سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

در نشست خبری با اصحاب رسانه؛

ساعی: عملکرد بسیار خوبی در 6 ماه داشتیم/ برای کسب سهمیه المپیک مسیر سختی داریم

رئیس فدراسیون تکواندو امروز چهارشنبه نهم شهریور ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو امروز چهارشنبه نهم شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در فدراسیون تکواندو، بیان کرد: خبرنگاران از یاوران اصلی ورزش به ویژه تکواندو به حساب می آیند و البته منتقدان در کنار خبرنگاران کمک زیادی به ما کرده اند. همه ما انتقادات را پذیرفته و از اینکه ایرادات را بیان می کنید تشکر می کنم. افرادی که بیرون از مجموعه هستند بهتر متوجه ایرادات ما می شوند و می توانند به عنوان کارشناس و یک همراه درست این موارد را به ما بگویند.

او ادامه داد: ما از بدو ورود کار سخت و فشرده ای داشتیم و ابتدا مسابقات بین المللی جام فجر، جام باشگاه های آسیا و جام ریاست فدراسیون جهانی را برگزار کردیم. این رقابتها قرار بود در جزیره کیش برگزار شود اما با بررسی های انجام شده، در نهایت به این نتیجه رسیدیم این مورد به ضرر فدراسیون است؛ بنابراین مسابقات را به تهران آوردیم تا هزینه های فدراسیون کم شود. خدا را شکر استقبال از رقابت ها بالا بود و رقابتهایی بسیار خوب و با کیفیتی را شاهد بودیم.  تیم بسیار قوی در برگزاری رقابت ها داشتیم که از پس برگزاری مسابقات برآمدند و نماینده فدراسیون جهانی و رئیس اتحادیه آسیا رضایت کامل از برگزاری مسابقات داشتند.  امیدواریم این روند خوب را طی کنیم و همچنان بتوانیم مسابقات را به صورت G2 برگزار کنیم. سعی داریم‌ زمان رقابتهای بین المللی را به تابستان بیاوریم و تا جام فجر در رده سنی نوجوانان نیز برگزار شود که مطمئن هستم استقبال خوبی از آن خواهد شد.

ساعی به حضور تیم های ملی در مسابقات جهانی و آسیایی هم اشاره کرد و گفت: در مسابقات پومسه قهرمانی جهان به میزبانی کره جنوبی تیم ملی به صورت کیفی اعزام شد و نتیجه خوبی به دست آمد. در رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی چانچئون با کادر فنی همدل و همراه موفق شدیم در بخش بانوان برای نخستین بار و آن هم در کره جنوبی عنوان قهرمانی آسیا را کسب کنیم. در رقابت های قهرمانی جهان نیز تیم‌ملی نونهالان در بخش دختران قهرمان و پسران نایب قهرمان شدند و با اینکه  تعداد ورزشکاران اعزامی نسبت به دوره قبل کمتر بود اما نتیجه فوق العاده ای رقم خورد. در مسابقات نوجوانان جهان نیز هر دو تیم دختران و پسران با تعداد کمتری اعزام شدند، ولی نتایج درخشانی کسب کردند. در رقابت های آزاد کره جنوبی تیم ملی امید با وجود سطح بالای رقابت ها به چانچئون اعزام و نتیجه خوبی حاصل شد.

او افزود: در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی نتیجه تیم ملی تکواندو با ۱۵ ورزشکار عالی بود و قهرمان شدیم. رقابت های قهرمانی پاراآسیایی نیز قهرمان قاره کهن شدیم. در رده سنی نونهالان و نوجوانان نیز هر ۴ تیم  عنوان قهرمانی آسیا را به دست آوردند که کارشناسان از عملکرد بچه ها تعجب کرده بودند و به گفته نماینده تکواندو آسیا او هر کاری کرد نتوانست عنوان برترین مربیان و بازیکنان را به فرد دیگری بدهد.

ساعی در پاسخ به سوال خبرگزاری واحد مرکزی خبر در خصوص عملکرد تیم ملی بزرگسالان در رقابت های قهرمانی آسیا چانچئون بیان کرد: یکی از دلایل موفقیت تیم های ملی ایجاد رقابت است و در نونهالان و نوجوانان ۲ کادر فنی جداگانه داشتیم و در بزرگسالان نیز رقابت های زیاد و پشت باعث شد تا تصمیم بگیریم 2 کادر فنی را تشکیل دهیم. بنابراین یک کادر فنی کافی نبود تا در کوران مسابقات متعدد اعزام شوند و  کمیته فنی تصمیم گرفت ۲ تیم به رقابت های مختلف اعزام شوند.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره عملکرد ملی پوشان نونهالان و نوجوانان در رقابت های قهرمانی جهان و آسیا متذکر شد: تکواندوکارانی که در مسابقات جهانی نونهالان و نوجوانان مدال گرفتند ۷۰ امتیاز المپیکی به دست آوردند و این شانس به بچه ها داده شد تا در رقابت های قهرمانی آسیا در رقابت های انتخابی شرکت کنند تا در نهایت با کسب ۲۰ امتیاز و در مجموع با ۹۰ امتیاز به اردوی تیم های ملی بزرگسالان دعوت شوند. در تاریخ دوم مهر همه ملی پوشان در رقابت‌های انتخابی بزرگسالان شرکت می‌کنند تا نهایتا افراد حاضر در اردو برای مسابقات جهانی مکزیک تلاش کنند.

ساعی با اشاره به استفاده از قهرمانان رده های سنی نونهالان و نوجوانان در تورنمنت های مختلف؛ عنوان کرد: نوجوانانی که مدال کسب کرده اند اگر در رقابت های انتخابی بزرگسالان موفق باشند در اردوی تیم ملی حضور پیدا می کنند و اگر ببازند در اردوی تیم ملی امید حاضر خواهند شد و رها نمی شوند. آنها در تیم ملی امید هستند و به واسطه اینکه رنکینگ بالایی دارند با اعزام تورنمنتهای  G2 رنکینگ آن‌ها حفظ و ارتقا می یابد. می خواهیم در هر وزن حداقل ۲ ورزشکار داشته باشیم تا امید برای حضور در المپیک بالا برود. 

او در خصوص وضعیت کادر فنی تیم ملی اظهار کرد: بعد از گرندپری منچستر کمیته فنی تشکیل جلسه داده و در این خصوص برای حضور در رقابت های جهانی تصمیم گیری خواهد شد. اما  فعلا به همین روش پیش می رویم. 

او در پاسخ به سوال خبرنگار سایت طرفداری درباره افول تکواندو از المپیک 2004 اظهار کرد: در المپیک 2004 بهترین نتیجه تاریخ المپیک را با کسب یک طلا و برنز گرفتیم، اما در 2008 یک طلا گرفتیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند در المپیک پکن موفق بودیم، اما نباید فراموش کنیم یک مدال دیگر را از دست دادیم و تنها به خاطر عدم کسب مدال در رشته‌های دیگر این موفقیت دیده شد. در المپیک 2012 نیز به یک مدال نقره رسیدیم و در المپیک 2016 نیز در بخش مردان موفق به کسب مدال نشدیم و در بانوان یک برنز گرفتیم و در نهایت در توکیو به مدال نرسیدیم. از 2004 تا 2020 روند موفقیت‌های ما در المپیک رفته رفته کمرنگ شد و دیگر نتوانستیم مدال بگیریم. شرایط المپیک خیلی فرق می‌کند و ورزشکار باید برای حضور در این میدان حرفه‌ای باشد تا نتیجه بگیرد. در حال حاضر تکواندوکاران با آتیه ای داریم که فقط بی‌تجربه هستند و امیدوار در فرصت باقی مانده به  پختگی برسند و تجربیات مربیان نیز خیلی در روند تیم‌های موفق خواهد بود.

رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به مخالفت شورای برون مرزی با اعزام دو مربی بانوان به گرندپری پاریس تاکید کرد: برای گرندپری پاریس با اعزام سرپرست تیم مخالف کردند و این در حالی است که که سه ورزشکار اعزام می‌کنیم و اگر ۲ ورزشکار ما به صورت همزمان بازی داشته باشند، چه کسی باید تکواندوکار دوم را هدایت کند؟ در پاراتکواندو تنها به یک مربی مجوز دادند در کنار تیم چهار نفره حضور داشته باشد و این در حالی است که بچه‌های پارا یکسری مشکلات دارند و باید به آنها کمک شود.

 

او در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص قصد کمیته فنی برای تعیین تکلیف کادر فنی تیم ملی بعد از گرندپری منچستر و اینکه بهتر نبود از همان ابتدا تکلیف کادر فنی تیم ملی مشخص می شد، گفت: آنقدر مسابقات ما نزدیک به هم بود که اصلا نمی توانستیم این کار را انجام دهیم. ما از همان اول مسابقات را تقسیم کردیم. یک تعدادی بازیکن در اختیار بیژن مقانلو و یک تعدادی در اختیار علی محمد بسحاق قرار گرفتند. ما اگر یک کادر داشتیم این تعداد بازیکن را نمی توانستیم در اردو داشته باشیم و بازیکنان ما هم فرسوده می شدند. با این کار مربیان تمرکز بیشتری روی رویدادها و بازیکنان داشتند. خدا را شکر تا به امروز رقابت سالم بوده است. سطح مسابقات با هم فرق می کند و انتخاب ما بر اساس عملکرد مربیان خواهد بود. مربیان ما خیلی همدل هستند و همه به فکر موفقیت در المپیک هستیم.

ساعی در پاسخ به این سوال که شانس مقانلو برای انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی در مسابقات جهانی بیشتر است یا بسحاق، گفت: انتخاب بین این  ۲ مربی واقعا سخت است چرا که عملکرد هر ۲ خوب بوده است. شاید مقانلو بگویید در آسیا خوب نتیجه نگرفت اما تیمی بی تجربه را در اختیار داشت و ۸۰ درصد بچه هایی که اعزام شدند برای اولین بار بود اعزام می شدند.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره اینکه آیا قول کسب مدال المپیک را می دهد، اظهار کرد: سخت است تا آنجا برسیم. تیم ما جوان است ولی خیلی امیدواریم. بعد از مسابقات جهانی مسیر برای کسب سهمیه المپیک را پیدا می کنیم. نتیجه گرفتن در جهانی سخت است. اگر آنجا مدال بگیریم ۷۰ درصد راه کسب سهمیه را رفته ایم. تکواندو طوری است که وقتی المپیک تمام می شود از فردای آن المپیک بعدی شروع می شود. اگر دوره قبل در المپیک نتیجه نگرفتیم یکی از دلایل آن این بود که تعداد محدودی از ورزشکاران تمام مسابقات را شرکت کردند و کسانی که سهمیه المپیک گرفتند خسته بودند. اینکه الان می گوییم برای هر وزن ۲ نفر داشته باشیم به خاطر این است که همدیگر را ساپورت کنند.  کسب سهمیه کار یک تیم فنی بزرگ است.

ساعی در پایان درباره وضعیت آرمین هادی پور ملی پوش تکواندو ایران گفت: هادی پور یک عمل کوچک دیگر انجام داد و مدتی هم برای ریکاوری و فیزیوتراپی اینجا بود. او الان مرخصی گرفته است و دوباره به تیم اضافه می شود. آرمین پتانسیل خوبی در وزن ۲ است. امیدوارم آسیب دیدگی او رفع بشود. از او حمایت می کنیم او حتی درخواست کرد به یک تورنمنت اعزام بشود و کارهایش را انجام داد ولی آسیب دیدگی آخر به او اجازه نداد. اگر لازم باشد به تنهایی در یک تورنمنت شرکت کند این کار را خواهیم کرد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده