سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تپش قلب تکواندو در سال رکود/ کسب نمره قبولی با چاشنی کرونا

تکواندو ایران در سال 1399 با وجود اینکه کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرده بود اما توانست نمره قبولی را با چاشنی این ویروس کسب کند و نشان دهد که قلب تکواندو در حال تپش است و فعالیت‌های این رشته متوقف نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رشته تکواندو در سال‌های اخیر همواره توانسته در میادین و مسابقات بین‌المللی با کسب افتخار پرچم ایران را به اهتزاز در آورد و نشان دهد که پشتوانه‌سازی خوبی در این بخش صورت گرفته است. شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان در سالی که گذشت تا حدودی ورزش قهرمانی را به حالت سکون درآورد و به جز چند رویداد محدود تکواندوکاران نتوانستند توانایی خود را نمایش بگذارند.

اما با این حال فدراسیون تکواندو با برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند توانست این بحران را نیز مدیریت کند و نشان دهد که قلب  تکواندو حتی در سخت‌ترین شرایط در حال تپش است و فعالیت‌های این رشته متوقف نمی‌شود. در همین سال که به لطف کرونا همه چیز در حالت رکود روزهای خود را پشت سر می‌گذاشت، تکواندو 24 دوره آزمون ارتقاء کمربند را با حضور 38407 تکواندوکار برگزار کرد؛ دوره‌‌های هماهنگی مربیان و داوران با حضور 9811 نفر انجام و دوره‌های آموزشی با کیفیتی برگزار شد؛ همچنین 89 دوره آموزش مربیگری و داوری با حضور 2855 نفر صورت پذیرفت که جای تحسین دارد.

تکواندو در سال 1399 علی‌رغم همه مشکلاتی که بر سر راهش قرار داشت توانست با چاشنی کرونا نمره قبولی بگیرد که در ادامه مروری بر این رشته پرافتخار المپیکی داریم.

تعطیلی اردوی تیم‌های ملی و لغو رقابت‌های بین‌المللی

همه‌گیری ویروس کرونا به صورتی سایه خود را بر فعالیت همه رشته های ورزشی گسترانده بود که استراحت چند روزه ملی پوشان تکواندو به تعطیلی 6 ماهه ختم و تمرینات بالاجبار به صورت مجازی و از راه دور زیر نظر کادرفنی پیگیری شد.

اما این ویروس تاریخ برگزاری رقابت‌های بین‌المللی را نیز دستخوش تغییر کرد و مسابقات قهرمانی آسیا که قرار بود اردیبهشت‌ماه برگزار شود را به تعویق انداخت تا بلاتکلیفی ملی‌پوشان بیشتر شود.

توزیع 1231 بسته معیشتی «پویش دست‌های خدایی» طی دو هفته

اما از 7 اردیبهشت‌ماه پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شکل گیری یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه، همزمان با ماه مبارک رمضان فدراسیون تکواندو با هدف کمک به خانواده های تکواندوکار کم برخوردار آسیب‌ دیده از ویروس کرونا، پویش «دست های خدایی» را بصورت کشوری راه ‌اندازی کرد. در 2 هفته نخست از آغاز به کار پویش دست‌های خدایی، 1231 بسته معیشتی و غذای گرم تهیه و بین خانواده های تکواندوکار کم برخوردار توزیع شده است. اما این مسیر خیرخواهانه در ادامه نیز ادامه داشت.

در ادامه فعالیت‌های صورت گرفته این ماه و با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و لزوم ماندن در خانه، کمیته همگانی فدراسیون تکواندو پویش «ورزش در خانه» را راه اندازی کرد. این پویش که فرصتی را برای پیگیری ورزش تکواندوکاران در منزل فراهم کرده بود با استقبال کم نظیری از سوی هنرجویان و رسانه ها همراه بود و برهمین اساس وزارت ورزش و جوانان با ارسال نامه‌ای، از فدراسیون تکواندو در راستای هرچه بهتر اجرایی کردن پویش ورزش در خانه تقدير و تشكر کرد.

در همین ماه از سوی وزارت ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران کشور شهید تکواندوکار وحید زمانی نیا به عنوان شهید شاخص ورزش کشور در سال 1399 معرفی شد. شهید وحید زمانی نیا اهل شهرری و متولد سال ۱۳۷۱ بود، وی آموزش تکواندو را از نونهالی و با حضور در باشگاه سوم خرداد زیر نظر استاد حمید اسدالهی شروع به آموختن کرده و مدارج اخذ کمربند را تا مشکی دان یک طی کرد. پاسدار شهید وحید زمانی نیا از همراهان شهید سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود که 13 دی ماه سال 1398 در حمله تروریستی آمریکایی در بغداد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

برگزاری مسابقات غیرحضوری پومسه و قرآنی/ بسته شدن پرونده‌ لیگ‌های تکواندو

فدراسیون تکواندو با توجه به همه گیری ویروس کرونا در سراسر کشور و هنگامی که امکان برگزاری رویدادها به صورت حضوری فراهم نشد، اولین دوره مسابقات آزاد غیر حضوری پومسه کشوری با عنوان "جام بزرگ مهربانی"  را در دو گروه مردان و زنان با حضور 800 شرکت کننده در خردادماه برگزار کرد. این مسابقات در راستای اجرایی کردن طرح پویش "دست‌هایی خدایی" برگزار و تمامی درآمد حاصله از این رقابت‌ها صرف خانواده های تکواندوکار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا شد.

در ادامه نخستین دوره مسابقات غیرحضوری قرآنی ویژه قاریان تکواندوکار با حضور 146 نفر در دو گروه مردان و زنان و در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان طی روزهای 10 و 13 خردادماه در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

اما 18 خردادماه مراسم پویش دست های خدایی خانواده بزرگ تکواندو به منظور توزیع کمک‌های مومنانه با حضور مسئولین ورزش کشور و خانواده شهید وحید زمانی نیا، همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سالن ورزشی "شهید مقدم" شهر ری برگزار شد. بر همین اساس فدراسیون تکواندو عواید حاصله از این اقدام خداپسندانه را با همکاری سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران و سازمان بسیج ورزشکاران با نام شهيد تکواندوکار "وحید زمانی نیا" شهيد شاخص سال 1399 ورزش كشور در میان خانواده‌های تکواندوکار آسیب دیده از ویروس کرونا و کم برخوردار توزیع کرد.

روز 19 خردادماه پرونده لیگ‌های تکواندو در سال 1398 که با شیوع ویروس کرونا بلاتکلیف مانده بود بسته شد و در نهایت سکونشینان رقابت‌های "جام خلیج فارس" و "جام کوثر" معرفی شدند.

ایران، میزبان سه رویداد معتبر بین المللی 2021

مهم‌ترین اتفاق تیرماه را می‌توان اخذ میزبانی سه رویداد معتبر بین‌المللی در سال 2021 قلمداد کرد؛ در جلسه شورای اجرایی اتحادیه تکواندو آسیا که با حضور کی سوک لی رییس و سیدمحمد پولادگر نایب رییس اتحادیه تکواندو آسیا و سایر اعضاء برگزار شد ایران توانست جواز میزبانی پنجمین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا (2G)، چهارمین دوره رقابت‌های آزاد آسیایی (1G) و یازدهمین جام باشگاه‌های آسیا (1G) در سال 2021 را بدست آورد.

اپلیکیشن تخصصی تکواندو رونمایی شد

مراسم رونمایی از فاز نخست اپلیکیشن تخصصی تکواندو به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیرخم و با حضور دکتر علی‌نژاد معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مرداد ماه در فدراسیون تکواندو برگزار شد.

انتخاب فدراسیون تکواندو ایران به عنوان برترین فدراسیون در جهان

دکتر چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو همزمان با روز جهانی تکواندو (14 شهریور) ضمن برقراری تماس ویدئویی با سیدمحمد پولادگر، از انتخاب فدراسیون تکواندو ایران به عنوان برترین فدراسیون در جهان خبر داد. انتخاب فدراسیون تکواندو ایران به عنوان برترین فدراسیون در جهان به پاس خدمات ارزنده مدیریت فدراسیون در گسترش و جهانی سازی تکواندو، مسئولیت‌پذیری در انجام وظایف و کسب مدال های بسیار در المپیک و جهان صورت گرفت.

همچنین فدراسیون تکواندو ایران به مناسبت این روز، چهارمین سمینار ملي و اولين سمينار بين المللي علمی تخصصی تکواندو را با محوریت چالش و فرصت همه‌گیری در این رشته با همکاری انجمن علمی مدیریت ورزش کشور و دانشگاه آزاد اسلامی کرج و به صورت آنلاین برگزار کرد. برای حضور در این سمینار، 110 مقاله ارسال شده بود که از این میان80 مقاله پذیرفته شد.

شهریورماه با آغاز اردوی تیم‌ملی تکواندو پاراتکواندو پس از 6 ماه همراه بود که باعث ایجاد انگیزه در میان ملی‌پوشان شد.

18 شهریورماه، مجمع سالیانه فدراسیون تکواندو طبق سنوات گذشته برگزار شد با این تفاوت که در این دوره مجمع به صورت غیرحضوری پیگیری گردید. در این مجمع دکترعلی‌نژاد معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد فدراسیون تکواندو به عنوان یکی از سه فدراسیون برتر ایران شناخته شده که نشان دهنده این است تکواندو در حوزه ملی هم در مقایسه با فدراسیون‌های دیگر برتر است.

همچنین چالش بزرگ تکواندو "جام غدیر" به منظور گرامیداشت دهه امامت و ولایت "عید بزرگ غدیر" با حضور بیش از 3000 تکواندوکار در دو گروه مردان و زنان  با 110 جایزه ارزشمند برگزار شد.

برگزاری نخستین نشست مسئولین کمیته های فرهنگی هیات های استانی

به مناسبت هفته تربیت بدنی نخستین نشست مسئولین کمیته های فرهنگی هیات های تکواندو استانی روز 27 مهرماه با حضور سطوتی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، پولادگر رییس، نیری دبیر و جلالی مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون و مسئولین کمیته‌های فرهنگی سراسر کشور به صورت آنلاین برگزار شد.

کسب 17 مدال رنگارنگ ایران در مسابقات آنلاین پومسه قهرمانی آسیا

در ابتدای آبان‌ماه مسابقات آزاد آنلاین فیلیپین در بخش ضربات سرعتی تکواندو با حضور 1000 تکواندوکار از 23 کشور در دو رده سنی نوجوانان و بزرگسالان برگزار شد. در این رقابت‌ها 6 تکواندوکار از ایران حضور پیدا کرده بودند که در پایان 3 مدال طلا و 2 برنز بدست آمد.

در این ماه سیدنعمت خلیفه، حافظ مهدوی و هادی افشار که در دوره تربیت مدرس از سوی کمیته آموزش فدراسیون جهانی شرکت کرده بودند توانستند این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند و به عنوان مدرسین رسمی فدراسیون جهانی تکواندو انتخاب شدند.

اما مسابقات قهرمانی پومسه آسیا از 22 تا 24 آبان‌ماه به صورت آنلاین در دو بخش انفرادی استاندارد و ابداعی برگزار شد که در نهایت تیم‌ملی پومسه ایران با کسب یک مدال طلا، 5 نقره و 11 برنز به کار خود پایان داد. طبق اعلام قبلی از سوی اتحادیه تکواندو آسیا، این رقابت‌ها رده بندی تیمی نداشت.

کسب 4 مدال پومسه‌روهای ایران در مسابقات آنلاین قهرمانی جهان

4 و 5 آذرماه، اولین دوره انتخاب نماینده فنی فدراسیون جهانی تکواندو (Technical Delegate)  با حضور 93 شرکت کننده از 53 کشور برگزار شد که افتخار دیگری برای تکواندو ایران بدست آمد و سیروس رضایی و حافظ مهدوی به عنوان نمایندگان فنی این فدراسیون انتخاب شدند.

فدراسیون تکواندو کارگاه تخصصی تکنیک‌های پایه و پومسه را نیز با تدریس استاد بزرگ "شین چال کانگ" طی روزهای 20 و 21 آذرماه را به صورت آنلاین برگزار کرد.

همچنین هفتمین دوره مربیگری (کوچینگ) بین‌المللی پاراتکواندو سطح یک در دو بخش پومسه و کیوروگی با حضور 38 شرکت کننده از 12کشور به صورت آنلاین (انگلیسی – فارسی) طی روزهای 25 تا 27 آذرماه به میزبانی ایران برگزار شد.

مسابقات آنلاین قهرمانی جهان پومسه 2020 با حضور 401 شرکت کننده از 79 کشور در دو بخش انفرادی استاندارد و ابداعی از روز 26آبان‌ماه تا 25 آذرماه به صورت آنلاین برگزار شد که در نهایت پومسه روهای ایرانی موفق به کسب 4 مدال برنز در این رویداد شدند.

بازگشت هیجان به شیاپ‌چانگ تکواندو با آغاز رقابت‌های لیگ

مهم‌ترین رویداد دی ماه را می‌توان برگزاری لیگ‌های تکواندو قلمداد کرد که فدراسیون برای برگزاری این رقابت‌ها تمام تلاش خود را کرد و خدا را شکر با موفقیت بالایی همراه بود و در شرایطی که تمام فعالیت‌های ورزشی تحت الشعاع ویروس کرونا قرار گرفت؛ لیگ‌های برتر، دسته یک، بانوان، پومسه و نوجوانان تکواندو برگزار و بدون مشکل به کار خود پایان داد. البته این رقابت‌ها از دی‌ماه آغاز شد اما تا اسفندماه ادامه داشت.

16 دی‌ماه، تمرین تیم‌ملی تکواندو با حضور دکتر مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و همراهی سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو و آرش فرهادیان رییس سازمان تیم‌های پیگیری شد.

کمیته مسابقات هم که دید امکان برگزاری رقابت‌های کشوری به صورت حضوری وجود ندارد شیوه فدراسیون جهانی تکواندو را در پیش گرفت و پانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور پومسه را به صورت آنلاین برگزار کرد تا سکونشینان در دو گروه مردان و زنان مشخص شوند.

بازدید رییس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم‌های ملی تکواندو/ افتتاح مرکز نیکوکاری تکواندو

سمینار سالیانه نواب رییس بانوان هیات های تکواندو سراسر کشور همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور دکتر فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو، زهرا سروی نایب رییس بانوان، مجید نیری دبیر و نواب رییس بانوان هیات‌های استانی روز 15 بهمن‌ماه به صورت آنلاین برگزار شد که گزارش عملکرد بانوان در سال 1399 توسط زهرا سروی نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو ارائه و پس از آن نیز پرسش و پاسخ و تبادل نظر نایب رییس استان‌ها سراسر کشور انجام گردید.

روز 20 بهمن‌ماه سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به همراه کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک، علیرضا رحیمی و محمد علی‌پور عضو هیات رییسه کمیته ملی و پیمان فخری مدیر مرکز نظارت بر تیم‌های ملی از اردوی تیم‌‌های ملی تکواندو بازدید کردند. در ابتدای بازدید مسئولین کمیته ملی المپیک وفدراسیون تکواندو  پس از ادای احترام به مقام شامخ شهید گمنام آرمیده در فدراسیون تکواندو در سالن جلسات فدراسیون حضور پیدا کردند.

رییس کمیته ملی المپیک در این بازدید اعلام کرد تکواندو آبروی ورزش ایران است و ما قدردان پولادگر، کادرفنی، مربیان، ورزشکاران، هیات‌های استانی و تمامی زحمت‌کشان این رشته هستیم.

با توجه به اینکه فدراسیون تکواندو در کارهای فرهنگی همواره پیشگام بوده است این بار روز 28 بهمن‌ماه مرکز نیکوکاری تکواندو با حضور مسئولین وزارت ورزش و جوانان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، کمیته ملی المپیک، پیشکسوتان و قهرمانان این رشته افتتاح شد.

طلسم رقابت‌های کیوروگی شکسته شد/ حضور تیم‌ملی مردان و زنان در تورنمنت بلغارستان و ترکیه

ماه پایانی سال 1399 با حضور سفیر بلغارستان و رییس فدراسیون تکواندو این کشور در اردوهای تیم‌ملی آغاز شد و سفیر بلغارستان از تجهیزات و امکانات فدراسیون، سالن برگزاری مسابقات، سالن تمرین و سالن بدنسازی تیم‌ملی، خوابگاه، مرکز علمی کاربردی تکواندو و... نیز بازدید به عمل آورد. تیم‌ملی تکواندو بلغارستان از 20 بهمن‌ماه با 6 تکواندوکار و «فرزاد ذوالقدری» سرمربی ایرانی خود به منظور برپایی اردویی مشترک با تکواندوکاران کشورمان وارد ایران شده بودند و 12 اسفندماه نیز کشور را ترک کردند.

اما در ادامه این دیدار نیز تفاهم‌نامه‌ای میان فدراسیون تکواندو ایران و بلغارستان به منظور توسعه روابط و ارتقاء سطح همکاری در برنامه‌های مشترک و مسابقات امضاء شد.

روز 13 اسفندماه، مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان پس از عملکرد درخشان فدراسیون تکواندو و انتشار 11610 کلیپ در پویش «تمرین در خانه»، از رییس فدراسیون تکواندو تجلیل کرد.

تیم‌ملی تکواندو مردان کشورمان که پس از بیش از یک سال دوری از شیاپ‌چانگ در تورنمنت بین‌المللی صوفیه حاضر شد موفق به کسب عنوان سومی این دوره از رقابت ها در مجموع زنان و مردان شد.

حسین لطفی، سروش احمدی، امیرمحمد بخشی، مهران برخورداری و سجاد مردانی به عنوان نمایندگان ایران در این مسابقات به مصاف رقبای خود رفتند. در پایان این رقابت‌ها، تیم ملی تکواندو ایران که توسط حسین لطفی و امیرمحمد بخشی موفق به کسب 2 مدال طلا شده است با 240 امتیاز در مجموع مردان و زنان توانست عنوان سومی را بدست آورد. تیم اردن با 3 طلا، 3نقره، یک برنز و 530 امتیاز قهرمان شد؛ تیم انگلیس با 3طلا، یک نقره، 2برنز و 450 امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

اما تیم ملی بانوان نیز با ترکیب مهلا مومن زاده، غزل سلطانی، ناهید کیانی،  کوثر اساسه، پریسا جوادی،  یلدا ولی نژاد، ملیکا میرحسینی و  زهرا پوراسماعیل در هشتمین دوره تورنمنت بین‌المللی ترکیه حضور پیدا کرد که در نهایت موفق به کسب یک مدال طلا (پوراسماعیل)، یک نقره (غزل سلطانی) و 4 برنز (پریسا جوادی، یلدا ولی نژاد، ناهید کیانی و ملیکا میرحسینی) شد.

دومین دوره مسابقات تکواندو خانواده به صورت غیرحضوری به منظور توسعه و گسترش ورزش خانواده و همچنین اجرای شعار ورزش در خانه و ایجاد فضای شادابی و نشاط در خانواده ها روز 25 اسفندماه برگزار شد تا پرونده فعالیت‌های تکواندو در سال 1399 با این رویداد بسته شود.

فعایت‌های تکواندو ایران تنها به این موارد ختم نمی‌شود و برگزاری مجامع انتخاباتی استان‌ها، آزمون‌ و دوره‌های بین‌المللی، حضور نمایندگان ایران در کرسی‌های بین‌المللی، قضاوت داوران در مسابقات بین‌المللی.، پیگیری امور فرهنگی در زمینه‌های دیگر، تعامل مناسب و سازنده با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک را می‌توان از عوامل موفقیت این خانواده بزرگ دانست.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده