سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

توسط فدراسیون جهانی تکواندو صورت گرفت؛

ترسیم آینده تکواندو در فضای مجازی

هم زمان با روز جهانی المپیک، فدراسیون جهانی تکواندو از آخرین دستاورد مجازی خود رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون و به نقل ازسایت فدراسیون جهانی تکواندو، این فدراسیون به فکر ابداع و رد شدن از مرزها است و بدین ترتیب اقدام به رونمایی از آخرین دستاورد مجازی خود کرده است.

هم زمان با روز المپیک، فدراسیون جهانی تکواندو آینده این رشته را با نرم افزار به تصویر کشیده است؛ این نرم افزار با دقت بالا حرکات بازیکن را به صورت تمام قد و مهارت های تکواندو در رقابت‌ها را به فضای مجازی منتقل می‌کند. بدن بازیکن به صورت کامل به کنترل بازی منتقل شده و بازیکن‌ها قادر به زدن ضربه به آواتار حریف واقعی خود هستند.

ورزش‌های مجازی موانع رایج بر سر راه ورزش تکواندو را در سطوح مختلف برطرف کرده و فرصت‌های جدیدی را برای بازیکن‌ها در هر وزن، جنسیت و توانایی و مسافت جغرافیایی به وجود می‌آورد. مطابق با دستور کار المپیک فدراسیون جهانی تکواندو تصمیم دارد در این راستا و در اوایل سال 2022 رقابت‌های تکواندو را به صورت مجازی برگزار کند.

"چانگ وانگ چو"  رییس فدراسیون جهانی تکواندو گفت: فدراسیون جهانی تکواندو در آستانه ی اجرایی کردن و تطبیق ابداعات جدید در زمینه ی تکنولوژی است. ما مشغول همکاری با کمیته بین المللی المپیک در اجرای دستورات از سال 2020 بوده و هم اکنون با چشم انداز 5+2020 اقدام  به توسعه منابع دیجیتال کرده‌ایم.

وی افزود: به همین منظور با همکاری شرکت ریفرکت تکنولوژی در سال 2018 اقدام به  فعالیت در حوزه ورزش‌های مجازی کردیم و با کمک این تکنولوژی نسل جدیدی را با کمک ورزشکاران مجازی پرورش می‌دهیم که با ارزش‌های المپیکی شامل احترام، دوستی و برتری همراه باشند. در سال 2019 این تکنولوژی را در زمان مسابقات قهرمانی جهان به رییس کمیته بین المللی المپیک، توماس باخ ارائه دادیم.

این نرم افزار با تکنولوژی 5G، هوش مصنوعی و دستگاه‌های واقعیت افزوده می‌تواند مسیر جدیدی را پیش روی ورزشکاران در آینده قرار دهد. در سال 2020  با شیوع ویروس کووید 19 نیاز به نرم افزارهای مجازی گسترش یافت تا جایی که در رقابت‌های قهرمانی جهان پومسه،افراد از فضای امن خانه به فعالیت ورزشی خود ادامه دادند. فدراسیون جهانی تکواندو همچنان به  برگزاری رویدادها آنلاین به ویژه برای پناهجویان و افراد ناتوان جسمی  ادامه می‌دهد.

 در جریان فضای آموزش مجازی تکواندو، راهنمای آموزشی پومسه نیز برای همگان در دسترس قرار خواهد گرفت.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده