سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

لحظه‌شماری عزیزی برای کسب مدال در پارالمپیک توکیو

عزیزی که تاکنون موفق به کسب 10 مدال طلا، نقره و برنز از رقابت‎های جهانی، آسیایی، بازی‌های جهانی آیواز شده است حالا فقط برای کسب مدال المپیک لحظه‌شماری می‌کند تا وداع باشکوهی از میدان داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، میانه یکی از قطب‌های تکواندو ایران است که همواره قهرمانان زیادی را به تکواندو ایران معرفی و تزریق کرده است و این قهرمانان موفق به کسب افتخارات بزرگی در آسمان تکواندو ایران شدند.

 اصغر عزیزی نیز 34 سال پیش در شهرستان میانه چشم به جهان گشود و با توجه به استعداد و پتانسیل خود جذب رشته تکواندو شد. او در 26 سالگی برای اولین بار توسط حسین مدانلو سرمربی وقت تیم ملی پاراتکواندو به اردوی تیم ملی دعوت شد و چند ماه بعد این فرصت را پیدا کرد تا در سوئیس و معتبرترین رویداد جهانی رشته پاراتکواندو حضور داشته باشد و توانایی‌های بالای خود را به نمایش بگذارد.

تکواندوکار سخت‌کوش کشورمان از اولین فرصت حضور در مسابقات جهانی به بهترین نحوه استفاده کرد و توانست در وزن 80- کیلوگرم چهاردهمین مسابقات جهانی پاراتکواندو یکی از سه مدال طلای تیم ملی کشورمان را کسب و در راه دومین حضور تیم ملی پاراتکواندو روی سکوی سومی جهان نقش برجسته‌ای را ایفا کند.

عزیزی بعد از این مسابقات دیگر از تیم ملی پاراتکواندو دور نشد و در طول 8 سال گذشته بارها و بارها پرچم زیبا و مقدس کشورمان را در معتبرترین رویدادهای جهان به اهتزار در آورد.

پس از کسب نخستین مدال جهان عزیزی تنها برای او یک سال کافی بود تا مجدداً در مسابقات جهانی درخشش خود را ادامه بدهد و این بار در پنجمین دوره این مسابقات در کشور روسیه مجدداً از سکوی قهرمانی بالا برود. مسابقاتی که تیم ملی کشورمان با دو مدال طلای اصغر عزیزی و مهدی پوررهنما، نمایندگان المپیکی حال حاضر کشورمان و مدال نقره محمود جعفرزاده برای اولین بار به نایب قهرمانی مسابقات جهانی دست یافت.

پس از یک سال عدم حضور در مسابقات، عزیزی در سال 94 موفق به کسب سه مدال ارزشمند دیگر برای کشورمان شد تا مشخص شود که موفقیت با نام این تکواندوکار عجین شده است.

ابتدا عزیزی در فروردین ماه سال 1394 در اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در چین تایپه، مدال طلای آسیایی را کسب کرد و در ادامه در ترکیه و ششمین دوره مسابقات جهانی، این بار مدال برنز جهان را برگردن آویخت تا سومین مدال جهانی خود را نیز جشن بگیرد.

عزیزی در ادامه سال پرافتخار خود در مسابقات بین‌المللی ورزشکاران قطع عضو در سوچی روسیه به میدان رفت و با مدال‌ خوش‌رنگ طلا به کشور عزیزمان بازگشت.

دومین دوره مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا در سال 95 به میزبانی کشور فیلیپین برگزار شد تا بهترین‌های پاراتکواندو قاره کهن بار دیگر به مصاف هم بروند. عزیزی در "مانیل" نیز به مدال دست یافت و این بار مدال برنز آسیا را کسب کرد و در مسیر دومین قهرمانی تیم ملی کشورمان نقش خود را ایفا کرد.

شش ماه پس از مسابقات قهرمانی آسیا، تیم ملی پاراتکواندو در هفتمین دوره مسابقات جهانی در انگلیس حاضر شد و اصغر عزیزی این بار نیز افتخار همراهی تیم ملی کشورمان را کسب کرد. برای عزیزی که تا پیش از این همواره از همه مسابقات دست پر باز گشته بود، مسابقات جهانی لندن تبدیل به اولین میدانی شد که در آن موفق به کسب مدال نشد و در جایگاه نهم دنیا قرار گرفت.

اتفاقی که بلافاصله با کسب دومین مدال طلا در سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی به دست فراموشی سپرده شد تا مشخص شود که اصغر عزیزی یکی از بهترین پاراتکواندوکاران دنیا در وزن 75+ کیلوگرم است.

دو ماه پس از مسابقات قهرمانی آسیا، مسابقات بین‌المللی ورزشکاران قطع عضو این بار به میزبانی کشور پرتغال برگزار شد و عزیزی در دومین حضور در این مسابقات نیز موفق به کسب مدال طلا شد تا تعداد مدال‌های طلای کلکسیون خود را افزایش بدهد.

در روزهای ابتدایی سال 97، ملی‌پوشان پاراتکواندو ایران برای آمادگی جهت حضور در قهرمانی آسیا در رقابت‌های قهرمانی افریقا در مراکش به عنوان میهمان حاضر شدند و اصغر عزیزی پس از کسب مدال طلای این مسابقات در دو دوره گذشته این بار مدال برنز قاره افریقا را کسب کرد تا آمادگی خود را برای موفقیت در قهرمانی آسیا به نمایش بگذارد.

آمادگی که به عزیزی کمک کرد تا به دیدار نهایی چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام راه پیدا کند و این بار مدال نقره را نصیب پسر میانه‌ای تکواندو ایران کند  تا کلکسیون مدال‌های طلا، نقره و برنز او در قهرمانی آسیا تکمیل شود.

عزیزی بعد از مسابقات قهرمانی آسیا بار دیگر در مسابقات جهانی حاضر شد. هشتمین دوره مسابقات جهانی در بهمن ماه سال 97 به میزبانی آنتالیا ترکیه برگزار شد و این بار یک بدشانسی باعث شد تا عزیزی از دست‌یابی به چهار مدال جهانی خود بازبماند و در جایگاه پنجم قرار گیرد.

نماینده تکواندو کشورمان پس از قهرمانی جهان در رقابت‌های جام ریاست فدراسیون جهانی در کیش به مدال طلا دست یافت و پس از آن در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در اردن موفق به هت‌تریک در کسب مدال طلای آسیا شد تا اتفاق تلخ قهرمانی جهان ترکیه را به طور کامل به دست فراموشی بسپارد.

ششمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در بیروت آخرین رویدادی بود که عزیزی قبل از رقابت‌های پارالمپیک در آن حاضر شد و در آخرین حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ضمن کسب پوکر مدال طلا، برای اولین بار به عنوان فنی‌ترین و بهترین بازیکن مسابقات نیز انتخاب شد تا با بهترین شرایط روحی و روانی برای افتخارآفرینی در توکیو حاضر شود.

پارالمپیکی که در اولین دوره برگزاری خود شاهد آخرین حضور یکی از بهترین مبارزان پاراتکواندو دنیا در میدان قهرمانی خواهد بود. عزیزی که تاکنون موفق به کسب 10 مدال طلا، نقره و برنز از رقابتهای جهانی، آسیایی، بازی‌های جهانی آیواز شده است حالا فقط برای کسب مدال المپیک لحظه‌شماری می‌کند تا وداع باشکوهی از میدان داشته باشد. البته که عزیزی در تاریخ تکواندو ایران و جهان نام خود را برای همیشه ثبت کرد است و علاقمندان این رشته با کسب مدال المپیک یا خدایی نکرده عدم توفیق در مسابقات هیچگاه دلاوری‌های او را فراموش نخواهند کرد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده