سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

پیام رییس فدراسیون جهانی تکواندو به مناسبت آغاز سال 2021

دکتر چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو در پیامی آغاز سال نو میلادی را تبریک گفت و برنامه‌های پیش رو تکواندو را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از سایت فدراسیون جهانی تکواندو، دکتر چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو در پیامی آغاز سال نو میلادی را به خانواده بزرگ تکواندو جهان تبریک گفت.

در متن این پیام تبریک آمده است:

با احساس خوش بینی و امید به آینده وارد سال 2021 می‌شویم.

بدون شک سال 2020 برای همه ما سال پر چالشی بود اما با توجه به کاری که در این سال همه در کنار هم انجام داده‌ایم، بسیار قدرتمندتر از قبل پیش خواهیم رفت و این دقیقا همان کاری است که قصد داریم انجام بدهیم.

قبل از اینکه منتظر سال پرهیجان پیش رو باشیم باید به کسانی که در سال 2020 از میان ما رفته‌اند ادای احترام کنیم؛ خانواده تکواندو هنوز درگذشت "احمد فولی" نایب رییس فدراسیون جهانی تکواندو و رییس فدراسیون تکواندو آفریقا را فراموش نکرده است و ما با تداوم پیشرفت تکواندو میراث او را حفظ می‌کنیم. همچنین می‌خواهیم از افراد پیشکسوت و بزرگان تکواندو  که زندگی خود را وقف توسعه این رشته در سراسر جهان کرد‌ه‌اند، تجلیل و قدردانی کنیم.

سال 2020 به ما یاد آوری کرد که سلامتی، خانواده و دوستان مهم‌ترین چیزهایی است که در زندگی داریم.

تقریبا همه مسابقات جهانی سال 2020 به تعویق افتاد یا اینکه لغو شد اما این تصمیم‌ به نفع همه خانواده تکواندو بود؛ گرچه این موضوع باعث ناامیدی بزرگی برای ما، ورزشکاران و هواداران بود اما مانع از حرکت رو به جلو ما نشد و در سال 2021 رویدادها برگزار خواهد شد و به خانواده این رشته اطمینان می‌دهم پس از آماده سازی که طی این ماه‌ها صورت گرفته است، مسابقات در محیط‌هایی ایمن برگزار خواهد شد.

برگزار نشدن برنامه‌های سالی که گذشت برای ما فرصتی بود و به ارزیابی مجدد و پشتیبانی که از خانواده تکواندو انجام می‌دهیم، پرداختیم. تکواندوکاران با تمرینات خانگی و کمپین‌هایی که در شبکه اجتماعی به راه انداختند باعث ایجاد انگیزه شدد و به جهانیان یادآوری کردند که محدودیت‌های موجود مانع از فعالیت و تمرین آنها نمی‌شود.

با استفاده از فناوری ویدئو کنفرانس، جلسات شورای اجرایی فدراسیون جهانی، بیش از 90 تماس با کمیته های مختلف و حدود 70 دوره آموزشی آنلاین را برای مربیان، داوران و نمایندگان فنی برگزار کردیم. برگزاری جلسات به ابن روش برای ما امکان بالابردن کارایی و به حداقل رساندن هزینه ها را فراهم می‌نماید که پس از پایان همه‌گیری ویروس کرونا نیز آن را حفظ خواهیم کرد و به این روش ادامه می‌دهیم.

اولین جلسه شورای فدراسیون جهانی تکواندو را در ماه می سال 2020 با حضور "توماس باخ" رییس کمیته بین المللی المپیک برگزار کردیم که باخ از عملکرد ما در خصوص نوسازی ورزش و کارهای مهم بشردوستانه تجلیل کرد. ما در اتحاد با IOC ایستادگی می کنیم تا همه با هم برای جهان پسا کرونا قوی تر باشیم.

فدراسیون جهانی تکواندو همچنین اولین مجمع عمومی خود را با حضور 137 نمایندگان فدراسیون های عضو و 29 عضو شورا برگزار کرد که بزرگترین مجمع عمومی ما تاکنون بود و از "فرانچسکو ریچی بیتی" رئیس اتحادیه فدراسیون های بین المللی المپیک تابستانی (ASOIF) به خاطر پیشرفت‌ها و اینکه الگویی برای سایر فدراسیون‌های بین‌المللی بوده است، تقدیر به عمل آمد.

به منظور دسترسی برابر به ورزش رویدادهای آنلاین پومسه در بسیاری از کشورها برگزار شد و فدراسیون جهانی تکواندو نیز در ماه نوامبر برای نخستین مرتبه مسابقات آنلاین قهرمانی جهان پومسه و رقابت‌های آزاد جهانی پومسه را با حضور بیش از 1565 نفر از 98 کشور برگزار کرد. با توجه به برگزاری موفق این رویدادهای آنلاین، ما مسابقات قهرمانی پومسه فصلی به صورت آنلاین را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

در این سال تعهد ما برای ارتقاء برابری جنسیتی همچنان ادامه داشت و ما با مشارکت کمیته ملی المپیک عربستان میزبان اولین انجمن جهانی برابری جنسیتی و رهبری زنان تکواندو بودیم.

در سال 2020 همچنین با شناسایی راه‌های ابتکاری به تبلیغ این رشته ورزشی برای جوانان در سراسر جهان پرداختیم و با یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی کودکان در جهان مشارکت کردیم. من معتقدم که این مشارکت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین بسیار خوشحال هستم که تکواندو در برنامه بازی‌های اروپایی 2023 قرار گرفت و این یک موفقیت خارق العاده است.

با توجه به تلاش‌های جمعی و کار بزرگی که در سال 2020 صورت گرفت با این اعتقاد که آغاز یک دهه موفقیت آمیز دیگر برای تکواندو جهان است، وارد سال 2021 می‌شویم. ما چیزهای زیادی داریم که باید منتظر آنها باشیم!

ما نمی توانیم از بازی های المپیک و پارالمپیک توکیوعبور کنیم. ما از دیدن دوباره رقابت تکواندوکاران در المپیک و همچنین نخستین حضور پاراتکواندو در پارالمپیک توکیو بسیار هیجان زده هستیم. از IOC ، کمیته بین المللی پارالمپیک و کمیته برگزاری توکیو برای ادامه رهبری خود در آماده سازی بازی‌های ایمن تشکر می‌کنم.

سال 2021 با توجه به برگزاری رویدادهای محبوب تکواندو جهان بسیار هیجان انگیز رقم خواهد خورد؛ در ماه اکتبر (مهر) مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی "ووشی" چین برگزار خواهد شد که امیدواریم بیش از هر زمان دیگری حضور کشورهای شرکت کننده را شاهد باشیم. پیش از مسابقات نیز مجمع صلح و ورزش در "ووشی" برگزار می‌شود.

ما در حال برنامه ریزی برای برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی جهان تکواندو بانوان در عربستان و برگزاری رویدادهای آنلاین مسابقات قهرمانی جهان پومسه فصلی و نمایش استعدادهای درخشان جهان هستیم. به علاوه به دنبال برگزاری رقابت های گرندپری قبل از بازی های المپیک توکیو در "تکواندو وان" کره‌جنوبی هستیم؛ همچنین در ماه مارس دومین مجمع جهانی برابری جنسیتی و رهبری زنان تکواندو را برگزار خواهیم کرد.

امیدواریم نوآوری‌های دیجیتالی و گسترش نمونه کارها از رویدادهای پراهمیت، توسعه جهانی تکواندو را به همراه داشته باشد و ما را به تحقق پتانسیل کامل خود نزدیک کند.

چشم انداز من برای تکواندو جهانی این است که یکی از پایدارترین و قابل احترام ترین فدراسیون‌های بین‌المللی باشد. ما با مشارکت نه تنها به توسعه تکواندو در سراسر جهان کمک می‌کنیم همچنین از منافع ورزشکاران محافظت خواهیم کرد.

سال 2021 چهل و هشتیم سالگرد تاسیس قدراسیون جهانی تکواندو است و دو سال دیگر نیز ما 50 سالگی این فدراسیون را جشن خواهیم گرفت. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که به طور مداوم در حال پیشرفت و سازگاری برای منافع این رشته هستیم و استراتژی پایداری خود را برای سال‌های 2021 تا 2030 به مجمع عمومی ارائه خواهیم داد. همچنین به دنبال تبدیل شدن به یکی از بهترین فدراسیون های بین المللی هستیم که به منظور اطمینان از هرچه بهتر اجرا شدن این هدف با اتحادیه های قاره ای و انجمن های ملی عضو همکاری خواهیم کرد.

ما دستاوردهای زیادی برای افتخار داریم اما همچنان کارهای زیادی هم باید انجام دهیم.  ما می‌دانیم که در کنار هم قوی‌ترین هستیم و تنها با کار گروهی و تلاش جمعی است که می توانیم به اهداف خود برسیم. با تشکر از تمام تلاش‌های شما، اطمینان زیادی دارم که می‌توانیم در سال 2021 به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کنیم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده