سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

رقابت های قهرمانی نونهالان آسیا - ویتنام

8 مدال طلا و نقره حاصل تلاش تکواندوکاران در روز پایانی/ قهرمانی در تصاحب دختران و پسران ایران

پرونده رقابت های قهرمانی نونهالان آسیا به میزبانی ویتنام، با کسب 16 مدال طلا، نقره و برنز برای نمایندگان ایران بسته شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، روز دوم و پایانی چهارمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نونهالان آسیا امروز پنجشنبه سوم شهریور ماه با مبارزات تکواندوکاران اوزان 37-،45-، 53-، 61- و 65+ کیلوگرم در گروه پسران و 33-، 41-، 47-، 55- و 59+ کیلوگرم در گروه دختران برگزار شد که  8 تکواندوکار ایران موفق به کسب مدال های طلا و نقره شدند.

در گروه پسران و در وزن 37- کیلوگرم، امیرعباس قنبرزاده دور نخست برابر «خوسین» از مغولستان 2 بر یک به برتری رسید و در ادامه «بامسعود» از عربستان سعودی را با نتایج 14 بر 4 و 9 بر یک  شکست داد و راهی فینال شد. در فینال نیز قنبرزاده برابر «فات» از ویتنام در 2 راند به برتری رسید و قهرمان شد.

در وزن 61- کیلوگرم، رادین زینالی پس از یک دور استراحت، «وینسه رین» از فیلیپین  را 10 بر 4 و 9 بر یک از پیش رو برداشت و در مرحله نیمه نهایی نیز 12 بر صفر و 12 بر 11 مقابل «آرتویی» از تایلند به برتری  رسید و به فینال وزن خود صعود کرد. زینالی پس از کسب عنوان قهرمانی در رقابت های قهرمانی جهان به میزبانی صوفیه، این بار مدال طلا را از شیاپ چانگ هوشیمینه گرفت و برابر «چوی سی وون»  نماینده کره جنوبی در 2 راند به برتری رسید.

ایلیا شهبازی نماینده وزن 65+ کیلوگرم، ابتدا «یو ته چو» از چین تایپه را  12 بر صفر و 9 بر 3 پشت  سر گذاشت و در مرحله یک چهارم نهایی «هئونسونگ» از کره جنوبی را در 2 راند مغلوب کرد. او در مرحله نیمه نهایی 12 بر صفر و 16 بر 4 برابر «می ساک» از تایلند به برتری رسید. شهبازی در فینال مقابل «جواهیرجون» از ازبکستان نتیجه را واگذار و به نقره بسنده کرد.

در گروه دختران، در وزن 33- کیلوگرم زهرا فلاح دور اول «میونیونگ کواک» از کره جنوبی را پیش رو داشت و با نتیجه 8 بر 6 و 9 بر 6 به برتری رسید و در مرحله نیمه نهایی برابر نماینده مغولستان پیروز شد و به فینال صعود کرد. فلاح در دیدار نهایی مقابل «آیگنه» از قزاقستان 2 بر یک پیروز شد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

فاطمه باقرزاده در وزن 41- کیلوگرم، ابتدا  «یی سیئوان چونگ» از چین تایپه را در 2 راند متوالی  و با نتایج 12 بر 7 و 7 بر صفر شکست داد و سپس برابر «دائو» از ویتنام 15 بر یک و 12 بر صفر پیروز شد و برابر نماینده کره جنوبی نیز در مرحله نیمه نهایی به برتری رسید. او در مرحله نهایی مقابل ژلئو آکبوتا از قزاقستان به برتری رسید و فاتح وزن خود شد.

روژان گودرزی در وزن 47- کیلوگرم، دور نخست  «ترانگ» از کشور میزبان را 3 بر صفر و 12 بر صفر در 2 راند از پیش رو برداشت و سپس در پیکار با  «ساکورا» از ژاپن  در 2 راند متوالی و با نتایج 6 بر یک و 8 بر صفر به برتری رسید. گودرزی در فینال مقابل نماینده کره جنوبی قرار گرفت و با وجود تساوی در راند سوم به دلیل بیشتر بودن پاور حریف نتیجه را واگذار و به نقره بسنده کرد.

دینا بابارحیم  در وزن 55- کیلوگرم «نومکلائو» از تایلند را دور نخست با نتایج  10 بر یک و 13 شکست داد و  در مرحله نیمه نهایی مقابل «امیناخون کامالو» از ازبکستان با نتایج 6 بر 5 و 12 بر 3 به برتری رسید و توانست در فینال مقابل «آرانایا» از هند پیروز و قهرمان وزن خود گردد.

حنا زرین کمر در وزن 59+ کیلوگرم با شرکت 6 هوگوپوش دور اول «کوین» از ویتنام را در 2 راند شکست داد و حریف «یون ژا» از چین تایپه در مرحله نیمه نهایی شد و مقابل این حریف نیز با نتیجه 12 بر صفر در هر 2 راند به برتری رسی. قهرمان جهان در صوفیه در فینال آسیایی مقابل «لیم» از کره جنوبی در 2 راند پیروز و قهرمان آسیا شد.

در وزن 45- کیلوگرم، ابوالفضل کلانتری ابتدا با «بخروز سالیموف» از ازبکستان دیدار کرد و با واگذاری نتیجه از دور رقابت ها کنار رفت. آرش ضامنی در وزن 53- کیلوگرم دور نخست با قرعه استراحت رو به رو شده بود  در دور بعدی با «هئوچئول» از کره جنوبی مبارزه کرد و او نیز مانند کلانتری از گردونه رقابت ها خارج شد.

در این رقابت ها امیرمحمد نصیر احمدی در وزن 41- کیلوگرم،محمدحسین تقی پور نیز در وزن 57- کیلوگرم، امیرعباس قنبرزاده در وزن 37- کیلوگرم، رادین زینالی در وزن 61- کیلوگرم، ساسان درزی در وزن ۶۵- کیلوگرم،  زهرا فلاح در وزن 33- کیلوگرم،  فاطمه باقرزاده در وزن 41- کیلوگرم، ساینا علیپور در وزن 51- کیلوگرم، پرنیان نوری در وزن 44- کیلوگرم، دینا بابارحیم  در وزن 55- کیلوگرم، فاطمه اسکندرنیا در وزن ۵۹- کیلوگرم و حنا زرین کمر در وزن 59+ کیلوگرم مدال طلا گرفتند؛ نیما عبداللهی در وزن 33- کیلوگرم، روژان گودرزی در وزن 47- کیلوگرم و، ایلیا شهبازی نماینده وزن 65+ کیلوگرم صاحب نقره شدند و باران جمال لیوانی برنز گرفت.

ملی پوشان ایران در مجموع 2 گروه دختران و پسران با کسب 12 طلا، 3 نقره و یک برنز قهرمان رقابت های قهرمانی نونهالان آسیا شدند.

گفتنی است هدایت تیم ملی تکواندو نونهالان در گروه دختران برعهده شهره خلج زاده است، فاطمه نعمتی و مطهره رضایی به عنوان مربی وی را همراهی می کنند. در گروه پسران کوروش رجلی سرمربی است، هوشیار دیندار و محمد علوی دستیاران وی هستند. غلامحسن ذوالقدری نیز سرپرست تیم است.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده