سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تورنمنت آزاد کره جنوبی؛

5 نقره و برنز سهم ملی پوشان ایران از روز اول رقابت ها

ملی پوشان تکواندو ایران در روز اول تورنمنت آزاد چانچئون صاحب یک مدال نقره و 4 برنز شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، تورنمنت آزاد تکواندو کره جنوبی از امروز 29 ژوئن (هشتم  تیر ماه) آغاز و تا پنجم ژوئیه (چهارده تیر ماه) در سالن هوبان به میزبانی شهر «چانچئون» برگزار خواهد شد که تیم ملی امید و بزرگسالان ایران در گروه آقایان در این رقابت ها شرکت کرده است.

 در روز اول، مسابقات در اوزان  54kg, -58kg, -80kg, +87kg و ۸۰+ کیلوگرم برگزار شد که مهدی حاجی موسایی نماینده وزن 54- کیلوگرم کشورمان در دیدار اول نماینده ژاپن را 2 بر صفر در راند شماری از پیش روی برداشت و در مرحله یک چهارم نهایی برابر کیم از کره جنوبی 2 بر صفر ( راند یک ۱۵ بر یک برنده حاجی موسایی -راند دوم ۵ اخطاره شدن کیم و برنده حاجی موسایی) به برتری رسید. در مرحله نیمه نهایی باز هم نماینده شایسته کشورمان بود که توانست 2 بر یک بر باربوسا از فلیپین (۱۳-۱۱ راند اول برنده از فیلیپین - ۲۰-۲ راند دوم برنده مهدی و۱۱-۸ راند سوم برنده مهدی) غلبه کند و به فینال برسد.

در دیدار فینال حاجی موسایی مقابل پارک از کشور میزبان ۱۴-۱۰ در راند اول و ۱۶-۱۵ راند دوم نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید. پیشتر حاجی موسایی در رقابت های قهرمانی آسیا 2022 چانچئون به مدال نقره این رقابت ها رسیده بود. 

در وزن ۸۷+ کیلوگرم، علی نادعلیان در دیدار اول راند اول ۹ بر ۳ و راند دوم ۱۰  بر ۷ مقابل یو از کره جنوبی به برتری رسید و در مرحله نیمه نهایی برابر لی از کره جنوبی در راند شماری با نتیجه 2 بر صفر دیدار را واگذار کرد و به مدال برنز بسنده کرد. نادعلیان مانند حاجی موسایی در رقابت های قهرمانی تکواندو آسیا صاحب گردن آویز نقره شده است.

در همین وزن نیز، علی نجفی مقابل امیرعلی اکبری افغانستان 2 بر یک در راند شماری (راند اول ۷-۲ - راند دوم ۵ اخطاره شدن نجفی و برنده نماینده افغانستان - راند سوم پنج اخطاره شدن حریف نجفی) پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی رسید اما در این مرحله به دلیل مصدومیت بازی را به بائه از کره جنوبی واگذار کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۸۰- کیلوگرم و در مرحله یک هشتم نهایی مهران برخورداری ۲ بر یک  (۳-۳ راند اول- مهران برخوداری -۴-۲ راند دوم - ژانگ - ۷-۵ راند سوم برخورداری ) از سد ژانگ از کشور چین گذشت و  در مرحله یک چهارم نهایی حریف آلتانگرل مغولستانی شد و در 2 راند پیاپی با نتایج 9-2 در راند اول و 12-2 در راند دوم برد و به مرحله نیمه نهایی رسید. در این مرحله، نماینده وزن 80- کیلوگرم کشورمان 2 بر یک مقابل بوین از کره جنوبی در راند شماری (۱۱-۹ راند اول نماینده کره -۷-۳ راند دوم برخورداری  - ۴-۳ راند سوم نماینده کره) باخت و به مدال برنز رسید.

در همین وزن، علی اشکوریان 2 بر صفر  سووینی استرالیا را در مرحله یک هشتم نهایی از پیش روی برداشت و در مرحله بعدی ۲ بر یک (۹-۲ راند اول برنده اشکوریان - ۱۲-۲ راند دوم برنده اشکوریان ) از سد رامش حسینی از افغانستان گذشت. در مرحله نیمه نهایی نماینده کشورمان با نتیجه 2 بر یک در راندشماری مقابل تکواندوکاری  از کشور میزبان با نتیجه 2 بر یک در راندشماری شکست خورد و به مدال برنز بسنده کرد.

حسین لطفی دیگر  نماینده ایران در وزن 58- کیلوگرم بود که در دیدار اول 2 بر یک مقابل لی چانگ یئونگ از کره جنوبی باخت و دستش از مدال کوتاه ماند.

گفتنی است روز دوم رقابت ها در اوزان  63kg, -68kg, -74kg, -87kg در بخش مردان و اوزان 49kg, -57kg, -73kg, +73kg- پیگیری خواهد شد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده