سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا- ویتنام

شش نماینده ایران در تلاش برای تصاحب طلا در روز پایانی

روز پایانی رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا به میزبانی ویتنام، با حضور 6 نماینده ایران در فینال پیگیری شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، یازدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان  با حضور ۲۸۵ تکواندوکار از ۲۸ کشور از روز گذشته به میزبانی ویتنام در سالن «ارتش» شهر هوشی مینه آغاز شد.

امروز شنبه پنجم شهریورماه در روز دوم و  پایانی این رقابت ها، مبارزات تکواندوکاران ۴۸-، ۵۵-، ۶۳-، ۷۳- و ۷۸+ در گروه پسران، ۴۴-، ۴۹-، ۵۵-، ۶۳- و ۶۸+ کیلوگرم در گروه دختران برگزار  شد که 6 نماینده تیم ملی کشورمان به فینال مسابقات راه یافت.

در وزن ۴۸- کیلوگرم پسران ابوالفضل زندی دور نخست به مصاف «یانگ شیونگ» از چین تایپه رفت و 2 بر صفر به برتری رسید و در مبارزه بعدی مقابل «اوکازاکی» از ژاپن 2 بر صفر پیروز و راهی نیمه نهایی شد. او در این مرحله مقابل «منصوروف» از ازبکستان به پیروزی در 2 راند رسید و به فینال وزن خود راه یافت.

متین رضایی در وزن ۶۳- کیلوگرم دور نخست «پارک هیون» از کره جنوبی را در حالی که 14 بر 2 پیش بود با ضربه فنی(ناک اوت) پشت سر گذاشت و به نیمه نهایی صعود کرد. رضایی در این مرحله 14 بر 3 و 10 بر 3 برابر «تانگ» از هنگ کنگ به برتری رسید و به دیدار نهایی صعود کرد. 

رضا کلهر در وزن ۷۳- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، در مبارزه با «نارکام» از ویتنام با نتیجه 15 بر 2 و 14 بر یک به برتری رسید و به نیمه نهایی صعود کند. کلهر در این مرحله  «کووان» از کره جنوبی  را در دو راند متوالی شکست داد و راهی فینال شد.

ابوالفضل عباسی در وزن ۷۸+ کیلوگرم دور نخست 2 بر صفر از «لی یان یانگ» از چین را شکست داد. سپس مقابل «جابیرخان گایبولیف» از ازبکستان را با نتایج 15 بر یک و 12 بر 11 از پیش رو برداشت و در ادامه با پیروزی 12 بر صفر و 6 بر صفر در پیکار با «آلتانگرل» از مغولستان راهی مبارزه پایان شد.

در گروه دختران و در وزن ۵۵- کیلوگرم فرشته فتحی در مرحه یک چهارم نهایی «کارنجانکو» از تایلند را با نتایج 10 بر 5 و 13 بر یک از پیش رو برداشت و سپس مقابل «ین نگویان» از ویتنام در 2 راند پیروز و راهی فینال شد.

در وزن ۶۳- کیلوگرم ساغر مرادی پس از یک دور استراحت، در مرحله نیمه نهایی به دیدار با «نازیم» نماینده قزاقستان رفت و با برتری 2 بر صفر راهی فینال شد. 

در وزن ۴۹- کیلوگرم صبا بیکی در نخستین مبارزه به مصاف «آردینی» از اندونزی  رفت و در 2 راند به برتری 12 بر صفر رسید اما در مرحله یک چهارم نهایی 2 بر یک نتیجه را به «تای نگویان» از ویتنام  واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۵۵- کیلوگرم نیز امیرمحمد کریمی دور نخست به مصاف «لی سی ین» از چین تایپه رفت و بازی را واگذار کرد و حذف شد.

تا پایان روز اول این دوره از رقابت ها، امیر حسین ملکی، سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، پونه جعفر صالحی و الهام حقیقی 5 مدال طلا، امیررضا قربانی و آرش وزیری دوست ۲ مدال نقره، یاسین ولی زاده  و محمدامین کارساز هم ۲ مدال برنز برای تیم ایران کسب کرده اند.

گفتنی است هدایت تیم ملی نوجوانان در گروه پسران برعهده وحید عبداللهی است؛ ابراهیم افتخاری و یوسفعلی حاجی پور دستیاران وی هستند. در گروه بانوان راضیه آقاجانپور سرمربی، آتنا دلیر و فاطمه نعمتی دستیاران او هستند. غلامحسن ذوالقدری سرپرست و جعفر رنجبرپور مدیر تیم هستند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده