاید سخت باشد اما مطمئنا غیر ممکن نیست. 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده