سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

کیانی: کسب سهمیه المپیک حقم بود و برای آن ریسک کردم

ملی‌پوش المپیکی تکواندو ایران گفت: با تغییر وزن المپیکی‌ام ریسک کردم و اعتقاد داشتم کسب سهمیه المپیک حق من است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، ناهید کیانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص کسب سهمیه المپیک توکیو اظهار داشت: واقعاً حسی که از کسب سهمیه المپیک دارم را نمی‌توانم با هیچ چیزی عوض کنم، اما قشنگ‌تر از این حس، بالا رفتن از سکو المپیک است. هر کسی اگر بخواهد می‌تواند سهمیه المپیک را کسب کند، اما گرفتن مدال المپیک کار هر کسی نیست.

وی در خصوص مبارزات خود عنوان کرد: باوری که به خود داشتم باعث برتری‌ام مقابل حریفان و کسب سهمیه المپیک شد. از صبح که بیدار شدم باور خاصی به خود داشتم و اعتقاد داشتم سهمیه المپیک توکیو حق من است و مصمم بودم که تحت هر شرایطی حق خود را در این مسابقات بگیرم.

ملی‌پوش المپیکی تکواندو ایران خاطرنشان کرد: حریف تایلندی‌ام، تکواندوکار فوق‌العاده‌ای بود، اما من جنگنده‌ و مصمم‌تر بازی کردم و به برتری رسیدم و این همان فعل خواستن بود. امیدوارم همه کسانی که من را دوست دارند یا حتی دوست ندارند از کسب سهمیه خوشحال شده باشند و همین که توانسته باشم لبخند کوچکی روی لب‌های مردم نشانده باشم، برایم کافی است.

کیانی در پاسخ به این سوال که توقع کسب سهمیه المپیک در وزن جدید را داشت، گفت: در وزن 49- کیلوگرم از لحاظ فیزیکی از همه رقبای خود بهتر بودم، اما با تغییر وزن و حضور در وزن 57- کیلوگرم ریسک کردم. از روزی که تصمیم و عزم خود را برای تغییر وزن المپیکی‌ام گرفتم، می‌دانستم کار سختی در پیش دارم، اما عاشق کارهای سخت هستم. هر زمان با قرعه سختی روبه‌رو شدم یا کار سختی پیش‌رو داشتم به بهترین نحو آن را انجام دادم.

وی در خصوص برطرف کردن ضعف مدیریت مسابقات خود تاکید کرد: بیشتر از بحث فنی سعی کردم در بحث روانی خود را ارتقا بدهم. قبول دارم در گذشته خیلی از مسابقات را به دلیل عدم تمرکز از دست دادم، اما سعی کردم در مدت آماده‌سازی تمام حواشی را کنار بگذارم و فقط به کسب سهمیه و حضور در المپیک فکر کنم.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی تصریح کرد: حس می‌کنم تمرکز درست روی حضور در المپیک، باعث شد کسب سهمیه کنم، چرا که هدف اصلی‌ام حضور در توکیو بود و مسابقات کسب سهمیه را یک راه می‌دیدم که باید از آن عبور می‌کردم. واقعاً باید از صمیم قلب از فدراسیون تکواندو به خاطر حمایت از تیم بانوان تشکر کنم. ما هیچ فرقی بین تیم دختران و پسران حس نکردیم. اتفاقی که خیلی برای ما خوشایند بود و و وقتی به این حمایت‌ها و توجهات فکر می‌کردم، دلم نمی‌آمد سهمیه را از دست بدهم.

کیانی در خصوص انتقاد نسبت به ناکامی مهلا مومن‌زاده گفت: مهلا یکی از فنی‌ترین بازیکنانی است که تا به حال دیدم و این را به خود او نیز گفتم. هیچ کسی نمی‌تواند در ایران ادعا کند که از مهلا مومن‌زاده فنی‌تر است. مهلا بازیکن دو پایی است که به عنوان یک مبارز همه چیز دارد، اما برد و باخت برای بازیکن است و بسیاری از مواقع بزرگترین بازیکنان دنیا نیز شکست می‌خورند.

وی ادامه داد: در مسابقه نیمه‌نهایی یک مقدار بازی از دست مهلا در رفت، اما او در بازی رده‌بندی نشان داد که توانایی‌هایش خیلی بیشتر است. حضور در المپیک توکیو قسمت مومن‌زاده نبود و باید این شکست او را نیز به فال نیک بگیرم. به عنوان یک دوست همه جوره کنار مومن‌زاده هستم و از همه منتقدان می‌خواهم که ناجوانمردانه او را قضاوت نکنند. او با 18 سال سن شاید خیلی دنبال این باشد که نظر دیگران در خصوص خود بداند و  خواهش می‌کنم با این باخت آینده درخشان ورزشی او را خراب  نکنند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده