سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

"جینگیو وو" نخستین بانوی تکواندوکار با سابقه 4 دوره حضور متوالی در بازی‌های المپیک

"جینگیو وو " سال گذشته موفق به کسب سهمیه بازی‌های المپیک توکیو شد تا نخستین بانوی تکواندوکاری لقب بگیرد که چهار دوره متوالی جواز حضور در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان را بدست آورده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از سایت شبکه تلویزیون جهانی چین(CGTN)، "جینگیو وو" قهرمان المپیک و جهان چینی 12 سال پیش اولین مدال طلای المپیک را در پکن کسب کرد و سال گذشته نیز موفق به کسب سهمیه بازی‌های المپیک توکیو شد تا نخستین بانوی تکواندوکاری لقب بگیرد که چهار دوره متوالی جواز حضور در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان را بدست آورده است. "جینگو" همچنین دبیر انجمن تکواندو چین را برعهده دارد و درکنار آن مادر دختری سه ساله است.

او با کسب دو مدال طلا بازی‌های المپیک در سال‌های 2008 و 2012 بدون شک تکواندوکاری موفق است اما حسرت بزرگی را از باخت خود در ریو 2016 تحمل کرد و پس از آن تصمیم گرفت تکواندو را کنار بگذارد، ازدواج کرد و مادر شد.

اما این پایان "وو" نبود؛ جینگیو سال 2019 بار دیگر تصمیم گرفت به مسابقات بازگردد؛ وقتی از وی در خصوص بازگشتش سوال شد، گفت: به این مساله بعد از المپیک ریو فکر کردم و تصمیم گرفتم بعد از مادر شدن به خودم فرصتی مجدد بدهم. هدف من این نبود از جایی که زمین خوردم بلند شوم و یا چیزی را ثابت کنم، این کار را فقط برای این انجام می‌دهم که عاشق تکواندو هستم و در جستجوی راهی می‌باشم که تاکنون کسی آن را کشف نکرده است.

قهرمان چینی شرایط حال خود را با 12 سال پیش مقایسه کرد و گفت: آن زمان نمی‌دانستم برای چه مبارزه می‌کنم، فقط می‌دانستم که صاحب عنوانی هستم، اما اکنون افکار بهتری در سر دارم. هنوز هم می‌خواهم بهترین باشم اما لزوما نمی‌خواهم قهرمان باشم. برای بهترین بودن باید هر روز خوب تلاش کنید تا بتوانید با برنامه ریزی به هدفتان برسید؛ من از نقاط ضعف  خود با خبر هستم، می‌دانم چگونه به دنبال راه حل باشم و برای دستیابی به مقام تلاش کنم.

"جینگیو" در حالی که 10 ماه مشغول تمرین برای کسب سهمیه المپیک بود، همیشه به دخترش فکر می‌کرد و با اشاره به این موضوع گفت: با به تعویق افتادن بازی های المپیک توکیو وقت بسیاری برای تمرین پیش‌رو دارم اما همچنان مدیون دخترم هستم. بهش قول دادم برای تولد سه سالگی‌اش کنارش باشم، بعد گفتم چهار سالگی که متاسفانه این وقفه اتفاق افتاد. مطمئنم که او هیچ تصوری از حرف‌های من ندارد اما با تمام وجود می‌خواهم که این سال‌ها را در کنارش باشم.

قهرمان المپیک چین پس از باخت در المپیک 2016 روزهای سختی را پشت سر گذاشت اما اعتقاد دارد دخترش باعث شده تا آن روزها را فراموش کند؛ "جینگیو" گفت: بعد از المپیک ریو نمی‌توانستم خود را ببخشم و از این مسئله به راحتی بگذرم. پذیرش این مساله که به اندازه کافی خوب نبودم برای من غیر قابل قبول بود. بعد از آن بچه دار شدم که این ارتباط باعث شد تحمل شکست‌ها و قدرت صحبت با دیگران در من زنده شود، تا قبل از این در ارتباطات خود فرد موفقی نبودم و همیشه رییس گونه رفتار می‌کردم اما این کودک به من یاد داد که در رفتارم تجدید نظر کنم و خودم را جای دیگران بگذارم.

"جینگیو" در حال حاضر ورزشکار و مربی تیم ملی است. وی 21 سال پیش رشته تکواندو را در حالی شروع کرد که هنوز تا این اندازه شناخته نشده بود و از بین شش کودک تنها یک نفر تکواندو را انتخاب می‌کرد، اما اکنون شهرت زیادی پیدا کرده و "جینگیو" معتقد است که در آینده بهتر هم خواهد شد. اکنون نیز چین میزبان مسابقات گرنداِسلم است و بدون شک طرفداران زیادی به این ورزش روی خواهند آورد.

قهرمان جهان چین اعتقاد دارد مهم این است که کودکان عاشق تکواندو باشند و با اشاره به این موضوع گفت: به ندرت برای دیگران در مورد تکواندو صحبت کنم چراکه به نظر من بهتر است کودکان به انتخاب خودشان وارد این رشته شوند. امیدوارم آنها چیزهای جدیدی یاد بگیرند و این ورزش در ادامه مسیر زندگی همراه آنها باشد. قطعا همه رشته‌های ورزشی مهم هستند و با ورزش کردن زندگی شما دگرگون خواهد شد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده