سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

رقابت های قهرمانی نونهالان آسیا - ویتنام

7 نماینده ایران فینالیست شدند/ جمال لیوانی به برنز رسید

در روز اول رقابت های قهرمانی نونهالان آسیا به میزبانی کشور ویتنام، 7 نماینده کشورمان در 2 گروه دختران و پسران راهی فینال وزن خود شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات با حضور ۲۱۳ تکواندوکار از ۲۵ کشور به مدت 2 روز در سالن «ارتش» شهر هوشی مینه از امروز دوم شهریور ماه برگزار  شد. در روز نخست این رقابت ها تکواندوکاران اوزان ۳۳-، ۴۱-، ۴۹-، ۵۷-و ۶۵- کیلوگرم بخش پسران، ۲۹-، ۳۷-،۴۴-، ۵۱- و ۵۹- کیلوگرم بخش دختران به مصاف رقبا رفتند  که 7 نماینده ایران به فینال رسیدند و باران جمال لیوانی در گروه دختران نیز به نشان برنز دست یافت.

باران جمال لیوانی در وزن 29- کیلوگرم، در دیدار اول برابر «گین سونگ» از کشور کره جنوبی با نتایج 11 بر 7 در راند اول و 7 بر صفر در راند دوم پیروز شد و به دیدار نیمه نهایی رسید. او مرحله نیمه نهایی با «یارینا پوگانتسوا» از قزاقستان رو به رو شد و بازی را برابر وی واگذار و به مدال برنز بسنده کرد.

در ادامه رقابت ها، نیما عبداللهی در وزن 33- کیلوگرم، امیرمحمد نصیر احمدی در وزن 41- کیلوگرم،محمدحسین تقی پور نیز در وزن 57- کیلوگرم، ساسان درزی در وزن ۶۵- کیلوگرم،  پرنیان نوری در وزن 44- کیلوگرم، ساینا علیپور در وزن 51- کیلوگرم و فاطمه اسکندرنیا در وزن ۵۹- کیلوگرم  به فینال وزن خود راه پیدا کردند.

پرنیان نوری که اخیرا در رقابت های قهرمانی جهان صوفیه صاحب مدال طلا شده بود، در وزن 44- کیلوگرم، دور نخست «آشواری سونا وان» از هند را در 2 راند شکست داد و در مرحله یک چهارم برابر «نگو تای» از ویتنام در 2 راند به برتری رسید و حریف مبینا باباسادیدوا از ازبکستان شد و ضمن پیروزی با نتیجه 2 بر یک، به فینال وزن خود رسید. 

ساینا علیپور قهرمان جهان در صوفیه در وزن 51- کیلوگرم، دور یک چهارم «آخانیم» از قزاقستان را 5 بر 3 و 8 بر 2 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید. او در این مرحله برابر «مان لو چو» از چین تایچه در راند اول 16 بر 3 و در راند دوم 11 بر 6 پیروز و راهی فینال شد.

فاطمه اسکندرنیا در وزن ۵۹- کیلوگرم  ابتدا «پرنبک» از قزاقستان را  در 2 راند؛ 12 بر صفر شکست داد و سپس برای صعود به فینال به مصاف «سای راوا رانپو» از هند  رفت و 12 بر صفر و 15 بر یک به برتری رسید و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

نیما عبداللهی در وزن 33- کیلوگرم  مرحله یک چهارم نهایی با «ریاتو کاوای» از ژاپن دیدار کرد و در هر 2 راند برنده شد؛ در مرحله نیمه نهایی نیز 15 بر یک و 7 بر 3 برابر «فی لونگ» از کشور میزبان به برتری رسید و به فینال وزن خود صعود کرد.

امیرمحمد نصیراحمدی در وزن ۴۱- کیلوگرم؛  دور نخست «‌سلطانبک تاشپولاتوف» از ازبکستان را در 2 راند شکست داد  و سپس به مصاف «هو سو» از هنگ کنگ رفت و او را 2 بر صفر پشت سر گذاشت. وی در مرحله نیمه نهایی با «رودان سینوکبوجان» از فیلیپین مبارزه کرد و ضمن برتری در 2 راند، راهی فینال شد.

محمدحسین تقی پور نیز در وزن 57- کیلوگرم، دور اول 16 بر 4 و 10 بر 7 برابر چائو کوانگ از چین تایپه به برتری رسید و مرحله نیمه نهایی با کانگ ونگ از کره جنوبی رو به رو شد و در 2 راند با نتایج 6 بر صفر و 6 بر یک پیروز شد و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

ساسان درزی در وزن ۶۵- کیلوگرم  ابتدا با «علی دابیسوف» از قزاقستان مبارزه  کرد 2 بر صفر به برتری رسید و سپس  مرحله نیمه نهایی  با جائه یون لی از کره جنوبی مبارزه کرد و 6 بر صفر و 20 بر 9 پیروز شد و به فینال راه پیدا کرد.

مبین علیپور در وزن 49- کیلوگرم و پرنیان ساکی نایب قهرمان جهان در صوفیه در وزن 37- کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران در روز نخست رقابت های قهرمانی آسیا بودند که برابر رقبا شکست خوردند و از دور رقابت ها کنار رفتند. 

گفتنی است هدایت تیم ملی تکواندو نونهالان در گروه دختران برعهده شهره خلج زاده است، فاطمه نعمتی و مطهره رضایی به عنوان مربی وی را همراهی می کنند. در گروه پسران کوروش رجلی سرمربی است، هوشیار دیندار و محمد علوی دستیاران وی هستند. غلامحسن ذوالقدری نیز سرپرست تیم است.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده