سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو قهرمانی جهان- صوفیه؛

مبینا نعمت زاده شب طلایی ایران را کامل کرد

روز دوم از سیزدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان با کسب دو مدال طلا برای تکواندوکاران ایران به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در ادامه این دوره از مسابقات که در بلغارستان جریان دارد، مبینا نعمت زاده در وزن 49- کیلوگرم همه رقبا را یکی بعد از دیگری شکست داد و روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

امروز چهارشنبه در روز دوم مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان، مبارزات اوزان ۴۸- و ۴۹- کیلوگرم دختران، ۴۶- و ۵۱- کیلوگرم پسران برگزار شد. تیم ملی ایران دو نماینده داشت که هر دو موفق به کسب مدال طلا شدند. بعد از طلای ابوالفضل زندی در وزن ۴۹- کیلوگرم، مبینا نعمت زاده هم قهرمان شد.

این تکواندوکار کشورمان که ماه گذشته در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا مدال نقره کسب کرده بود، بعد از یک دور استراحت، «کیم مین سئو» از کره جنوبی را با نتیجه 2 بر صفر (13 بر یک و 16 بر 3) شکست داد. وی در مرحله یک هشتم نهایی نیز برابر «لیلا حمدی» از مصر با نتایج 16 بر 4 و 8 بر 2 به برتری رسید وسپس «سوفیا گورابین» از استرالیا را در 2 راند متوالی با نتیجه 2 بر صفر (14-1 و 13 بر یک) از پیش رو برداشت و به مرحله  نیمه نهایی صعود کرد.

نعمت زاده در این مرحله «یکاترینا خامنکو» اوکراین را با نتایج  12-1 و 12- صفر شکست داد و راهی فینال شد. این تکواندوکار با آتیه در دیدار پایانی «کامان چانوک » از تایلند را پیش رو داشت که در ادامه مبارزات خوب خود، 9 بر صفر در راند اول و 8 بر یک در راند دوم پیروز شد و به نشان طلا دست پیدا کرد. 

تیم ملی ایران تا پایان روز دوم این دوره از مسابقات موفق به کسب سه مدال طلا و یک نقره شده است. سوگند شیری، مبینا نعمت زاده و ابوالفضل زندی سه مدال طلا و پرنیا سلمانی هم یک مدال نقره برای تیم کشورمان کسب کردند.

هدایت تیم ملی نوجوانان در گروه دختران برعهده فاطمه صفرپور است و نیلوفر صفریان و اختر کیانی به عنوان مربی وی را همراهی  کردند. در بخش پسران محمدرضا زوار سرمربی است و بهزاد خداداد و مسعود کاظم پور همکاران او هستند.

سیزدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان تا روز یکشنبه شانزدهم مردادماه در صوفیه جریان خواهد داشت.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده