سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

پومسه قهرمانی جهان؛

پایان کار ملی پوشان پومسه با کسب 9 مدال طلا، نقره و برنز

تیم ملی پومسه ایران با کسب 9 مدال ارزشمند طلا، نقره و برنز به کار خود در رقابتهای قهرمانی جهان پایان داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دوازدهمین دوره رقابت‌های پومسه قهرمانی جهان که چهارشنبه اول اردبهشت ماه با حضور ۷۶۰ ورزشکار از ۶۳ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر «گویانگ» آغاز شده بود، پس از چهار روز رقابت تکواندوکاران حاضر با قهرمانی میزبان به پایان رسید. 

تیم ملی پومسه ایران با 13 تکواندوکار در مجموع دو بخش بانوان و آقایان با ترکیب فاطمه سلمانی زاده، مرجان سلحشوری، آتوسا فرهمند، ساناز تقی پور، شیما نساجی، امیرعلی علیزاده، یاسین زندی، علی سلمانی، محمدتقی حاتمی، نادر خدامرادی، هادی ترکاشوند، علی نادعلی و حسین بهشتی در این رقابت‌ها شرکت کرد و موفق به کسب یک مدال طلا، 4 نقره و 4 برنز شد.

نادر خدامرادی در رده سنی 65 سال تنها طلای تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد. چهار مدال نقره توسط مرجان سلحشوری در رده سنی زیر 30 سال، تیمی سه نفره بانوان رده سنی نوجوانان (تقی پور، نساجی و سلمانی زاده)و آقایان بالای ۳۰ سال(نادعلی، سلمانی و بهشتی) و تیمی ۲ نفره آقایان بالای 30 سال(بهشتی و فرهمند) بدست آمد. همچنین امیرعلی علیزاده و فاطمه سلمانی زاده در بخش انفرادي ۱۵ تا ۱۷ سال، هادی ترکاشوند رده سنی بالای ۶۵ سال و تیمی دو نفره تیمی(علیزاده و تقی پور) نیز چهار مدال برنز ایران را کسب کردند.

در این دوره از رقابت‌ها یک طلسم شکنی و تاریخ سازی رخ داد. علیزاده بعد از ۱۰ سال ایران را در رده نوجوانان پسر در رقابت‌های جهانی صاحب مدال کرد و از طرفی نادر خدامرادی نماینده ایران در رده سنی زیر 65 سال برای اولین بار در اولین حضور خود در رقابت های قهرمانی جهان مدال ارزشمند طلا را بر گردن انداخت. 

در پایان این دوره از مسابقات، تیم ملی پومسه ایران که نسبت به دوره پیشین با 9 ملی پوش کمترعازم مسابقات جهانی شده  بود، با کسب یک طلا، 4 نقره و 4 برنز در جدول مدال آوران در جایگاه پنجم قرار گرفت.  کره جنوبی با 20 مدال طلا، 6 نقره و و 2 برنز قهرمان شد. چین تایپه با 4 طلا، 8 نقره و 7 برنز، آمریکا با 3 طلا، 8 نقره و 16 برنز، اسپانیا با 3 طلا، یک نقره و 4 برنز  به ترتیب در مقام های اول تا چهارم ایستاده اند.

گفتنی است در یازدهمین دوره رقابت های قهرمانی جهان 2018 به میزبانی کشور چین تایپه، ایران با حضور ۲۷ تکواندوکار موفق به کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و ۷ برنز جایگاه چهارم را شده بود.  

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده