سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

رحیمی در نشست خبری:

خدمت بزرگ ساعی به تکواندو جهان/ محرومیت ساعی لغو شده است

مدیرفنی تیم های ملی تکواندو گفت: پیگیری موضوع لغو محرومیت رئیس فدراسیون تکواندو، تغییر و تصویب برخی قوانین را در هیات اجرایی WT به همراه داشت که به جرات می توان از آن به عنوان خدمت هادی ساعی به تکواندو دنیا نام برد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، اصغر رحیمی که در نشست خبری با اصحاب رسانه سخن می گفت، ادامه داد: اعتراض سرپرست تیم به داوری امری معمول در ورزش است که در رقابتهای جهانی مکزیک نیز شاهد آن بودیم. این موضوع نیز ناشی از اشتباهات متعدد داوری بود و حتی مربیان در یک نشست مشترک مشکلات را  بررسی کردند. 20 کشور اول دنیا که به دنبال قهرمانی بودند به مسائل داوری اعتراض داشتند. ساعی و من نیز به صورت طبیعی به بازی متین رضایی و بازیکن المپیکی ترکیه اعتراض کردیم و فردا آن روز ساعی را یک سال محروم کردند.

وی افزود: بلافاصله بعد ازصدور حکم، اعتراض خود را رسما اعلام  و با مسئولان فدراسیون جهانی جلسه داشتیم. در تمام پرونده‌های حقوقی در ورزش، من یادم نمی‌آید موفق بیرون آمده باشیم. به مسئولان فدراسیون جهانی اعلام کردیم که بر اساس منشور المپیک در این موضوع یعنی شنیدن دفاعیات فرد، عمل شده است و اگر مجبور شویم به کمیته بین‌المللی المپیک اعتراض می‌کنیم. ضمن اینکه در جریان مسابقات هیچ سیستم اعتراضی وجود ندارد و همین امر منجر می‌شود که 20 کشور اعتراض داشته باشند.

دکتر رحیمی ادامه داد: اتفاق بدتر تصمیم گیری و اعمل محرومیت از سوی کمیته مسابقات بود که ساعی را یک سال از تاریخ 20 نوامبر محروم کردند. در حکم گفته شده بود به عنوان رئیس فدراسیون می‌تواند کارهای خود را انجام دهد، اما در رسانه های داخلی به شکلی عنوان شد که ایشان نمی‌توانند در فدراسیون حضور داشته باشند. در خصوص پیگیری موضوع فوق، رفع مشکل هدف ما نبود، ما به دنبال حل موضوع بودیم و دوستان از دفاعیات ما متقاعد شدند.همین پیگیری جدی ما باعث شد، در تاریخ 17 ژانویه و در اولین جلسه هیئت اجرایی WT بررسی پیشنهادات ما در دستور کار قرار گرفته و در نهایت به تغییر و تصویب قوانین ختم شد. این موضوع به رای گیری فدراسیون های مختلف گذاشته شد و در از 98 کشور شرکت کننده با 87 نفر رای به تصویب رسید و طبق آن قانون محرومیت در محل مسابقات حذف شد. این اتفاق مهمی در ورزش تکواندو بود. در گذشته روشی برای اعتراض نبود، اما با پیشنهاد ما اتفاق خوبی افتاد و همه خوشحال هستند. نامه رسمی هم مبنی بر لغو محرومیت ساعی ارسال شد و کارت ایشان برای حضور در گرنداسلم صادر شد.

مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو خاطرنشان کرد: البته محرومیت ساعی در محل مسابقات هم لغو شد، اما ما دنبال متقاعد کردن آنها بودیم. کسانی که دلسوز تکواندو نیستند این موضوع را طوری دیگر جلوه دادند. با وجودی که از دستگاه‌های اصلی حمایت نمی‌شویم، اما مسیر خوبی را می‌رویم و در هر وزن المپیکی 4 بازیکن داریم.

روند پیگیری موضوع:

 

 

 

 

 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده