سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا- ویتنام

تلاش هفت تکواندوکار کشورمان برای کسب مدال طلا

روز نخست از رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا با صعود هفت نماینده ایران به دیدار نهایی همراه بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات از امروز چهارم شهریور ماه با حضور ۲۸۵ تکواندوکار به مدت 2 روز در سالن «ارتش» شهر هوشی مینه آغاز شده است.  در روز نخست این رقابت ها، تکواندوکاران اوزان ۴۵-، ۵۱-، ۵۹-، ۶۸- و ۷۸- کیلوگرم در گروه پسران، ۴۲-، ۴۶-، ۵۲-، ۵۹- و ۶۸- کیلوگرم در گروه دختران به مصاف رقبا رفتند که ملی پوشان کشورمان در هفت وزن با صعود به دیدار نهایی شانس کسب مدال طلا دارند. 2 نماینده کشورمان نیز 2 مدال برنز گرفتند.

در گروه مردان و در وزن ۴۵- کیلوگرم یاسین ولی زاده دور نخست 2 بر یک از سد «عبدالله الشهرانی» از عربستان عبور کرد و  سپس «سایپراساد» از هند را  با نتایج 13 بر 3 و 17 بر 2 شکست داد.وی  در مرحله نیمه نهایی 2 بر یک نتیجه را مقابل «ریکو» از ژاپن نتیجه واگذار و به مدال برنز بسنده کرد.

در وزن ۵۱- کیلوگرم  امیررضا قربانی در اولین دیدار برابر «رنزو گاولینس» از فیلیپین 2 بر صفر پیروز شد سپس به مصاف «کریم مصطفی» از عراق رفت و با نتایج 14 بر 2 و 14 بر صفر به برتری رسید. وی در نیمه نهایی نیز برابر هند پیروز و راهی مرحله نهایی شد.

 در وزن ۵۹- کیلوگرم  امیرحسین ملکی دور نخست «باهان داری» از نپال را در 2 راند و با نتیجه 12 بر صفر شکست داد و سپس مقابل « سوروکا» از ژاپن 2 بر صفر و با نتایج 11 بر یک و 28 بر 9 به برتری رسید. ملکی در نیمه نهایی با برتری مقابل نماینده هند به دیدار نهایی صعود کرد.

آرش وزیری دوست در وزن ۶۸- کیلوگرم  در اولین دیدار «رنزو بالیدو» از فیلیپین را با نتایج مشابه 12 بر صفر در هر 2 راند شکست داد و در ادامه برابر «عبدالرسول» نماینده ازبکستان در 2 راند پیروز شد. وزیری دوست در مرحله نیمه نهایی «باتریخان» از قزاقستان را نیز در 2 راند شکست داد و به فینال صعود کرد.

در وزن ۷۸- کیلوگرم محمد امین کارساز ابتدا با «یو فان» از چین مبارزه کرد و 14 بر 7 و 11 بر 4 پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. او در این مرحله مقابل «پارک» از کره جنوبی نتیجه را واگذارو به مدال برنز بسنده کرد.

در گروه دختران و در وزن ۴۲- کیلوگرم سوگند شیری در اولین دیدار «گلشن اسماعیلوف» از ازبکستان را پیش رو داشت و با نتیجه 10 بر 2 و 14 بر یک به برتری رسید. او در دور نیمه نهایی با «هکاد» از هند رو به رو شد و توانست با نتیجه 12 بر صفر در 2 راند پیروز شود و جواز حضور در فینال را کسب کند.

در وزن ۵۲- کیلوگرم  مبینا نعمت زاده دور نخست در پیکار با «جیسئون چول» از کره جنوبی در دو راند و با نتایج  12 بر صفر و 14 بر 2 به برتری رسید و سپس «نوزی کازانبک» از قزاقستان را با نتایج 5 بر صفر و 10 بر 2 شکست داد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد. او در مرحله نیمه نهایی مقابل «توین» از ویتنام به میدان رفت و 2 بر صفر پیروز شد و به فینال وزن خود رسید.

پونه جعفر صالحی در وزن ۵۹- کیلوگرم، دور نخست استراحت داشت و در مرحله یک چهارم مقابل «زینو شن» از چین با نتیجه 2 بر صفر و 7 بر 5 پیروز و راهی نیمه نهایی شود. او در مرحله نیمه نهایی در مبارزه با  «آندوری» نماینده مغولستان  در 2 راند به برتری رسید و راهی فینال شد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم الهام حقیقی در اولین دیدار با «جین» از چین مبارزه کرد و در یک بازی تماشایی 2 بر یک به برتری رسید. او در مرحله نیمه نهایی مقابل «مینگ سئو» به برتری در 2 راند رسید و راهی فینال شد. 

اما در وزن ۴۶- کیلوگرم  سوگل شیری نتیجه را به حریف ویتنامی واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

گفتنی است هدایت تیم ملی نوجوانان در گروه پسران برعهده وحید عبداللهی است؛ ابراهیم افتخاری و یوسفعلی حاجی پور دستیاران وی هستند. در گروه بانوان راضیه آقاجانپور سرمربی، آتنا دلیر و فاطمه نعمتی دستیاران او هستند. غلامحسن ذوالقدری سرپرست و جعفر رنجبرپور مدیر تیم هستند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده