سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

سرمربی تیم ملی تکواندو نونهالان:

کسب عنوان قهرمانی با 6 تکواندوکار کار بزرگی بود / ‏در‬ آینده از این قهرمانان بیشتر خواهید شنید

معصومه محمدیان گفت: رقابت های تکواندو قهرمانی نونهالان جهان سطح فنی بالایی داشت و رسیدن به عنوان قهرمانی با 6 تکواندوکار کار بزرگی بود که دختران شایسته ایران زمین موفق به انجام آن شدند.

سرمربی تیم تکواندو نونهالان ایران در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: بعد از وقفه ای 2 ساله  که به دلیل شیوع ویروس کرونا در برگزاری مسابقات رده‌های پایه شاهد بودیم، در ابتدا فکر می‌کردم که تکواندوکاران به همین دلیل شرایط فنی مطلوبی نداشتند، ولی کاملاً برعکس بود و به واقع انتظار چنین رقابت‌های سطح بالایی را نداشتم. بدون شک این دوره از رقابت‌ها در سطح فنی بالا و حتی می‌توان گفت فراتر از حد رده سنی نونهالان برگزار شد. برخی کشورها نیز پیشرفت خوب خود را به تصویر کشیدند و تکواندوکاران اغلب کشورها عطش زیادی برای کسب مدال داشتند و این خیلی به غنای فنی مسابقات کمک کرده بود.

بهترین مربی جهان افزود: در کنار وقفه 2 ساله، تغییر قوانین داوری و راند شماری برای تعیین تکواندوکار پیروز، کار را برای همه کشورها سخت کرده بود. اعضای تیم ما هم هیچ سابقه اعزامی نداشتند. در این شرایط سعی کردیم در 2 ماهی که برای آماده سازی فرصت داشتیم،  اعضای تیم را به لحاظ فنی با شرایط جدید برگزاری مسابقات و مهم‌تر از آن قوانین جدید داوری آشنا کنیم. در تمرینات خیلی روی اخطارها زمان صرف شد و اعضای تیم به این باور رسیدند که هر مبارزه حکم 2 بازی را دارد. جا انداختن همین موارد کار سخت و زمان بری است. ولی کادر فنی همه تلاش خود را به کار گرفت و در همین مدت زمانی که در اختیار داشتیم اعضای تیم به شرایط اعزام نزدیک شدند.

محمدیان ادامه داد: همین تمرینات باعث شد تا در بین اعضای تیم ما هیچ تکواندوکاری ۵ اخطاره نشود، در واقع اگر تکواندوکار ما یک اخطار از داور می‌گرفت، مبارزه را به روشی اداره می‌کردند که بازهم همان اخطار را نگیرند. این موضوع هم از آنجاست که روی تک تک اخطارها کار کردیم و برای هر بخش از مبارزه تاک تیک خاصی طراحی شده بود. این یعنی تکواندوکاران ما با تاکتیک پذیری بالا بازی به بازی بهتر شدند و خدا را شکر به اهداف خود از طراحی تمرینات دست پیدا کردیم.

سرمربی تیم تکواندو نونهالان ایران با اشاره این موضوع که تکواندوکاران ما استرس کسب مدال نداشتند، خاطر نشان کرد: ما در تمرینات در کنار مباحث فنی، روی مسائل روحی روانی هم کار کردیم. هیچ فشاری برای کسب مدال به اعضای تیم وارد نشد تمام سعی ما این بود که در زمان مبارزه به شرایطی برسند که بتوانند از توانایی خود را در میدان و برابر حریفان به خوبی استفاده کنند.

وی ادامه داد: تیم ملی ایران برای نخستین بار با شش تکواندوکار در رقابت های نونهالان جهان شرکت می‌کرد، ما سعی کردیم کیفیت کار را بالا ببریم و این 6 نماینده با عملکرد خوب خود موفق به کسب چهار طلا، یک نقره و یک برنز شدند تا با همین نفرات روی سکوی نخست جهان بایستم، در حقیقت کار بزرگ و قابل ستایشی انجام دادیم. به این دختران می بالم چون مطمئن هستم که از آنها در آینده بیشتر خواهیم شنید.

محمدیان ادامه داد: هر 4 تکواندوکاری که موفق به کسب مدال طلا شدند در همه مبارزات خود طی 2 راند پیروز شده و حتی یک راند هم به حریفان خود نداند. پرنیان ساکی که مدال نقره گرفت نیز در مبارزه پایانی با اندک اختلاف نتیجه را واگذار کرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو دختران ایران در پایان گفت: ایستادن روی سکوی قهرمانی کار بزرگی که دختران شایسته ایران موفق به انجام آن شدند و امیدوارم توانسته باشیم گوشه‌ای محبت‌های مردم عزیز ایران اسلامی را جبران کرده و باعث خوشحالی آن ها شده باشیم. البته باید از همکارانم در کادر فنی، مسئولان فدراسیون و همه کسانی که در این مدت همه شرایط را برای این اتفاق بزرگ فراهم کردند تشکر و قدردانی کنم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده