سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

سروی: کشورهای زیادی در تکواندو بانوان سرمایه‌گذاری کرده‌اند

نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: کشورهای زیادی به صورت جدی در بخش بانوان سرمایه‌گذاری‌های ویژه ای کرده‌اند و این موضوع نشان از سطح فنی بالای مسابقات قهرمانی آسیا در بیروت داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، زهرا سروی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص ارزیابی عملکرد تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان اظهار داشت: تیم‌ ملی تکواندوی بانوان در سه بخش پاراتکواندو، پومسه و کیوروگی در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا در بیروت لبنان حضور پیدا کرد. در بخش پاراتکواندو بانوان یک طلا و یک برنز به دست آمد که در مجموع امتیازات تیمی آقایان و بانوان، قهرمان این دوره از مسابقات شدند. در بخش پومسه بانوان یک طلا، چهار نقره و یک برنز در مجموع نایب قهرمانی این رقابت‌ها رقم خورد. در بخش کیوروگی یک طلا، یک نقره و چهار برنز (همچنین دو برنز هم از نفراتی که وایلد‌کارت داشتند) منجر به عنوان نایب قهرمانی تیم ملی کیوروگی بانوان شد.

وی در مورد کسب نایب قهرمانی تیم تکواندو بانوان ایران، افزود: در دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا، بانوان تکواندو کشورمان عنوان پنجمی آسیا را کسب کرده بود که این جهش نشان از عملکرد خوب تیم ملی کیوروگی ما دارد. به هر شکل مربیان و تکواندوکاران بسیار زحمت کشیدند تا این نتیجه رقم خورد. فدراسیون تکواندو هم آنچه که مورد نیاز برگزاری یک اردوی خوب در شرایط سخت کرونایی بود، بسترش را مهیا کرد و الحمدالله این نتیجه ارزشمند رقم خورد.

نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو در مورد کسب عنوان بهترین مربی آسیا برای کشورمان هم گفت: علاوه بر این عملکرد خوب تیم ملی بانوان، مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی نیز به عنوان یکی از بهترین مربیان آسیا شناخته شد برای تکواندو بانوان بسیار ارزشمند است. به غیر از نایب قهرمانی، این عنوان هم خوشحالی ما را چند برابر کرد. این عنوان حقیقتا نشان از توانمندی زنان ایران زمین  دارد که برای ما بسیار ارزشمند است.

سروی درباره آمادگی ملی‌پوشان تکواندو بانوان ایران برای شرکت در بازی‌های المپیک توکیو عنوان کرد: المپیک میدان بسیار سختی است و به هر شکل من اعتقاد دارم که قطعاً بحث فنی، تکنیک و تاکتیک برای موفقیت در این میدان تاثیر گذار است ولی از همه اینها مهمتر آمادگی روحی و روانی ورزشکاران برای حضور در این میدان بزرگ  است. بر این اساس ما در این راستا از روانشناسان مطرح کمک می‌گیریم که ان‌شاءالله ورزشکاران بتوانند با آمادگی خوب  روانی در این میدان بزرگ حضور پیدا کنند. برنامه ما برای حضور در المپیک همانطور که اطلاع دارید علاوه بر ناهید کیانی که نماینده کشورمان برای حضور در مسابقات المپیک است. رایحه شهاب هم در بخش پاراتکواندو سهمیه گرفت. دو ورزشکارمان هم به صورت تیمی در بازی‌های المپیک به طور آزمایشی برگزار می‌شود هم باید آمادگی خوبی جهت شرکت در این بازی‌های مهم دست پیدا کنند. 

وی با اشاره به اینکه اهمیت مسابقات بازی‌های المپیک را همه عزیزان  می‌دانند، تصریح کرد: هر چند که المپیک یک رویداد نه تنها ورزشی که در سایر حوزه‌ها هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حضور خانم ها ناهید کیانی و رایحه شهاب در قهرمانی آسیا تجربه خیلی خوبی برای آنها بود. در هر صورت بعد از یک سال و اندی دوری از فضای مسابقات، ناهید کیانی موفق شد با کسب مدال ارزشمند و کسب سهمیه در مسابقات قاره‌ای توانمندی‌اش را ثابت کند. در مسابقات قهرمانی آسیا هم تجربه بسیار خوبی بود که برای ورزشکاران‌مان رقم خورد.

وی ادامه داد: کادرفنی دغدغه حضور موفق این عزیزان را در مسابقات المپیک و پارالمپیک دارند. فدراسیون تکواندو هم تمام توان خود را به کار می‌گیرد و قطعاً از هیچ تلاشی برای اینکه بتوانند به بهترین شکل این عزیزان را آماده کنند کوتاهی نخواهند کرد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو در مورد اینکه اکثر کشورها سرمایه‌گذاری زیادی در بخش بانوان کرده‌اند، خاطرنشان کرد: کره‌جنوبی با تمام توانش در بیروت حضور پیدا کرده بود. فیلیپین، اردن و ازبکستان به صورت جدی در بخش بانوان سرمایه‌گذاری‌های ویژه ای کرده‌اند و این موضوع نشان از سطح فنی بالای مسابقات داشت. همچنین تیم‌های افغانستان و عراق فقط در بخش آقایان تیم داده بودند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده