سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

رقابت‌های قهرمانی ناشنوایان آسیا ۲۰۲۳؛

۷ مدال ارزشمند حاصل تلاش تکواندوکاران در روز اول مسابقات/ شاهکار بانوان در بیشکک

در اولین روز از رقابت های تکواندوی قهرمانی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه، ملی پوشان کشورمان صاحب ۷ مدال طلا و نقره شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در اولین روز از رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳ ناشنوایان به میزبانی شهر بیشکک در کشور قرقیزستان،  در ۲ بخش کیوروگی و پومسه ۷ نشان ارزشمند به دست آمد.

ابتدا در گروه تیمی رقابت‌های پومسه، نمایندگان کشورمان با ترکیب خدابنده و رضا صفت به مصاف حریفان خود از کشورهای ازبکستان، قرقیزستان و کره جنوبی رفتند و بر سکوی قهرمانی ایستادند.

در گروه انفرادی بانوان نیز مریم خدابنده توانست بالاتر از سایر رقبای خود از کشورهای کره جنوبی، قرقیزستان و ازبکستان مدال طلا را از آن خود کند.

در گروه آقایان هم مرتضی رضا صفت ملی پوش کشورمان به مصاف حریفان خود از کشورهای قزاقستان، ازبکستان و کره جنوبی رفت و پس از بازیکن کره ای، مدال ارزشمند نقره را از آن خود کرد.

در بخش کیوروگی بانوان مرضیه خوش‌احوال، محدثه غلامی، فاطمه‌زهرا زلیکانی و مونا شیری با غلبه بر حریفان خود به مدال طلا رسیدند تا تیم بانوان ایران در هر 4 وزن صاحب نشان زرین شود و یک نمایشی دلپذیر در بیشکک به جای بگذارند.

ابتدا در وزن 49- کیلوگرم؛ مرضیه خوش‌احوال در مسابقه اول 2 بر صفر نماینده ازبکستان را شکست داد و در فینال با برتری 2 بر صفر مقابل ورزشکار قرقیزستان به مدال طلا رسید.

در وزن 53- کیلوگرم؛ فاطمه‌زهرا زلیکانی 2 بر صفر تکواندوکار کره جنوبی را شکست داد  و پس از برتری 2 بر صفر مقابل حریف قزاقستانی،  مدال طلا را بر گردن انداخت.

محدثه غلامی در وزن 57- کیلوگرم؛ دور اول 2  بر صفر برابر نماینده ازبکستان پیروز شد و با نتیجه مشابه ورزشکار میزبان را شکست داد و بر سکوی نخست ایستاد.
 
نهایتا در وزن 73+ کیلوگرم؛ مونا شیری دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و پس از برتری 2 بر صفر برابر حریف ازبکستان، مدال طلا را کسب کرد.

گفتنی است سعید خرازی سفیر ایران در قرقیزستان با حضور در محل برگزاری مسابقات،  نظاره گر مسابقات قهرمانان ناشنوای ایران بود‌. همچنین مسابقات کیوروگی آقایان فردا (جمعه 12 اسفند) برگزار می‌شود.

هدایت تیم ملی تکواندو ناشنوایان برعهده اعظم درستی و رضا ایمان زاده (به عنوان سرمربی کیوروگی) ، نگار مددخانی و مهدی صمدیان تبار (به عنوان سرمربی پومسه) است و غلامرضا عزیزی مدیرفنی و رئیس انجمن تکواندو ، تکواندوکاران ناشنوا را در این رقابت‌ها همراهی می‌کند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده