سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

4 نشان طلا و برنز سهم بانوان پاراتکواندوکار در رقابت های پرزیدنت کاپ ترکیه

روز اول رقابت های پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی 2023 به میزبانی ترکیه، با 4 مدال طلا و برنز برای بانوان کشورمان همراه شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رقابت‌های آزاد پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی 2023 (G2) در شهر استانبول ترکیه با حضور 108 شرکت کننده در حال برگزاری است که در روز اول مسابقات، در گروه بانوان نمایندگان ایران صاحب 2 نشان طلا و ۲ مدال ارزشمند برنز شدند.

مریم عبدالله پور در وزن 47- کیلوگرم بار دیگر شایستگی خود را نشان داد و توانست برابر یکی از حریفان قدرتمند خود یعنی «ایساکووا» از ازبکستان به برتری برسد و مدال طلا را از آن خود کند. این سومین باری است که پس از رقابت های قهرمانی پاراتکواندو آسیا در ویتنام و فینال پاراگرندپری ریاض 2022، عبدالله پور برابر این حریف به برتری می رسد.

همچنین روزا ابراهیمی دور نخست در وزن 57- کیلوگرم برابر مهتاب نبوی در جدال تمام ایرانی  پیروز شد و نهایتا برابر «گوردال» از ترکیه در فینال قرار گرفت؛ ابراهیمی در یک دیداری تماشایی در حالی که بازی را 6 بر 4 عقب بود، کار را به تساوی کشاند و در راند طلایی توانست این مبارزه را به سود خود تمام کند و نهایتا دومین مدال طلای ایران را کسب کند. همچنین مهتاب نبوی صاحب مدال برنز شد.

رومینا چمسورکی کاپیتان تیم ملی پاراتکواندو بانوان کشورمان در وزن ۶۵- کیلوگرم، دور نخست مقابل «سچیل» از ترکیه با نتیجه ۳ بر ۲ مسابقه را واگذار کرد و در مجموع صاحب مدال برنز شد.

همچنین در وزن ۵۲- کیلوگرم، مهدیه حسینی دور نخست با نتیجه ۱۰ بر یک «اکیل دیگر» از ترکیه را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. حسینی در این مرحله با «مریم کاوادر» دیگر نماینده ترکیه رو به رو و با نتیجه ۱۰ بر ۳ مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت. نرگس جوادی دیگر نماینده کشورمان در وزن ۵۲- کیلوگرم در همان دور نخست مقابل «شریفه تونکای» از ترکیه با نتیجه ۱۷ بر ۴ مغلوب شد و از مسابقات کنار رفت.

در وزن ۶۵+ کیلوگرم نیز، لیلا میرزایی نماینده کشورمان  دور نخست با نتیجه ۴ بر یک مغلوب نایموا از ازبکستان و قهرمان پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ شد و از مسابقات کنار رفت.

گفتنی است فردا یکشنبه 16 بهمن ماه و در روز دوم مسابقات، ملی پوشان در گروه آقایان با رقبا در جام ریاست فدراسیون جهانی پیکار می کنند. بانوان تکواندوکار همچنین در روزهای آتی خود را برای حضور در رقابت های آزاد ترکیه آماده می کنند.

هدایت تیم ملی تکواندو بانوان برعهده عاطفه کشاورز به عنوان سرمربی است؛ زهرا حسینی به عنوان مربی وی را همراهی می کند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده