سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

مصاحبه با پرستار تکواندوکار استان آذربایجان شرقی به مناسبت روز پرستار

پرستار تکواندوکار استان آذربایجانشرقی گفت: ورزش کردن روحیه فرد بیمار را زنده نگه داشته و باعث افزایش ایمنی بدن و غلبه بر ویروس کرونا می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان آذربایجان شرقی، پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم دار نهضت پس از شهادت حسین (ع)، حضرت زینب کبری (س) است. این روز را روز پرستار می نامند و علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی ها و ناملایمات، آنی فروگذار نبود و تا آخرین رمق، دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد. 

به همین مناسبت با حکیمه زارعی پرستار تکواندوکار بخش دیالیز بیمارستان فوق تخصصی شهید آیت الله محلاتی انجام شده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

- روز گرامیداشت مقام پرستار را به شما و همکاران محترم تبریک عرض می نماییم  لطفا خودتان را معرفی کنید و میزان سوابق کاری خود بگویید؟

حکیمه زارعی پرستار بخش دیالیز بیمارستان فوق تخصصی شهید آیت الله محلاتی هستم و ۸ سال سابقه کار در این حرفه را دارم.

- شغل پرستاری را با چه انگیزه ای انتخاب کردید ؟ و چه عاملی باعث شد که پرستاری را انتخاب کردید؟

خدمت کردن به همنوعان خودم انگیزه عوامل اصلی برای انتخاب این حرفه بود.

- نظر شما در خصوص ولادت حضرت زینب (س) و روز نامگذاری آن به عنوان روز پرستار چیست؟

واقعا شخصیت بزرگ و والای ایشان باعث غرور در کارم می شود و خوشحالم که چنین شخصیت والایی الگوی من  در کارم باشد.

- رابطه پرستاری با خدمتگزاری به مردم چیست؟

رابطه مستقیمی دارد ویکی از انواع خدمتگزاری در جامعه کمک به کسانیکه بعلت درد و بیماری در بستری بیماری هستند و  باید با احترام با مددجویان که واقعا نیازمند کمک هستن برخورد شود.

- یک خاطره تلخ و یک خاطره شیرین از دوران خدمت را بگوئید؟

یکی از خاطرات تلخ من، فوت مادر بزرگم در شیفت کاری خودم بود که نتوانستم کار کنم و وقتی به آن فکر میکنم خیلی افسوس میخورم، اما خاطره شیرین؛ نجات جان یک بیمار و بازگرداندن سلامتی به آن علی الخصوص بیمار بد حالی که در زیر دستگاه و در icu  بود و در این بحران کرونا، هربیمار مبتلا که با سلامتی از بیمارستان مرخص می شود، از ته دل خوشحال می شوم .

- ورزش را از کجا شروع کردی و چه اتفاقی افتاد که به سمت تکواندو آمدی؟

من از بچگی به ورزش علاقه داشتم ولی بعد از اتمام آزمون کنکور به صورت حرفه ای با تشویق برادرم به سمت ورزش شیرین تکواندو رو آوردم و ادامه دادم و خیلی خوشحالم که این ورزش را انتخاب کردم.

- شرایط تمرینات در دوران کرونا به چه شکل است؟

در این شرایط بصورت انفرادی در منزل یا پارک و با رعایت پروتکل های بهداشتی تمرین می کنم.

ورزش و پرستاری کنار هم سخت نیست؟

- شغل پرستاری واقعا سخت است به خصوص در این ایام کرونا ولی ورزش کردن باعث آرامش روحم شده و با عشق و علاقه از بیماران پرستاری می کنم و بنظر بنده ورزش و پرستاری مکمل هم هستند.

- چه اقداماتی باید انجام  بشود تا شاهد پیشرفت در ورزش بانوان باشیم؟

از نظر زیرساخت در استان بخصوص برای بانوان دچار کمبود هستیم، ولی با تلاش های هیات تکواندو استان در این چند سال اخیر کمی حال تکواندو خوب شده است ولی کافی نیست. باید سالن های ورزشی ویژه بانوان بخصوص در شهرستان ها افزایش پیدا کند. از اساتید کشور نیز برای آموزش هنرجویان و تکواندوکار جهت افزایش دانش فنی بانوان تکواندوکار بیشتر استفاده کنیم و برای فرهنگ سازی ورزش بانوان در جامعه بیشتر تلاش کنیم.

- ورزش به فردی که کرونا گرفته چقدر می‌تواند کمک کند؟

یک از آسیب هائی که در زمان کرونا به بدن وارد می کند استرس می باشد که این استرس یک سم برای بدن است، ولی ورزش کردن روحیه فرد بیمار را زنده نگه داشته و باعث افزایش ایمنی بدن و غلبه بربیماری کرونا می شود.

- شرایط بانوان تکواندو کار  در استان به چه شکل است؟

شرایط فعالیت برای بانوان تکواندکارقبلا خیلی  محدود بود، ولی در این چند سال اخیر با تلاش های هیات تکواندو استان علی الخصوص استاد رنجبرپور کمی بهتر شده ولی باز هم نیازمند حمایت است  با این شرایط کرونا هم واقعا چند سال عقب افتادیم و برای جبران آن عقب ماندگی  نیازمند آموزش های به روز هستیم.

- نظرت در مورد تکواندو استان چیست؟ و برای حضور بیشتر و موثر  بانوان تکواندوکار در مسابقات کشوری و ملی چه کاری باید کرد؟

بانوان واقعا با استعدادی در سطح استان هستند ولی متاسفانه حمایت مالی و وقت لازم برای تمرین ورزشکاران نیست، آموزش ها و تمرینات به روز و مرتب که اساس حضور در مسابقات است را نداریم. فردی که می خواهد در مسابقه ملی حضور داشته باشد باید از همه لحاظ حمایت فکری، روحی، جسمی و مالی حمایت شود.

- از هیات تکواندو استان چه خواسته ای دارید؟

ضمن سپاس از تلاش های هیات تکواندو استان آذربایجان شرقی در این چند سال اخیر، از ریاست هیات می خواهم توجه ویژه  ای به مربیان و ورزشکاران شهرستان ها داشته باشند.

- در این شرایط کرونائی چه توصیه‌های برای مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی دارید؟

از مردم عزیز عاجزانه خواهش می کنم با ماسک زدن، شستن دست ها، رعایت فاصله اجتماعی،کم کردن رفت وآمد غیر ضروری، تجمع نکردن در بازار و مکان های سربسته و خود داری از دورهمی خانوادگی کمک کنند تا این بیماری را ریشه کن کنیم.

- حرف و کلام  آخر؟

تشکر اول از مردم است که با رعایت پروتکل های بهداشتی، باعث قطع شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا می شوند و تشکر دوم بنده از خانواده ام است که باحمایت های خودشان مشوق بنده در ادامه شغل پرستاری همزمان با ورزش تکواندو هستند و تشکر سوم بنده از هیات تکواندو استان به خصوص روابط عمومی و امور رسانه آن که این مصاحبه را به مناسبت روز پرستار انجام دادند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده