سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو آقایان:

پاراتکواندو جهان شاهد ظهور ستاره ای از ایران بود/ هر 3 طلایی ریاض پتانسیل حضور در پارالمپیک پاریس را دارند

مرتضی سلطانی گفت: هر 3 ورزشکاری که در مرحله نهایی رقابت های پاراگرندپری ریاض موفق به کسب مدال طلا شدند شایستگی حضور و درخشش در پارالمپیک پاریس را دارند.

مرتضی سلطانی سرمربی تیم ملی پاراتکواندو در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در خصوص کسب 3 مدال طلا توسط نمایندگان ایران در مرحله نهایی رقابت های پاراگرندپری ریاض، عنوان کرد: در ابتدا خدا را شاکر هستم چراکه در قدم اول عنایت خداوند متعال  به ما کمک  کرد تا موفقیت بازیکنان رقم بخورد. باید بگویم غیرت و جنگندگی بازیکنان در این رویداد کاملا مشهود بود؛ برای مثال علیرضا بخت در دیدار اول به دلیل ضربه حریف مکزیکی با شکستگی از ناحیه دست چپ مواجه شد اما تا لحظه آخر جنگید و با وجود درد فراوان و تورمی که برایش پیش آمد، دیدارها را دنبال کرد و مدال طلا را از آن خود کرد.

او ادامه داد: در وزن 63- کیلوگرم، پاراتکواندو دنیا شاهد ظهور ستاره دیگری به نام «سعید صادقیانپور» بود. او باتوجه به تغییر کلاس گفته می شد باید تکواندو را رها کند اما با جسارت و جنگندگی که داشت نشان داد می تواند بازیکن قابلی باشد و جواب حرف منتقدین را به خوبی بدهد. صادقیانپور «محمود بوتزکه» بهترین بازیکن سال 2022 را با اختلاف 21 امتیاز شکست داد. این تکواندوکار ترکیه ای تا پیش از صادقیانپور بی رقیب بود و خیلی علاقه داشت در این رویداد هم دست نیافتنی باشد اما ستاره ایرانی نشان داد توانایی هایش از تفکرات بوتزکه بالاتر است و نهایتا نشان طلا را برای خود کرد که موجب حیرت حاضرین در سالن مسابقات شد.

سطانی درباره عملکرد «حامد حق شناس» در این رویداد نیز بیان کرد: او در فینال این رقابت ها قهرمان پارالمپیک و گرندپری را شکست داد و فراتر از تصورات ما ظاهر شد. حامد حق شناس شکست ناپذیر است و بااقتدار بالا همه حریفان را شکست داد و به جد می توانم بگویم او یکی از اصلی ترین گزینه های ایران برای کسب مدال در پارالمپیک به شمار می رود. حق شناس بازیکن بسیار باهوشی است و از لحاظ تکنیکی یک سر و گردن از حریفان آماده تر نشان داد. باید اعتراف کنم به خود می بالم که با بازیکنان خوبی مانند آن ها کار می کنم چراکه همگی پرانگیزه و بسیار جنگنده هستند و شایستگی حضور در پارالمپیک را دارند.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو آقایان در خصوص مسیر کسب سهمیه پارالمپیک 2024 اظهار داشت: مطمئنا مسیر رسیدن به پارالمپیک پاریس  دشوار و پر پیچ و خم است اما امیدواریم با حمایت های مسئولین ذی ربط در مسابقات سال آتی که امتیازات بالایی به منظور حضور در رقابت های پارالمپیک دارد، شرکت کنیم. قطعا با امتیازاتی که بازیکنان گرفتند؛ در رنکینگ با ارتقای خوبی مواجه می شوند. با این حال جایگاه سعید صادقیانپور نسبت به علیرضا بخت و حامد حق شناس در رنکینگ شکننده تر است اما با روحیه بالایی که از وی سراغ داریم، می دانیم در صورت شرکت در رویدادهای آتی توانایی خوبی برای کسب مدال و کسب سهمیه پارالمپیک دارد. 

سلطانی همچنین اظهار کرد: قصد داریم برای رقابت های قهرمانی جهان در سال 2023 از چهره های جدید و با انگیزه بالا دعوت کنیم تا ضمن حضور در رقابت های انتخابی به اردوی تیم ملی راه پیدا کنند. کار سختی در پیش داریم و می خواهیم جوانان شایسته ای را به تیم ملی دعوت کنیم. در کنار تلاش های کادر فنی و فدراسیون، از هیات های استانی درخواست دارم نسبت به شناسایی و معرفی قهرمانان پاراتکواندو بیش از پیش به ما کمک کنند. در وزن 70- کیلوگرم در نظر داریم بازیکن چهره و خوبی را پیدا کنیم تا مانند سایر وزن ها پتانسیل کسب مدال و درخشش را داشته باشد.

وی در پایان بیان کرد: از هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو که همواره حامی پاراتکوانده بوده است، تشکر فراوان دارم. همچنین از تمامی زحمتکشان فدراسیون تکواندو، کمیته ملی پارالمپیک، علی کریمی صابر مربی زحمتکش تیم ملی پاراتکواندو، جمشید سهرابی رئیس انجمن پاراتکواندو که حضورش در کنار ما نقطه قوتی است تشکر می کنم. همچنین از کادر اسبق تیم ملی مدانلو، خانلرخانی ،احمدی و لشکری نهایت تشکر و قدردانی را دارم. 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده