سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

یافته های جدید کروناویروس SARS-COV-2) 2019)

در خصوص ویروس کووید 19 خوشبختانه رنگ بسیاری از شهرهای کشور به زرد و آبی تغییر یافته است اما ساده انگاری ویروس و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند ضربه بزرگی به جامعه وارد کند.

تاکنون قریب به یکصد میلیون نفر در سراسر دنیا به ویروس آلوده شده اند. این در حالی است که آمار گزارش شده فقط تست های پی سی آر مثبت را لحاظ می کند و حتی افرادی که واضحاً بیمار بوده و تست از آن ها گرفته نشده و یا تست منفی کاذب داشته اند، در این آمار وارد نشده اند.

لازم به ذکر است که پاسخ منفی کاذب در تست پی سی آر حدود 40 درصد برآورد شده و بدین ترتیب رقم قابل توجهی را باید به عدد فوق اضافه کرد؛ با شیوع احتمالی کرونا ویروس انگلیسی که قابلیت سرایت بالاتری دارد، انتظار می رود که این رقم بسیار بالاتر رود و سیستم درمانی را در ارائه خدمات به بیماران با چالش های جدی درگیر کند.

در ادامه چند مورد از جدیدترین مقالات در این خصوص به منظور تاکید بر پروتکل های بهداشتی و تست PCR که توسط ستاد مقابله با کرونا در ورزش موکد شده است، برای خوانندگان گرامی آورده می شود.

دقت تست آنتی ژن سریع:
مطالعه ای بر روی 3400 نفر در آریزونا انجام شد. در مقایسه با تست مولکولی (RT-PCR) کووید-19، تست آنتی ژن سریع ابوت در بین افراد علامتدار 64 درصد و در بین افراد بدون علامت 36 درصد حساسیت (sensitivity) دارد. اختصاصی بودن (specificity) حدود 100 درصد است. محققین بر این تاکید می کنند که تست منفی را در افراد دارای علامت و یا افراد با سابقه تماس با فرد بیمار باید با تست مولکولی تایید کرد.

پوشیدن ماسک و انتقال کووید:
بر اساس یک مطالعه مدل ساز در The Lancet Digital Health، پس از تطابق با داده های انتقال در اجتماع و فاصله گذاری اجتماعی، مشخص شد که هر 10درصد پوشش ماسک با کنترل بهتر سه برابری معادل بود. نواحی دارای پوشش مناسب ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، بهترین مقادیر کنترل همه گیری را نشان دادند.

واریانت B.1.1.7  کرونا ویروس 2019:
واریانت B.1.1.7  کرونا ویروس 2019 (SARS-CoV-2) که اولین بار در انگلستان شناسایی شد احتمالاً تا مارس (اسفندماه 99) رایج ترین نوع ویروس در آمریکا خواهد شد. این واریانت بیش از نوع قبلی واگیری و احتمال انتقال دارد.

تاکنون در 10 ایالت آمریکا، جمعاً 76 مورد از مبتلایان به ویروس جدید گزارش شده اند. به نظر می رسد با شیوع واریانت جدید، ویروس وارد فاز جدیدی از رشد انفجاری گردد. 

محققان بر این باورند که کوشش بر رعایت حداکثری نکات بهداشتی این فرصت را فراهم می کند تا رشد انفجاری به تاخیر افتاده و جمعیت بیش تری شانس واکسینه شدن را پیدا کنند.

تهیه و تنظیم: دکتر لاله حاکمی
 متخصص بیماری های داخلی- فلوشیپ فدراسیون پزشکی ورزشی آسیا
نایب رئیس و رئیس کمیته سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی و رییس کمیته پزشکی فدراسیون تکواندو

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده