سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

سی‌ودومین دوره بازی‌های المپیک توکیو؛

حسینی و کیانی نمایندگان تکواندو ایران در روز دوم

دومین روز از مسابقات تکواندو در بازی‌های المپیک توکیو، فردا (یکشنبه – سوم مردادماه) با رقابت‌های اوزان 68- کیلوگرم مردان و 57- کیلوگرم زنان پیگیری خواهد شد که میرهاشم حسینی و ناهید کیانی نمایندگان تکواندو ایران در این روز هستد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات تکواندو در سیودومین دوره بازی‌های المپیک توکیو از امروز (شنبه – دوم مردادماه) ساعت 10 صبح به وقت محلی (5:30 به وقت ایران) با حضور 131 تکواندو از 61 کشور جهان در چهار وزن 58-، 68-، 80- و 80+ كيلوگرم مردان و چهار وزن 49-، 57-، 67- و 67+ كيلوگرم زنان در در سالن "ماکوهاری مسه" آغاز و به مدت چهار روز ادامه دارد.

فردا (یکشنبه – سوم مردادماه) و در روز دوم این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 68- کیلوگرم مردان و 57- کیلوگرم زنان برگزار می‌شود که میرهاشم حسینی و ناهید کیانی به عنوان نمایندگان ایران به مصاف رقبای خود می‌رود. اولین مبارزه ناهید کیانی(شماره201) طبق برنامه ساعت 10 به وقت محلی (5:30 به وقت ایران) و میرهاشم حسینی نیز(شماره 208 ) ساعت 11:38 به وقت محلی (7:08 به وقت ایران) پیگیری می شود.

بر اساس قرعه کشی انجام شده، ناهید کیانی تکواندوکار وزن دوم (57- کیلوگرم) براساس رنکینگ المپیکی جایگاه هفدهم جدول رقابت‌ها را به خود اختصاص داده که در اولین دیدار با "کیمیا علیزاده" تکواندوکار پناهنده که از طریق وایلدکارت جواز حضور در توکیو را گرفته است و برنز بازی‌های المپیک، طلا بازی‌های المپیک نوجوانان، نقره و برنز قهرمانی جهان، طلا قهرمانی نوجوانان جهان، برنز قهرمانی آسیا، طلا گرندپری و شش مدال طلا و نقره تورنمنت‌های مختلف را در کارنامه دارد، مبارزه خواهد کرد.

ناهید در صورت برتری به مصاف "جید جونز" از انگلیس می‌رود؛ این تکواندوکار پرآوازه که رنک یک را به خود اختصاص داده است و دو طلا بازی‌های المپیک، یک طلا بازی‌های المپیک نوجوانان، طلا، نقره و برنز قهرمانی جهان، نقره قهرمانی نوجوانان جهان، سه طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی اروپا، هشت طلا، پنج نقره و یک برنز گرندپری، دو نقره گرنداِسلم و 29 مدال طلا، نقره و برنز تورنمنت‌های مختلف را درکارنامه دارد.

ناهید در صورت برتری، برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی باید از نمایندگان لهستان و چین عبور کند؛ در مرحله نیمه نهایی نیز یکی از نمایندگان نیجر، ژاپن، روسیه و یونان را پیش رو دارد. در پایین جدول تکواندوکاران کرواسی، ترکیه، آمریکا، مراکش، چین تایپه، کره جنوبی، کانادا و استرالیا با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

میرهاشم حسینی هوگوپوش وزن دوم (68- کیلوگرم) براساس رنک المپیکی خود در جایگاه هشتم جدول مبارزات قرار گرفته است که ابتدا با "یو جن هوآنگ" نماینده چین تایپه مبارزه می‌کند؛ وی از طریق مسابقات انتخابی قاره‌ای جواز حضور در این رقابت‌ها را بدست آورده و تاکنون موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی جهان، نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی، طلا و برنز قهرمانی آسیایی و ... شده است.

میرهاشم در صورتی که به برتری برسد باید با برنده دیدار کره‌جنوبی(دای هون لی)، مالی(سیدو فوفانا) و ازبکستان(اولوگ بیک رشیدوف) مبارزه کند.

"دای هون لی" تکواندوکار کره‌جنوبی در جایگاه اول رنکینگ المپیکی قرار دارد و تاکنون موفق به کسب نقره و برنز بازی‌های المپیک، سه طلا و یک برنز قهرمانی جهان، دو طلا قهرمانی آسیا، سه طلا بازی‌های آسیایی، 12 طلا، سه نقره و دو برنز گرندپری، دو طلا و یک برنز گرنداِسلم و شش طلا و برنز تورنمنت‌های مختلف شده است.

"سیدو فوفانا" از مالی برنز بازی‌های آفریقایی، چهار طلا، نقره و برنز تورنمنت‌های مختلف را در کارنامه دارد و "اولوگ بیک رشیدوف" از ازبکستان نیز تاکنون نقره بازی‌های المپیک نوجوانان، برنز قهرمانی نوجوانان جهان، دو طلا قهرمانی نوجوانان آسیا، طلا بازی‌های ارتش‌های جهان و 8 طلا و برنز تورنمنت‌های مختلف را کسب کرده است و با این شرایط اگر پای شگفتی سازی در میان نباشد می‌توان مطمئن بود که حریف میرهاشم در گام دوم نماینده کره جنوبی است.

در صورت راهیابی میرهاشم به نیمه‌نهایی باید به مصاف یکی از نمایندگان بوسنی، ژاپن، اسپانیا و مصر برود. در پایین جدول نیز به ترتیب تکواندوکاران نیوزیلند، انگلیس، برزیل، ترکیه، دومنیکن، بلژیک، چین و نماینده پناهندگان رقابت می‌کنند.

تکواندو ایران با ترکیب آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی و ناهید کیانی در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده است؛ هدایت تیم مردان برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و وحید عبداللهی به عنوان مربی است؛ مهرو کمرانی نیز سرمربیگری بانوی المپیکی تکواندو کشورمان را برعهده دارد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده